خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت مباني نظري معماري ميدان امام اصفهان

   تعدادبرگ: 40 اسلاید   قیمت: 6000 تومان   حجم فایل: 5743 kb  تعدادمشاهده  4


پاورپوینت مباني نظري معماري ميدان امام اصفهان 
 
بخشی از مطلب
 
ميدان امام:
ميدان امام با مساحتي در حدود 80000 متر مربع (طول 510 متر وعرض160 متر) دومين ميدان بزرگ جهان به شمار ميرود.
ابن ميدان به وسيله علي اكبر اصفهاني معمار بزرگ قرن 17 ميلادي (11 ه.ق)و در عهد صفويه طراحي و بنا شده.دور تا دور ميدان به وسيله حجره هايي با طاق هاي كماني يا هلالي شكل در دو رديف احاطه شده.در چهار طرف ميدان اثرهای تاريخي با شكوهی خود نمايي مي كنند.
 
دو مسجد آسموني..مسجد امام و مسجد شيخ لطف الله در جنوب و شرق ميدان.
يك كاخ بسيار مجلل و با شكوه: كاخ عالي قاپودر غرب ميدان وسر در زيباي بازار قيصريه در ضلع شمالي .
در مقابل مسجد امام دو ستون سنگي به چشم مي خورد كه نشانه اي از بازي هاي چوگان كه در زمان صفويه انجام مي شده و شاه از قسمت شاه نشين كاخ عالي قاپوبه تماشاي آن مي نشسته است.
در مركز ميدان حوض بزرگي وجود دارد كه هنگام شب با فواره ها و نور پردازي و جلوه ميدان رو دو چندان مي كند انگار قطره هاي آب هم در اين ميدان عظيم سر از پا نمي شناسند.
 
ميدان نقش جهان اوج شكوه معماري در زمان صفوي:
«شاه عباس» كه به واسطه موقعيت بسيار مناسب جغرافيايي اصفهان به سال 998 ه.ق به اين شهر آمد نخستين كار شهر سازي را با احداث ميدان نقش جهان آغاز كرد به طوري كه تا آغاز سال هزار هجري قمري شروع به ساختن ميدان نمود.تاريخ اتمام ميدان «نقش جهان» سال 1011 ه. ق بوده است.ولي قبل از آن تاريخ در محل فعلي ميدان،باغ بزرگي وجود داشت به نام «نقش جهان» با كوشكي كه به صورت ها وانواع نقش ها آراسته شده بود و به اين مناسبت آن را باغ «نقش جهان» مي گفته اند.در زمان سلجوقيان اين ميدان،«كوشك ميدان»ناميده مي شد.
 
 
ميدان بزرگ مركزي اصفهان كه محل برگزاري سان سپاه و رژه و بازي به ويژه بازي چوگان بود از اطراف با رواق هاي دو طبقه اي كه بر محور در گاه وسيع مسجد شاه قرار داشت محصور گشته است.
درطرف مقابل مسجدشاه يعني در شمال ميدان كار وانسراي شاهي و بازار و در وسط ضلع غربي ميدان، كاخ عالي قاپو محل نشت دولت و در مقابل آن در آن طرف ميدان نماز خانه مخصوص شاه عباس يعني مسجد شيخ لطغ الله واقع شده است.
 
به طور معمول عصرها ميدان براي چوگان مهيا مي شد.ريشه هاي اين ورزش شرقي در دوران باستان گم شده است شاهان ساساني خوب گوي مي باختند و چوگان بازان كار آمدي بودند،گر چه شايد شخصي اجازه ي ترديد در گزارش فردوسي را بطلبد كه در مهات گشتاسب گفت چنان ضربه اي به گوي زد كه آن در ابر ها ناپديد شد. اول زن ها هم در بازي شركت مي جستند.
 
شاه عباس خود به بازي چوگان علاقه ي وافري داشته است و بيشتر اوقات به اين ورزش مي پرداخته است.
 
گورستان باغ نقش جهان كجاست؟
در دوران تيموري يا اندكي پيش از آن قسمتي از باغ نقش جهان به گورستان تبديل مي شود.روزي «شاه عباس»از طبقه آخر عالي قاپو به اطراف مي نگريست.آن بقاع كه از آن شاهزادگان گذشته بود،به نظرش آمد،پرسيد اين ها چيست؟جواب دادند كه گور سلاطين و شاهزادگان گذشته است،«شاه عباس»گفت فعلا بيش از يك سلطان لزومي ندارد آن بقعه ها را خراب و اين جا را ميدان چوگان بازي كنيد و چنين كردند.
 
«وسط شهر «ميدان شاه»قسمت مغربش از باغ «نقش جهان»گرفته شده چنانچه احتمال مي دهند بهري از ريشه عمارت عالي قاپو ميان باغ بوده از تيموريه وتراكمه و در 985 ه.ق «ميرزا سلمان جابري»وزير،كه خانه و موطنش اسپهان بود به امر شاه در آن ساختماني كرده،«شاه عباس اول»در 1018 ه.ق آن بنا را طوري طرح انداخت به پنچ طبقه كه با عمارت اولي يك بنا به نمايش آمد و ديگر صفويه نيز تكميل و تزيين بناي عالي قاپو را كرده اند باري فضاي خود ميدان سواي مباني گرداگردش را «شاه عباس» وسعتي داد به سال هزار كه از خراسان برگشت.» 
 
در محوطه ي وسيع باغ «نقش جهان»بناهاي بسياري ساخته شده كه امروزه فقط نامي از آن ها باقي مانده،چنان كه صاحب كتاب «تاريخ اصفهان و ري»كه مدرك معتبري در اين زمينه مي باشد و نويسنده آن خود اين بنا را از نزديك مشاهده نموده و شاهد ويراني آن ها نيز بوده است،مي نويسد:
«مشرقي وشمالي چهل ستون تا ميدان شاه عمارت و باغچه هاي دولتي بود،صفويه در زمين باغ نقش جهان ساخته،مانند چهار حوض و پست خانه و خلوت هاي عديده و باغ چيني خانه و باز شمالي چهل ستون از طرف خيابان جنبش حمام خسروآقا بود و جنوب مغربي چهل ستون باغ هشت بهشت و مشرقي عمارت صدري محدود و عمارت غرب چهل ستون باغ خر گاه و كجاوه خانه.»
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت مباني نظري معماري ميدان امام اصفهان , ,بخشی از مطلب , ,ميدان امام: ,ميدان امام با مساحتي در حدود 80000 متر مربع (طول 510 متر وعرض160 متر) دومين ميدان بزرگ جهان به شمار ميرود. ,ابن ميدان به وسيله علي اكبر اصفهاني معمار بزرگ قرن 17 ميلادي (11 ه.ق)و در عهد صفويه طراحي و بنا شده.دور تا دور مي,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی هندسه فراکتال در معماری
پاورپوینت بررسی تناسبات طلایی در 7 بنای تاریخی
پاورپوینت بررسی هنر و نقد در لبه مدرنیته
پاورپوینت بررسی از بازنمایی تا شبیه سازیتأثیر مدل سازی اطلاعات ساختمان (SEM) در معماری
پاورپوینت فانوس کمونیست
پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی معاصر / هنر معاصر چیست
پاورپوینت بررسی هنر معاصر و نابودی زیبایی شناسی
پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی ابزار و جیم داین
پاورپوینت بررسی طراحی و نسبت طلایی در معماری یونان باستان
پاورپوینت بررسی هنر کلاژ مکس ارنست
پاورپوینت بررسی معماری و قوم نگاری ، چرا قوم نگاری در فضای معماری مهم است؟
پاورپوینت بررسی گره و کاربندی
پاورپوینت بررسی معماری سیال تئوری مارکوس نواک
پاورپوینت بررسی مبانی نظری مبحث زیبایی شناسی
پاورپوینت بررسی نقش رنگ در طبیعت و معماری
پاورپوینت بررسی مبانی فضا و مكان در معماری و شهرسازی
پاورپوینت بررسی مبانی نظریه در معماری از منظر تاریخی
پاورپوینت بررسی نقش رنگ در معماری جلوه های بصری و محرک های روانی
پاورپوینت بررسی مبانی روانشناسی رنگ در معماری
پاورپوینت بررسی ارگونومی و نقش آن در محیط های آزمایشگاهی

Text/HTML
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد