خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری بازار قزوین و سراهای آن

   تعدادبرگ: 83 اسلاید .   قیمت: 8500 تومان   حجم فایل: 28 kb  تعدادمشاهده  3


<p>&#160;</p>هنوز هم بازار بزرگ، هدف و مقصد بیشتر ساکنان شهر قزوین و اطراف است‌.بازار يكي از نهادهاي اصلي نظام اقتصادي اسلام است این  بازار با همه‌ دل‌فریبی‌هایش این‌جا است.این مجموعه در دوره صفویه ساخته شد اما، قسمت‌های دیگر آن در دوران قاجاریه تکمیل شد شور و هیجانی که بر محیط آن حکم‌فرما است، از همان ابتدای ورود، گوش هر مسافر یا رهگذری را نوازش می‌دهد. فروشندگان از همه اصناف با لهجه‌ گوش‌نواز قزوینی، رهگذران را به خرید کالاهای خود ترغیب می‌کنند. آن‌ها هنوز هم از روش‌های سنتی جذب مشتری استفاده می‌کنند و این شاید برای جوان امروزی که انواع مراکز پرزرق‌وبرق خرید را دیده و به خریدهای آنلاین عادت کرده‌اند، نوعی ورود به دنیای گذشته باشد. گذشته‌ای نه خیلی دور، اما در حال فراموشی!
 از مهم‌ترین ویژگی‌های بازار قزوین، علاوه بر وسعت زیاد آن، ترکیب معماری آن با بهره‌گیری از ترکیب طرح‌های شطرنجی و ایجاد مفصل‌های معماری، ورودی‌های مختلف بازار را به آن دوخته است و فضاهای بسیار باشکوهی را ایجاد کرده است.
 
مجموعه بازار قزوین با معماری جالب و قدیمی، از مکان‌های دیدنی شهر قزوین است. در دوره‌ صفویه، بازارها وسعت یافته‌اند و هر بازار به صنفی خاص اختصاص داشته است. درگذر هر یک از این بازارها مسجد، حمام، سراها،‌ تیمچه‌ها و قیصریه‌ای وجود داشته است که از آن میان، تیمچه‌ها مرکز تجارت و قیصریه محل صنعتگران بوده است.
 
قیصریه قزوین با طاق‌های آجری و ارتفاع بسیار زیاد، از بخش‌هایی از بازار قزوین است که به جای مانده است. این بازار دارای چهار در می‌باشد: درِ شمالی به تیمچه سرباز؛ درِ جنوبی به تیمچه سرپوشیده، درِ شرقی به سرای وزیر و درِ غربی به چهارسوق کوچکی متصل می‌شود.
 
مهم‌ترین فضاهای بازار قزوین عبارتند از: مسجدالنبی (مسجد شاه)، سرای سعدالسلطنه، سرای وزیر، سرای حاج رضا، سرای رضوی (سرای شاه)، سرای خوشنویسان، تیمچه سرباز، تیمچه سرپوشیده، تیمچه حاج‌سیدکاظم، تیمچه درویش‌مهدی و تیمچه حاج‌ محمدتقی که در زیر به آنها بیشتر اشاره شده است.
این بازار از جاذبه های گردشگری قزوین مانند سایر بازارهای اصیل و کهن ایران بخش‌های مختلفی دارد: راسته‌ها، قیصریه، تیمچه‌ها، سرای سعدالسلطنه، گرمابه و مسجد. قیصریه یکی از بخش‌های اصلی بازار است که چهار در دارد. در شمالی به تیمچه‌ای روباز ختم می‌شود که امروزه به تیمچه سرباز و به‌قولی «کاروانسرای پنبه» می‌رسد. محلی مطلوب و از هر نظر ایده‌آل برای خرید جهیزیه‌ دختران شهر.

در جنوبی تیمچه سرپوشیده قرار دارد. در شرقی به محلی زیبا به‌نام «سرای وزیر» منتهی می‌شود و در غربی به چهارسوقی کوچک راه می‌برد. در همه این تیمچه‌ها، صنف‌های مختلفی از بازاریان مشغول خریدوفروش‌ هستند و در هر حجره یا مغازه، هیاهوی خریدوفروش برقرار است. و....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری بازار قزوین ,پاورپوینت بررسی و تحلیل ,معماری بازار قزوین ,معماری سراهای بازار قزوین ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی کالبدی معماری بازار قزوین و. سراهای آن
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری باغ خان یزد
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری بازار تاریخی تبریز
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری بازار تهران

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد