خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی اکو پارک Echo Parkگردشگری

   تعدادبرگ: 40 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  6


پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی اکو پارک Echo Parkگردشگری 
 
بخشی از مطلب
در سال‌های اخیر، توسعه بیرویه و غیر اصولی و رشد پرشتاب مناطق زیست محیطی در روستاها، نظم ارگانیک آن ها را درهم شكسته است. و ساختار این مناطق که اغلب هماهنگ با بستر طبیعی و هماهنگ با اکوسیستم طبیعی شکل گرفته اند‌، در حال تخریب می باشد. و در کنار عناصر اکولوژی، زیست محیطی بخش عظیمی عناصر طبیعی که پتانسیل گردشگری دارند روبه نابودی می باشند. در این میان منطقه ناژوان اصفهان به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی استان اصفهان نیز از این تخریب مستثنی نبوده و منظر اکولوژیکی آن به واسطه توسعه‌های ناهماهنگ با بستر طبیعی، دستخوش تغییرات وسیعی شده است.
 تعاریف اکولوژی
اکولوژی بررسی دانش برهمکنش‌های میان جانداران و زیست‌بوم – محیط زندگی – آن‌ها است. می‌توان مدعی شد که بوم‌شناسی کهن‌ترین علم بشری است. اگر طبق تعریف بوم‌شناسی بررسی علمی پراکنش و فراوانی جانداران، و برهمکنش‌هایی که این پراکنش و فراوانی را تعیین می‌کنند باشد، ابتدایی‌ترین انسان‌ها به خاطر نیازشان به دانستن اینکه نه تنها غذا، بلکه دشمنان غیرانسانی‌شان کی و کجا پیدا می‌شوند، باید بوم‌شناسانی از این دست بوده‌باشند. حتی نخستین کشاورزان برای شناخت شیوهٔ ادارهٔ منابع خوراکی زنده و نیز اهلی‌شده‌شان می‌بایست از آن هم کارکشته‌تر می‌شدند. بدین‌ترتیب این نخستین بوم‌شناسان، که بوم‌شناسانی عمل‌گرا بودند، درصدد شناخت پراکنش و فراوانی جانداران و به‌کارگیری این دانش در جهت منافع جمعی‌شان برآمدند.( ویکی‌پدیا)
واژه‌شناسی اکولوژی
اکولوژی (اِ کُ لُ) [ فر. ] (اِ.) مطالعة روابط موجودات زنده با محیط و عادت ها و طرز زندگی آن ها، بوم شناسی ، بوم شناخت .(فره )(فرهنگ عمید)
بوم‌شناسی در فارسی ترجمهواژگانی از نام اروپایی آن یعنی اکولوژی است. واژه اکولوژی از دو لغت یونانی «Oikos» به معنای بوم، خانه، بستر زیست یا محل زندگی و کلمه لوگوس (Logos) به معنی شناخت، علم یا دانش تشکیل شده‌است؛ بنابراین، از نظر ریشه لغوی و معنای تحت‌اللفظی کلمات تشکیل‌دهنده، اکولوژی به معنی بررسی محل زندگی جانداران است ولی اصطلاحاً به «اثرات محیط بر موجودات زنده، اثرات موجود زنده بر محیط و روابط متقابل بین موجودات زنده» اطلاق می‌گردد(اردکانی، 1388). اصطلاح اکولوژی را برای نخستین بار ارنست هکل، زیست‌شناس آلمانی در سال ۱۸۶۹ وضع کرده و بکاربرده‌است. (اردکانی، 1388).
واژه ی بوم، بار مکانی دارد و محدوده مشخص شده ای از مکان را، كه داراي مرزي معين است، شامل مي شود. دیگر واژه ی نزدیک به آن، محل و محلی، هم همین بار مکانی را دارد. این واژه نیز محدوده خاص از مکان را در بر می گیرد که دارای شرایط محیطی و اقلیمی به خصوصی است (صادق پی، 1389: 10). الگوی بوم شناختی در سرتاسر تاریخ معماری وجود داشته است. مردم پیش از ظهور انقلاب صنعتی و الگوی دکارتی، رایطه ای کل نگرانه و معنوی با طبیعت داشتند و این رابطه از طریق محیط های معمارانه همساز با طبیعت بازتاب داده می شد. جهان بینی که پایه فرهنگ مدرن برآن استوار است، در مراحل اولیه دوره رنسانس به وجود آمد. پیش از این دگرگونی، جهان بینی کل نگرانه، ارگانیک و بوم شناختی بود. مردم زندگی شان را در اجتماعات کوچک می گذراندند و با طبیعت رابطه ای کل نگرانه و معنوی داشتند، در آن زمان ماهیت علم کاملاً متفاوت با ماهیت علم مدرن بود. هدف اصلی به جای استفاده از پیش بینی و مهار اشیاء، درک معنای وجودی آنها بود. مفهوم هویت در معماری پیش از مدرن به تبع روزگار آن به شکل امروزی مطرح نشده بود. تأکید معماری گذشته بر کرامت انسان بود و معماری کارایی، پایایی و زیبایی را برای تکریم مقام انسان می خواست. این دو الگو ایده بوم شناختی معماری پیش از مدرن را باز می نمایاند:
       -    ایجاد محیط هایی است که بناست به عنوان بخشی از نظام زیست کار کنند. 
-    طیف وسیعی از ایده های بوم شناختی را پوشش می دهد که به فرایند طراحی و تفکر نفوذ                 می کنند. ویژگی مشترک این دو گروه این است که آنها بخشی از ویژگی های نظام زیست یا کل آن ویژگی ها را دنبال می کنند. کیمیاگری جدید نوعی خاص از این گرایش است که با درآمیخت زیست فن آوری و معماری، خرد اکوسیستم کوچکی را در محیط های معمارانه مطرح می کند.
 
اصول خرد اکوسیستم
1    -    طرح باید از قوانین زندگی پیروی کند، نه این که با آنها مقابله کند؛
2    -    عدالت زیست شناختی باید طرح را تعیین کند؛
3    -    طرح باید زیست منطقه ای بودن را مطرح کند؛
4    -    پروژه ها باید بر مبنای منابع تجدید پذیر انرژی باشند؛
5    -    طرح باید از طریق تلفیق نظام های زنده پایدار باشد؛
6    -    طرح باید هم تکاملی با جهان بینی داشته باشد؛
7    -    ساختمان و طراحی باید به بهبود بخشیدن کره زمین کمک کنند؛
8    -    طرح باید از بوم شناسی جدی پیروی کند  
منبع: (یو، 1384)
بوم شناسی را به طور کلی می توان به عنوان کنش متقابل موجودات زنده و محیط زیست آن ها تعریف کرد. محیطی که سایر موجودات را نیز شامل می شود.(وهابزاده، 1381: 114)
اکوپارک فضایی است که رو به سوی شادابی، سرسبزی و شکوفایی دارد که علاوه بر پاسخ دهی به نیازهای روحی- جسمی، به آرامش، امنیت و تفرج شهروندان، به مشکلات مربوط به محیط زیست و نیز مسایل اقتصادی و صنعتی پاسخ می دهد. اگر مردم از اهمیت محیط زیست و انرژی و ماده به طور عینی آگاه شوند، خود در حفظ و جلوگیری از تخریب محیط زیست مشارکت فعال و آگاهانه خواهند نمود. وجود این مکان ها، این امکان را به دست می دهد تا ضمن تفریح و سرگرمی و گذران اوقات فراغت، فرصتی برای آموزش افراد درباره محیط زیست اطرافشان که به طور روزمره احتیاج به مدیریت مستقیم انسان شهروند دارد، از طریق نشان دادن چگونگی فرآیند این رخدادها، فراهم گردد)میکائیلی، 1386)
و......
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی اکو پارک Echo Parkگردشگری , ,بخشی از مطلب ,در سال‌های اخیر، توسعه بیرویه و غیر اصولی و رشد پرشتاب مناطق زیست محیطی در روستاها، نظم ارگانیک آن ها را درهم شكسته است. و ساختار این مناطق که اغلب هماهنگ با بستر طبیعی و هماهنگ با اکوسیستم طبیعی شکل گرفته اند‌، در حال تخری,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی هندسه فراکتال در معماری
پاورپوینت بررسی تناسبات طلایی در 7 بنای تاریخی
پاورپوینت بررسی هنر و نقد در لبه مدرنیته
پاورپوینت بررسی از بازنمایی تا شبیه سازیتأثیر مدل سازی اطلاعات ساختمان (SEM) در معماری
پاورپوینت فانوس کمونیست
پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی معاصر / هنر معاصر چیست
پاورپوینت بررسی هنر معاصر و نابودی زیبایی شناسی
پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی ابزار و جیم داین
پاورپوینت بررسی طراحی و نسبت طلایی در معماری یونان باستان
پاورپوینت بررسی هنر کلاژ مکس ارنست
پاورپوینت بررسی معماری و قوم نگاری ، چرا قوم نگاری در فضای معماری مهم است؟
پاورپوینت بررسی گره و کاربندی
پاورپوینت بررسی معماری سیال تئوری مارکوس نواک
پاورپوینت بررسی مبانی نظری مبحث زیبایی شناسی
پاورپوینت بررسی نقش رنگ در طبیعت و معماری
پاورپوینت بررسی مبانی فضا و مكان در معماری و شهرسازی
پاورپوینت بررسی مبانی نظریه در معماری از منظر تاریخی
پاورپوینت بررسی نقش رنگ در معماری جلوه های بصری و محرک های روانی
پاورپوینت بررسی مبانی روانشناسی رنگ در معماری
پاورپوینت بررسی ارگونومی و نقش آن در محیط های آزمایشگاهی

Text/HTML
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد