خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری خانه صلح جو تبریز

   تعدادبرگ: 30 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 10000 تومان     تعدادمشاهده  3


پاورپوینت بررسی معماری خانه صلح جو تبریز

بخشی از مطلب

یک اثر معماری قبل از اینکه به عنوان بدنه ای در نظر گرفته شود ، مجموعه ای از افکار را منعکس می کند و شیوه زندگی مردم زمان خود را منعکس می کند. بررسی معماری گذشته ، هم آثاری که به صورت میمون (نماد) ارائه می شوند و هم آثاری که ما آنها را به عنوان معماری بومی می خوانیم ، نشان می دهد که این آثار علاوه بر تأمین فرهنگ معماری سرزمین ما ، زمینه لازم را نیز فراهم می کنند. . برای تدوین هر نظریه ای که مبنای خلق معماری جدید باشد. البته این بدان معنا نیست که ما آنها را بدون قید و شرط تأیید می کنیم و تکرار آنها در نظر گرفته نشده است ، بلکه منظور ما سازماندهی و تدوین و هماهنگی ایده هایی است که اساس هر طرح جدیدی هستند.
هر فضایی در معماری ، صرف نظر از شکل و اندازه آن ، توانایی انتقال و انعکاس مفاهیم را دارد. این مشکل وقتی بیشتر می شود که فرهنگ غنی از ایجاد فضاها حمایت کند. چنین فضایی هم در روابط عملکردی فضا و هم در زمینه ایجاد خلق و خو و درک روانشناختی و یا در انتخاب مواد و مبانی و انطباق آن با نیازهای روحی و روانی غنی می شود.
جستجو و شناخت مظاهر و نمادهای فرهنگی در بدنه معماری ایران می تواند به شناسایی و تعیین ارزشها و مفاهیم فرهنگی خاصی که در بین مردم رایج است ، کمک کند. برخی از مفاهیم موجود در زندگی روزمره مردم می تواند از طریق عناصر جسمی به خود دیگران منتقل شود ، که این خود پیوندهای تعیین کننده اجتماعی-فرهنگی هستند و فضای ذهنی عمومی را از طریق ذهنیت افراد تشکیل می دهند. به عبارت دیگر ، عناصر فیزیکی نمایانگر ارزشها و مفاهیم فرهنگی اجتماعی به عنوان ابزاری برای تبادل نظر بین ساکنان شهر عمل می کنند.
استفاده از نمادها و مظاهر مربوط به فرهنگهای گذشته در فضاهای مدرن معماری دانش جدیدی در زمینه معماری است. در این مطالعه ، با پیروی از چنین روشی ، سعی می شود به مجموعه عناصر فیزیکی فضا توجه و آنها را از یکدیگر متمایز کرده و روابط متقابل آنها را در کنار طبقه بندی عملکردهای خاص آنها تعیین کند.
خانه صلح مربوط به دوره قاجار است و در تبریز ، خیابان تربیت ، کوچه کرباسی ، پلاک 27 واقع شده است. این اثر در تاریخ 5 آگوست 2003 با شماره ثبت 9478 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
ساختمان قدیمی:
    بنای بنا بر اساس شواهد معماری موجود و نمونه های آجرکاری آن به دوره قاجار نسبت داده می شود
 - نوع عملکرد و خصوصیات ارزشمند ساختمان:
     این ساختمان دارای کاربری مسکونی بوده است که حدود 30 سال متروکه و خالی از سکنه بوده است. استفاده فرهنگی یا مسکونی برای آن پیشنهاد می شود.
     طراح ساختمان با ورودي جداگانه هر قسمت از ساختمان را از قسمت هاي ديگر جدا کرده است. در این خانه ، قسمتهای مختلف طبقات (طبقه همکف ، طبقه اول و زیرزمین) نسبت به یکدیگر اختلاف سطوح دارند که گاهی تا 1.5 متر هم می رسد.
     زیرزمین ضلع غربی ساختمان از ویژگی های بارزتری نسبت به زیرزمین های دیگر برخوردار است و دارای یک شکم پاره شده با استخر سنگی به شکل بیضی شکل است. حیاط بیرونی ساختمان همچنین دارای یک استخر سنگی در مرکز حیاط است. ذخیره آب این ساختمان در ضلع شرقی حیاط بیرونی واقع شده است.
 - تزئینات استفاده شده:
      پاسخ: نمای آجری با طرح ها و سنتورهای مختلف بالای پنجره ها در برخی فضاها.
     ب: زیرزمین قسمت غربی ساختمان دارای تزئینات گچ بر روی درب ها و تزئینات ساده گچی بر روی سقف است.
- اقدامات صورت گرفته:
            این خانه حدود 30 سال است که متروکه و خالی از سکنه است و....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,خانه صلح جو تبریز ,پاورپوینت بررسی ,فضایی در معماری ,پلان خانه صلح جو ,نقشه خانه صلح جو ,طرح خانه صلح جو ,معماری خانه صلح جو ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی کالبدی معماری خانه های تاریخی دزفول
پاورپوینت بررسی روند شکل گیری باغ فردوس تهران تا تبدیل شدن به موزه سینما
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه کریمی در اصفهان
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری خانه اصیل ایرانی در شیراز
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه تاریخی امام جمعه تهران
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری عمارت خسرو آباد سنندج
پاورپوینت بررسی معماری عمارت لاریها در یزد به همراه نقشه های اتوکد
پاورپوینت بررسی معماری خانه حکیم باشی در کاشان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه عمارت تاریخی قوام السلطنه موزه آبگینه تهران
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه تاریخی مشروطه یزد
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه عباسیان کاشان
پاورپوینت بررسی معماری خانه مستوفی الممالک مربوط به دوران قاجار در تهران
پاورپوینت بررسی معماری خانه تاریخی تهرانیها یزد
پاورپوینت بررسی معماری خانه ملک افضلی اردکان موزه فرش اردکان
پاورپوینت بررسی معماری خانه کازا میلا، معروف به La Pedrera اثر آنتونی گائودی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری خانه های تاریخی اردبیل
پاورپوینت بررسی معماری خانه تاریخی انگورستان ملک اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری خانه خاتمی ها اردکان موزه رجال و مفاخر
پاورپوینت بررسی معماری خانه های تاریخی شیراز Shiraz Historical houses
پاورپوینت بررسی معماری خانه علومی یزد

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد