خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


Text/HTML
 

فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی تاثیر واهمیت رنگها در درک فضاهای شهری

   تعدادبرگ: 38 اسلاید قابل ویرایش پاورپوینت   قیمت: 6000 تومان   حجم فایل: 592 kb  تعدادمشاهده  4


پاورپوینت بررسی تاثیر واهمیت رنگها در درک فضاهای شهری 
 
بخشی از مطلب

در بناها و فضاهای قدیم ، رنگهای طبیعی مصالح محلی که بناها به وسیله آنها ساخته می شد ، به شهر چهره ای هماهنگ و همگون می داد و با روحیه ، اقلیم و فرهنگ مردم نیز بیشتر مطابقت می کرد به این ترتیب رنگ هر شهر تثبیت شده بود و جنبه ای از هویت آن محسوب می شد. بنابراین ، با وجود تفاوت در مقیاس و عملکردها ، نوعی وحدت کلی بر سراسر شهر حاکم بود . هر شهر هویت رنگی خاص داشت . در این شهرها ، بناهای شاخص شهری به ویژه بناهای مذهبی با تزئینات کاشی فیروزه ای رنگ در زمینه خاکی خود می درخشیدند و خود را متمایز می کردند . شهرهای کویری ، با آسمان آبی ، درختان سبز و بناهای خاکی و گنبدهای فیروزه ای رنگ ، تصویری چشم نواز در ذهن وخاطر هر بیننده ای حک می نمودند . تجربه حرکت در چنین فضاهای شهری به دلیل وحدت آن ، آرامش بخش و به دلیل تنوع رنگی به جا و حساب شده سرزنده و متنوع بود .
   رنگها از ارکان مهم بیان هویت و خوانایی شهرها به شمار روند. اما در شهر تهران کمتر از عامل رنگ جهت ایجاد حس زندگی و هویت استفاده شده است و تهران امروز شهری خاکستری و در عین حال دارای اغتشاشات رنگی زیادی می باشد. این نوشتار با استفاده از مطالعات کتابخانه‌ای و مشاهده میدانی در نهایت به ارائه راهکارهایی در این زمینه می پردازد و پس از بیان اهمیت رنگ در خوانایی و هویت بخشی و نیز احساس سرزندگی در شهروندان در نهایت راهکارهایی را ارائه می دهد که مهمترین آنها تهیه طرح جامع رنگ شهر با توجه به اقلیم، فرهنگ و هویت محله‌های تهران است که منجر به جهت دهی و دید کلان به موضوع رنگ می گردد.
 
   رنگها زبان احساسات ما هستند و می‌توانند زندگی شهری را زنده ‌کنند. همچنین رنگها از ارکان مهم بیان هویت و خوانایی شهرها به شمار می‌روند. اما در شهر تهران کمتر از عامل رنگ جهت ایجاد حس زندگی و هویت استفاده شده است. امروزه تهران شهری خاکستری و در عین حال دارای اغتشاشات رنگی زیادی می‌باشد. این در حالی است که در بسیاری از شهرها در سایر کشورها به کارگیری مناسب رنگ به عنوان مظهری از پیوند بین انسان و محیط ساده‌ترین و  موثرترین عامل در جهت سرزندگی و خوانایی شهر مورد استفاده قرار گرفته است.
   در تهران نیز رنگهای تند و بدون توجه به بار معنایی و اغتشاشات بصری ناشی از آن در سطح شهر و بی‌رنگی بسیاری از قسمتهای شهری به ناکارآمدی بصری شهر دامن زده است. علیرغم تلاشهای بسیاری زیادی که توسط سازمان زیباسازی در راستای زیباتر کردن رنگ شهر انجام شده است اما به نظر می رسد که رنگ شهر باید در مراحل ساخت یک بنا تصمیم گیری شود و انتخاب مصالح نما کنترل گردد. رنگ به عنوان عامل هویتی و تقویت خوانایی، امروزه چنان در تمام شهرها و محله ها به صورت تصادفی و سلیقه‌ای به کار گرفته می‌شود که می‌توان گفت به عنوان مثال بخشهای تازه ساخت شهری کویری یا شهری در حاشیه دریای خزر تفاوت چندانی با شهر تهران ندارد. این در حالی است که در هر شهر، بسته به اقلیم، مصالح بومی، فناوری و منابع تأمین مصالح و سلیقه و فرهنگ افراد، رنگ نماها، در و پنجره ها ، مبلمان شهری، کف سازی، سقف و بام بناها و اصولا تمامی عناصر شهری لازم است به رنگهای خاصی محدود شود که به نوعی شناسنامه رنگی آن شهر به شمار می آید و از کنار هم قرار دادن این نمونه‌های رنگی می‌توان پالت رنگی شهر را تهیه کرد. رنگهای پالت رنگی شهر مطلوب در دامنه‌ای مشخص و هماهنگ قرار دارند و اکثرا دارای تناسبات رنگی با یکدیگرند.
   در شهرهایی که رنگ به درستی در فضای شهری استفاده شده‌است تجربه حرکت به دلیل وحدت آن آرامش‌بخش و به دلیل تنوع رنگی به‌جا و حساب شده، سرزنده و متنوع است. بر عکس در شهرهایی مانند تهران استفاده از رنگ به معضلی بدون پاسخ تبدیل شده است که سازندگان و طراحان مردم عادی را به استفاده ناآگاهانه از رنگ کشانده‌اند.
 
   1. تأثیر رنگ بر ادراک شهر
 
    تاثیر زمان و حرکت در ادراک رنگی شهر
 
   منظر شهری به دلیل ماهیت عینی و ملموس خود توسط حواس انسان قابل ادراک می‌باشد. مهمترین حس از میان حواس پنج گانه در فهم منظر شهری، حس بینایی است تغییر تدریجی مناظر شهری در بازه‌های زمانی بر چگونگی و نحوه این ادراک تأثیر می‌گذارد علاوه بر آن، میزان و کیفیت تأثیر پذیری از منظر شهری به نوع حرکت اعم از پیاده و یا سواره وابسته است. بنابراین جهت طراحی رنگی در شهر باید نوع حرکت در فضاهای مختلف مورد توجه تصمیم‌گیران قرار بگیرد. این حرکت در مسیرهای ارتباطی شهر اتفاق می‌افتد در واقع خیابانها و معابر علاوه بر ایجاد شبکه ارتباطی و تأمین دسترسی‌ها و نفوذپذیری به عنوان شریانها و استخوانبندی، دید به چشم‌اندازها را نیز تقویت می‌کنند. به این ترتیب بخش عمده‌ای از الگوهای منظرسازی توسط این شریانها تعریف می‌شود. در حیطه رنگ، طراح شهری حکم نقاشی را دارد که بر روی بومی سه بعدی کار می‌کند، که دارای مقیاس عظیمی است و علاوه بر آن پویا و در حال حرکت و رشد است. هدف از نظریه رنگ برای شهر ایجاد هماهنگی در مکانهایی است که عاری از هماهنگی‌اند. در واقع استفاده از رنگ، به منظور ایجاد حس وحدت در عین وجود تنوع نیاز هر فضا یا شهر است.
 
    خوانایی و هویت شهر
 
   حفظ و تقویت خوانایی و هویت در تک تک فضاهای هر شهر همواره از مهمترین اهدافی است که، مستقل از نوع فضا یا محل شهر می‌بایست مورد نظر طراح و مدیریت شهری قرار گیرد. رنگ یکی از مهمترین عناصری است که می‌تواند به سادگی و با هزینه‌ای کمتر از ساخت و ساز برای تعریف فضاها، در ایجاد خوانایی، حس وحدت و حس مکان مؤثر باشد. استفاده از نقشه رنگی صحیح و به جا می‌تواند به تقویت حس وحدت که منجر به حس مکان و هویت بخشی به فضا می‌گردد کمک کند.
   در سطح تهران فضاهای شهری بدون هدف رنگ آمیزی شده اند و یا بدون رنگ رها شده است و این باعث می شود که شهروندان هیچ گونه خاطره ای در ذهن از محله ها و مناطق مختلف نداشته باشند. عدم وجود رنگ آمیزی بدون هدف در مکانهای شهری یکی از مهترین عوامل بی هویتی در سطح شهر می باشد.
   شناسایی هویتهای رنگی می‌تواند در خوانا کردن فضا به طراحان شهری کمک کند. طراحی رنگ در شهر از دیدگاه روانشناسی و تأثیر آنها بر انسان می‌تواند در هویت‌بخشی فضاها تأثیر بگذارد. به عنوان مثال استفاده از رنگ قرمز در فضاهایی مانند شهر بازی‌ها می‌تواند به هیجان فضا بیفزاید.
 
    تنوع و سرزندگی
 
   رنگ به کاهش خستگی و برانگیختن چشم کمک می کند. رنگها زمینه متنوعی از تضادها(کنتراستها) را در ساعات مختلف روز پدید آورده و در هر ساعت سایه-روشنهای جدیدی به وجود می‌آورند و فضا را متنوع و سرزنده می‌کنند. فقدان تنوع و سرزندگی، ناخواسته مانع حضور افراد در فضاها و مشارکت آنها در زندگی مدنی است. با توجه به این مطلب، ایجاد تنوع و خلق شادی و نشاط در فضای مناسب صورتی حساب‌شده و فکر شده به راحتی ممکن است. بارزترین نمونه آن خیابانهای تجاری و فضاهای بازی کودکان است که تنوع رنگی آنها به منظور خلق فضاهایی شاد به امری بدیهی تبدیل شده است. حتی مناسبتهای خاص نیز یاد آور تنوع رنگی متفاوت از سایر اوقات سال هستند. مراسم شادی و جشن و سرور در ذهن همه مترادف با رنگ آمیزی متنوع و متفاوت در روز و شب است. و.......


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی تاثیر ,اهمیت رنگها در درک , فضاهای شهری ,رنگها از ارکان مهم ,بیان هویت و خوانایی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی تاثیر مبلمان شهری بر فضاهای شهری
پاورپوینت بررسی طراحي محوطه و فضاي سبز محيطي در فضاهای شهری
پاورپوینت مطالعات منطقه 12 تهران
پاورپوینت تحلیل فضای شهری محله جنت آباد جنوبی در منطقه 5 شهرداری تهران
پاورپوینت بررسی نورپردازی و آلودگی نوری در فضاهای شهری
پاورپوینت بررسی روند شکل گیری و توسعه شهر شیراز
پاورپوینت بررسی نقش مسیرهای پیاده در شهر اسلامی
پاورپوینت بررسی شهر شریفیه قزوین
پاورپوینت بررسی نظریه برنامه ریزی وکالتی در شهرسازی
پاورپوینت بررسی اصول و ضوابط کلی نورپردازی میدان‌های شهری‌
پاورپوینت بررسی عدالت اجتماعی از منظر طراحی شهری و شهرسازی
پاورپوینت بررسی فرایند کلی طراحی فضاهای شهری
پاورپوینت نورپردازی جداره های بزرگراه های شهری ( راهکارهای اجرایی)
پاورپوینت بررسی مولفه های کیفیت و مطلوبیت فضاهای شهری
پاورپوینت بررسی جامع دانه های سازنده فضاهای شهری
پاورپوینت بررسی و تحلیل رابطه معلولين و شهر
پاورپوینت بررسی فضای شهری بلوار طاق بستان کرمانشاه
بررسی و تحلیل میدان ترافالگار لندن ، پاورپوینت
پاورپوینت بررسی امنیت و نقش و کارکرد آن در فضاهای شهری
پاورپوینت بررسی و تحلیل سایت آنالیز بلوار دانشجو ، تقاطع میدان دانشجو و بلوار فرهنگ مشهد

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد