خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی خیابان اصلی و فرعی و مفاهیم آنها در شهرسازی

   تعدادبرگ: 170 اسلاید   قیمت: 35000 تومان   حجم فایل: 16869 kb  تعدادمشاهده  9


پاورپوینت بررسی خیابان اصلی و فرعی و مفاهیم آنها در شهرسازی
بخشی از مطلب
اولویت عملکرد ، ترافیکی است . حداکثر سرعت 50 تا 70  کیلومتری در ساعت ، حفاظ صوتی ضروری است . بناها اغلب از مسیر خیابان عقب نشسته اند . نقاطی به صورت بناهای پیش آمده ارتباط بین خیابان و ساختمان ها را برقرار می سازند و این  نقاط فضا را به قسمت هایی تقسیم کرده و به صورت نشانه می تواند برای جهت یابی عملکرد داشته باشند .
الف - خیابان جمع و پخش کننده که احداث ساختمان در لبه های آن مجاز نمی باشد
A- اولویت عملکرد ،ترافیکی است سرعت 50 کیلومتر در ساعت و حفاظ صوتی ضروری است.
طراحی: ارتباط ساده بین بناها و مسیر خیابان ، تغییر جهت و تغییر چشم انداز ،به صورت ریتمیک و فشرده است. بناهای تک واحدی و جداره خیابان به صورت نقاطی برای جهت یابی در میدان دید قرار دارند .

B- مسیر خیابان و جداره های آن به صورت یکسان طراحی گردیده است.
طراحی مسیر خیابان به صورت آزاد و باز با تغییر چشم انداز و جهت انجام گرفته است .
مسیر خیابان به صورت مستقیم بوده و طراحی سیما و فضای خیابان با نظم هندسی انجام گرفته است

ب‌-    خیابان جمع و پخش کننده و یا فرعی با سلسله مراتب بالاتر که احداث ساختمان در لبه آن مجاز می باشد
A - اولویت عملکرد ، ترافیکی است. حداکثر سرعت 50 کیلومتر در ساعت است
   طراحی آزاد مسیر خیابان با تغییر جهت مسیر و چشم انداز توسط بناهایی که در بعضی قسمتهای جداره جلو نشسته و فضاهایی را بوجود آورده اند ،صورت گرفته و بر آن تاکید شده است .

B-   طراحی خیابان به صورت کاملاً هندسی است ، در امتداد مسیر خیابان میدانچه هایی پشت سر هم ایجاد شده و مسیر خیابان به صورت خطی مستقیم است . جداره های فضای خیابان به طور منظم و متقارن طراحی شده است.

خیابان فرعی مسکونی
یکی از عناصر مشخصه خیابان های فرعی سنتی عرض یکسان سرتاسر خیابان است دیگر این که شعاع خمیدگی ها و جزئیات فنی خیابان در وهله نخست بر اساس نیاز های باند سواره در نظر گرفته می شود در سلسله مراتب درجه بندی این فرعی ها پائین تر مرتبه درجه بندی را دارا می باشند قائل شدن حق تقدم برای حرکت سواره در این گونه فرعی ها بخصوص در مناطق مسکونی در جایی که فضای خیابان نه تنها برای حرکت بدون اصطکاک سواره به همان میزان برای استفاده های دیگری به غیر از حرکت سواره مورد نیاز است سبب برخورد های ناهنجاری می کردد مانند :
 خطر تصادف عابرین پیاده و کودکانی که سرگرم بازی هستند توسط اتومبیل هایی که سرعتشان زیاد است .
 اختصاص بیشتر سطوح خیابان به باند سواره و پارکینگ بطور کلی رابطه نا متعادل بین مفهوم اصلی عملکرد ترافیک سواره و فضایی که به آن اختصاص می یابد و سطوحی که در رابطه با مسکونی های به آن نیاز است ( که باعث می شود بالاجبار از باقی مانده سطوحی که از عملکرد ترافیک سواره به جای می ماند استفاده شود ) از یک سطح و مخاطراتی که تردد سواره به وجود می آورد مصرف سطوح زیاد و نمای خسته کننده و یکنواخت خیابان ها از طرف دیگر باعث گردید که برای این گونه مناطق یک نوع خیابان دیگری که برای محدوده مسکونی و محیط اطراف مناسب تر است انتخاب گردد .
این نوع آلترناتیو به نام خیابان فرعی مسکونی و یا فرعی پیاده ماشین رو نامیده می شود دارای مشخصات زیر است :
عابر پیاده و دوچرخه سوار ( نوع ترافیک : آهسته ) که حق و حقوقی در مقابل ترافیک سواره( موتوری ) ندارند از حقی مساوی و یا حتی بیشتر برخوردار گردند
به خاطر ایمنی بیشتر و آلودگی کمتر محیط زیست قابلیت تحرک ترافیک در این گونه فرعی ها محدود شده و سرعت وسائط نقلیه تا حد سرعت عابر پیاده کاهش پیدا می کند
به جای مجزا سازی کامل فرم ترافیک ها از هم و تقسیم سطوح می توان از کل سطوح برای عمومی و به صورت سطوح مختلط استفاده نمود .
در طراحی تجهیزات خیابان ( مبلمان شهری ) بناهای مسکونی حریم خیابان در شکل گیری آن دخالت داده خواهد شد و به جای خطوط و عناصر جدا کننده خیابانی از عناصر فضا سازی استفاده خواهد گردید .
معبر پیاده ماشین رو برای دسترسی یک محدوده مسکونی با حداکثر50 واحدمسکونی طراحی می گردد .
خیابان¬های¬فرعی¬مسکونی¬برای¬دسترسی¬یک محدوده بزرگتر با حداکثر 50 واحد مسکونی طراحی می گردد.
خیابان فرعی مسکونی برای دسترسی یک محدوده بزرگتر با حداکثر بار ترافیکی 100 وسیله نقلیه موتوری در ساعت طراحی می گردد .
طراحی خیابان های فرعی سنتی فقط باید در مناطقی که برای کاربری های مختلط در نظر گرفته شده              ( مسکونی ، تجاری و کارگاهی ) و یا خیابان های فرعی دارای بار ترافیکی زیاد می باشند و یا ترافیک سنگین مانند کامیون در آنها تردد می کند محدود گردد
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
خیابان فرعی در شهرسازی ,مفاهیم آنها در شهرسازی ,پاورپوینت خیابان در شهرسازی ,اولویت عملکرد در شهرسازی ,مسیر خیابان و جداره های آن ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نقش و اهمیت خیابان و گذر در معماری شهرها

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد