خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسي عنصر خوانایی در خیابان راهنمایی مشهد

   تعدادبرگ: 58 اسلاید   قیمت: 14000 تومان   حجم فایل: 26162 kb  تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسي  عنصر خوانایی در خیابان راهنمایی مشهد
 
در حومه های شهری بعضاً می توان با عابرین پیاده مواجه شد که در آشفتگی بین توده های ساختمانی گیر افتاده اند. عصر مدرن بلوک های اداری بزرگی که تحت مالکیت سرمایه داران بزرگ و شرکت های بیمه در نقاط کلیدی شهر جلوه گری می کنند ، تبیین کنندگان قدرت نهادهای عظیم مالی هستند. این قدرت های درونکان دیوان سالار که کارکردشان غالباً با ذائقه کارکردی بسیاری از مردم شهر همخوانی ندارد چنان از نظر بصری بر مکان و تسهیلات همگانی مسلط شده اند که الگوهای فعالیتی مهم را نیز آشفته نموده اند. اما در گذشته معمولاً بزرگترین فضاهای عمومی با مهمترین تسهیلات یا خدمات عمومی ارتباط و پیوند داشتند. معمولاً ساختمان هایی که به دلیل اهمیت بیشتر از سایر ساختمان ها متمایز می شدند واجد بالاترین ارتباط و پیوند با کارکردهای همگانی بودند
کوین لینچ ، شهرساز و طراح امریکایی ، در سال 1960کتاب تصویر ذهنی شهر یا سیمای شهر را منتشر کرد ودر این کتاب نخستین پایه های نظری خود را – مبانی و اصول شناخت سیمای شهر – مطرح نمود ، او این مشکل را در خوانایی شهرها مطرح می کند.
او خوانایی را چنین تعریف می کند : " غرض از خوانایی این است که به آسانی اجزای شهری را بتوان شناخت و بتوان آن ها را در ذهن ، در قالبی به هم پیوسته به یکدیگر ارتباط داد."
از نظر لغوی " خوانایی " معادل کلمه " Legibility"  است که در فارسی  به معنی تصویری واضح ، روشن و همچنین نظم و ترتیب می باشد. 
در ادبیات طراحی شهری نیز به گونه ای نسبتا مشابه مفهوم خوانایی یا " Legibility"  بیان می گردد که در ادامه به بیان نظر برخی اندیشمندان  اشاره خواهد شد.
    کوین لینچ : کوین لینچ ، شهرساز و طراح امریکایی ، در سال 1960کتاب تصویر ذهنی شهر یا سیمای شهر را منتشر کرد ودر این کتاب نخستین پایه های نظری خود را – مبانی و اصول شناخت سیمای شهر – مطرح نمود .لینچ در فصل اول کتاب بر انسان به عنوان جزیی از شهر و نه تنها ناظر بر شهر که بایستی به شهر از چشم آن نگریست تاکید می کند و دو مفهوم خوانایی و نمایانی را در فضاهای شهری و نقش آنها را در درک و ایجاد تصویری روشن از شهر ، احساس امنیت و آرامش شهروندان و افزایش حس تعلق شهروندان مطرح می نماید.
او خوانایی را چنین تعریف می کند : " غرض از خوانایی این است که به آسانی اجزای شهری را بتوان شناخت و بتوان آن ها را در ذهن ، در قالبی به هم پیوسته به یکدیگر ارتباط داد." ( لینچ ، 1383 ، 12 )
    استیون بنفورد:  او نیز در مقاله ای با عنوان "Improving the Legibility of Virtual Environments" خوانایی را مفهومی از هدایت و پیدا کردن مسیر در شهر می داند.به عقیده ی او کار بر روی خوانایی در محیط های شهری به مسیر هایی که مردم بتوانند آنرا استنباط کنند و از طریق آن راه خود را پیدا  کنند ربط دارد.
    بنتلی :  او نیز در کتاب محیط های پاسخده خوانایی را چنین تعریف می کند : خوانایی کیفیتی است که موجبات قابل درک شدن یک محیط را فراهم می آورد. ( بنتلی ، 1386 ، 113 )
می توان چنین استنباط نمود که  خوانایی تصویری روشن ، زنده ، پیوسته و قابل درک از یک محیط شهری است که شخص را قادر می سازد به آسانی از جایی به جایی دیگر برود.
می توان گفت درست همانگونه که با دیدار یک صفحه ی چاپی ، اگر خوانا باشد ، تصویری از سمبل های شناختنی به هم وابسته ای در ذهن ما نقش می بندد ، همانگونه نیز در  شهری که واجد سیمایی خوانا باشد ، می توان تمام اجزای آن : محله ، بناهای جالب و پر اهمیت و خیابان و کوچه ها را از یکدیگر باز شناخت و یا در تمام آن ها در مجموعه ای پیوسته به تصور آورد. ( لینچ ، 1383 ، 12 )
و.....
 
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
وضوح بصری یا خوانایی چیست
تاثیرات عصر مدرن بر خوانایی شهرها
عناصر کلیدی کالبدی در خوانایی
راه
لبه
گره
نشانه
حوزه ( محله )
نقشه شناختی
نتیجه گیری
منابع
وضوح بصری یا خوانایی


کلمات کلیدی مرتبط:
عنصر خوانایی , در خیابان راهنمایی مشهد ,پاورپوینت بررسي ,وضوح بصری یا , خوانایی چیست ,تاثیرات عصر مدرن , بر خوانایی شهرها ,عناصر کلیدی ,کالبدی در خوانایی ,راه ,لبه ,گره ,نشانه ,حوزه ( محله ) ,نقشه شناختی ,نتیجه گیری ,منابع ,وضوح بصری یا خوانایی,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی توسعه پایدار شهری با نگاهی به شهر اصفهان
پاورپوینت بررسی نظریات میریلیا بونس
پاورپوینت تحلیل بررسی پیاده راه میدان مرکزی شهر ترابزون ترکیه
پاورپوینت تحلیل فضای شهری خیابان فلسطین مشهد
پاورپوینت تحلیل فضای شهری پیاده راه جنت مشهد
پاورپوینت بررسی شهرهای پیشرو جهان در سبز شدن شهری
پاورپوینت بررسی اصول و اهداف توسعه پایدار
پاورپوینت ابنیه تاریخی و بافت قدیمی کنگره بولونیا
پاورپوینت بررسی منظر شهری
پاورپوینت رویکردهای جدید در منظر شهرسازی
پاورپوینت بررسی پنج شهر سبز جهان
دانلود,پاورپوینت بررسي شهر و شهرنشینی در ایران عصر قاجار,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسي مدرنیزم در شهر سازی,pptx
دانلود,پاورپوینت معماري و شهرسازي ايران در دوران معاصر ,pptx
دانلود,پاورپوینت عنصر خوانایی در خیابان راهنمایی مشهد ,pptx
دانلود,پاورپوینت میدان بهارستان تهران ,pptx
دانلود,پاورپوینت گره ها و نشانه هاي شهري ,pptx
دانلود,پاورپوینت تحلیل فضای شهری محله جلفا شهر اصفهان ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسي جنسیت و اوقات فراغت در عرصه‌های زندگی شهری ,pptx
پاورپوینت بررسی حمل و نقل عمومی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد