خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری حمام کاراکالا در رم ایتالیا

   تعدادبرگ: 35 اسلاید بهمراه نقشه و تصاویر   قیمت: 9500 تومان   حجم فایل: 13911 kb  تعدادمشاهده  4


پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری حمام کاراکالا در رم ایتالیا

بخشی از مطلب
امپراتور کاراکالا احساس نیاز به زنده ماندن خود را در طول زمان مانند پیشینیان خود را اداره انجمن Trajan ، Colosseum در رم و Phanteon در میان دیگران را مدیریت کرده بودند. برای دستیابی به این شاهکار ، رومیان را مجبور کردند که تمام تلاش و پول زیادی را برای ساختن بزرگترین مرکز حمام های تاکنون شناخته شده ، حمام های کاراکالا انجام دهند.
پس از آن ، دیگر ایثارگران ، مانند الاگابالو آلساندرو Sever ، کار یا نوسازی را تکمیل کردند. این ساختمان در سال 847 در اثر زلزله تخریب شد ، گرچه از سال 537 در حال حاضر از زمان تخریب کانال های آب نمی توان از آن استفاده کرد.
این مجموعه به راحتی می تواند تقریباً 2000 نفر را در هر زمان اسکان دهد.
حمام های کاراکالا تا سال 537 میلادی ، هنگامی که کاتولیک غالب شد و استفاده از حمام ها را به عنوان سرگرمی منع کرد ، عملیاتی شد.
چندین وان مرمر غول پیکر که از یک بلوک منفرد حک شده اند به مرکز رم منتقل شدند تا از آنها به عنوان چشمه استفاده شود. معروف ترین مجسمه آن ، گروهی به نام "Toro Farnese" ، در موزه باستان شناسی ناپل نگهداری می شود.
در حال حاضر ، ویرانه های گسترده این چشمه های آب گرم یکی از جاذبه های مهم گردشگری است. اگرچه آنها در اوایل زمان از مجسمه ها و گنجینه های دیگرشان محروم شدند ، اما هنوز هم قطعات بزرگی از موزائیک وجود دارد که برخی از آنها مطابق با طبقه فوقانی ساختمان است که فرو ریخت.
وضعیت
در قرن سوم میلادی ، در منطقه ای که حمام های حرارتی ساخته می شود ، حوضچه بزرگی وجود داشت که به آن استخر معروف بود. هنگامی که حمام ها به پایان رسید و افتتاح شد ، به آنها دستور داده شد تا استخر قدیمی را جایگزین کنند.
حمام ها مساحت 13 هکتار را اشغال کرده و در ابتدای راه Appian قرار داشتند. ساختمان اصلی به طول 228 متر با عرض 166 متر و 38.5 متر ارتفاع داشت.

حمام های کاراکالا یکی از بهترین نمونه های تقریبا سالم از زمان رم باستان بوده است. این حمام ها که با آب گرم شناخته می شوند در جاده اپین (Appian Way) ساخته شده بودند و باستان شناسان، آن ها را دومین حمام عمومی بزرگ در میان ۱۶۰۰ حمام باستانی رم می شناسید.

با اینکه امروزه بخش هایی از این آثار باستانی، مخروب شده اند، اما هنوز هم دیدن آن ها بسیار پیشنهاد می شود و شما علاوه بر راهنمای توری که این سایت باستانی را به شما توضیح می دهد، می توانید از دستگاه پخش صوتی هم استفاده کنید. در ادامه متن شما با ویژگی های این حمام، بخش ها، لوکیشن آن و موارد کاربردی دیگر آشنا خواهید شد.
نمایی از حمام های کاراکالا
حمام های کاراکالا چه هستند؟

برای اینکه این حمام ها را بیشتر بشناسید، بهتر است ابتدا با کارکردهای اصلی آن آشنا شوید. حمام های کاراکالا در آن زمان دو کاربرد مهم داشتند. اول اینکه در زمانی که این حمام ها برپا شدند، بسیاری از جمعیت مردم در مناطقی زندگی می کردند که دسترسی به آب نداشتند. از این رو، مردم زیادی برای مصارف روزانه و همچنین حمام کردن، به سمت آب گرم های این منطقه می آمدند و از آن استفاده می کردند. مورد دوم این که، این حمام ها به دلیل تجمع مردم از تمام سطوح جامعه، محلی شده بود که آن ها می توانستند با هم در ارتباط بوده و از اخباری که پیک ها و چاپارها می آوردند، از طریق دیگر افراد مطلع شوند.
به طور کلی می توان گفت که ۳ حمام اصلی در این اثر باستانی وجود دارد: استخر آب سرد، استخر آب نیمه گرم و استخر آب داغ. این حمام ها که می توانستند حدود ۱۶۰۰ نفر را جا دهند، طوری ساخته شده بودند که مردم می توانستند آزادانه بین حمام ها رفت و آمد کنند، به صحبت بنشینند و با آشنایان و اقوام و به طور کلی شبکه مردمی که در اینجا جمع می شد، دیدار داشته باشند. البته گویا امکانات تفریحی دیگری هم در اینجا وجود داشته است؛ شاید چیزی شبیه به یک باشگاه گلف امروزی!
با اینکه این سوال بسیار شخصی است و ممکن است در نظر سلیقه های گوناگون افراد جالب ترین مشخصه فرق کند، اما این حمام ها یک ویژگی اصلی دارند که بسیاری از گردشگران به آن اشاره می کنند و آن هم چیزی جز اندازه بزرگ آن نیست. حمام های کاراکالا بسیار بزرگ ساخته شده اند، تا جایی که حتی در عصر حاضر هم هر کسی که از این جاذبه دیدن می کند، مبهوت بزرگی آن می شود. البته باقیمانده موزاییک ها و تزییناتی که در این حمام وجود دارد هم بسیار دیدنی و خاص می باشند.
موزاییکی در حمام های کاراکالا
تاریخچه و اطلاعات دیگ
ساخت حمام های کاراکالا که به زبان ایتالیایی ترمه دی کاراکالا (Terme di Caracalla) خوانده می شوند، در زمان امپراطوری سپتیمیوس سوروس در سال ۲۰۶ پس از میلاد آغاز شد و در سال ۲۰۶ توسط پسر او یعنی امپراطور کاراکالا به اتمام رسید. جالب است بدانید که این حمام باستانی تا قرن ششم هم استفاده می شده است.

بقایای این حمام توسط حفاری های مدرن کشف شده و با بهترین روش های مرمت آثار، بازسازی شده اند. دانشمندان می گویند که این مخروبه ها، بهترین نوع به جای مانده از حمام های باستانی هستند که بخش های حمامی به وسعت ۲۳۰ در ۱۱۵ متر داشته اند. همچنین در اطراف آن باغی تهیه شده بوده که برای بازی و دیگر سرگرمی ها استفاده شود.
حمام های کاراکالا | رم
حمام های کاراکالا کجا هستند؟
این حمام ها در جنوب مرکز شهر واقع شده اند و آن ها را در کنار مسیری خواهید دید که پر از آثار باستانی و بقایایی است که از زمان امپراطوری رم به جای مانده است. حمام های کاراکا تنها ۵ دقیقه ای ایستگاه متروی سیرکو ماسیمو فاصله دارند که در هر کجای شهر اقامت داشته باشید، می توانید به راحتی توسط مترو به آن ها دسترسی پیدا کنید. البته اتوبوس های توریسیتی هاپ آن هاپ آف هم یک ایستگاه مخصوص در نزدیک این جاذبه دارند که با ۵ دقیقه پیاده روی از ایستگاه مترو، آن ها را خواهید دید.
اگر هم می خواهید روش دیگری را انتخاب کنید، می توانید اتوبوس خط ۱۱۸ (۱۱۸ Rome City Bust) را سوار شوید که روزانه، هر ۴۰ دقیقه یک بار در خارج از حمام های کاراکالا توقف می کند. این اتوبوس ها از ایستگاه مترو گذر می کنند و در نزدیکی حمام ها شما را پیاده خواند کرد. سپس در راه اپین (Appian Way) تا ۱۵ دقیقه به مسیر خود ادامه می دهد.
و.....
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری حمام کاراکالا ,در رم ایتالیا ,وضعیت ,پاورپوینت بررسی و تحلیل , , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نقاشی روی آهک در حمام مهدی قلی بیگ مشهد
حمام شاه اصفهان پاورپوینت تحلیل بررسی معماری حمام شاه
پاورپوینت بررسی معماری حمام یعقوبیه اردبیل
پاورپوینت تحلیل معماری حمام گلشن یزد
پاورپوینت بررسی تطبیقی معماری حمام های ایران و روم
پاورپوینت بررسی معماری حمام تاریخی قلعه همدان
پاورپوینت بررسی معماری حمام شنب غازان تبریز
پاورپوینت بررسی معماری حمام تاریخی خور لارستان
پاورپوینت بررسی معماری حمام تاریخی میمند فارس
پاورپوینت بررسی معماری حمام قصلان کردستان
پاورپوینت بررسی معماری حمام تاریخی کیلیچ علی پاشا
پاورپوینت بررسی معماری حمام تاریخی خرم سلطان ایاصوفیه Hurrem Sultan Hammam
پاورپوینت بررسی معماری حمام تاریخی اوچ دکان اردبیل
پاورپوینت بررسی معماری كالبدی گرمابه های تاریخی ایران
پاورپوینت بررسی معماری حمام تاریخی خسرو آقا اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری گرمابه تاریخی کردشت آذربايجان
پاورپوینت بررسی معماری حمام تاریخی محله درویش دماوند
پاوروینت تحلیل معماری حمام محمد رحیم خان گرمابه صفا قزوین
پاورپوینت بررسی معماری حمام ابراهیم خان کرمان
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری حمام علی قلی آقا و حمام شیخ بهایی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد