خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی سرای حسینخانی بازار تاریخی همدان

   تعدادبرگ: 30 اسلاید بهمراه نقشه ها   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  4


پاورپوینت بررسی سرای حسینخانی بازار تاریخی همدان

در شمالی ترین نقطه راسته ای به همین نام قرار دارد. بنا یک طبقه است لیکن در چهار ورودی آن از چهار طرف دو طبقه می باشد، نمای جنوبی داخلی آن دارای ایوان با ستون های چوبی است ، سرای حسین خانی در حال حاضر به صورت انبار مورد استفاده قرار می گیرد و واجد ارزش معماری و قابلیت مرمت و تبدیل به یک مرکز فعال تجاری دی مکان توسعه بازار را دارد.

همدان جز شهرهای تاریخی ایران است که بنای اولیه آن به پیش از اسلام و مهاجرت آریایی ها به فلات ایران باز می گردد. مجموعه بازار های قدیمی شهر همدان که از آثار دوره ی قاجاریه به حساب می آیند ، در مرکز این شهر قرار دارند. مجموعه بازار سنتی و کاروانسراهای آن از 38 بازار و  راسته بازار و 26 سرا و کاروانسرا تشکیل شده و اکثر نقاط آن با سبک معماری دوره ی قاجاریه ساخته شده اند. این مجموعه در محدوده ی خیابان های باباطاهر ، اکباتان و شهدا قرار گرفته است .
این بازار در دوره قاجاریه بازسازی شد و در دهه 1330 خورشیدی، سقف طاقی و قوسی شکل بازار به بهانه تاریکی توسط شهرداری وقت حذف شد اما در همان سال بازاریان تابستانی بسیار گرم و زمستانی بسیار سخت را پشت سر گذاشتند و در نهایت به ایجاد سقف چوبی و شیروانی اقدام کردند.
بازار تاریخی همدان در چند سال گذشته بارها قربانی حریق شده است که این حوادث ناگوار سبب از بین رفتن بخش‌های مختلفی از این مجموعه شده است. در آتش‌سوزی اخیر که در تاریخ 20 اردیبهشت ماه سال 1392 خورشیدی رخ داد، راسته بازار نخود بریزها و خرازی‌ها از بین رفت . بازار نخود بریزها بخشی از بازار مرکزی بود که در اثر وضعیت نابسامان کشاورزی استان، به محل فروش لوازم بهدشتی تبدیل شد و به راسته خرازی فروشی‌ها تغییر نام یافت.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,بازار تاریخی همدان ,پاورپوینت سرای حسینخانی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی سرای بانک بازار تاریخی همدان
پاورپوینت بررسی کاروانسرای قبله در بازار تاریخی همدان
پاورپوینت بررسی سرای روحیه بازار تاریخی همدان
پاورپوینت بررسی سرای پیغمبر بازار تاریخی همدان
پاورپوینت بررسی کاروانسرای گلشن همدان در بازار تاریخی همدان
پاورپوینت بررسی سرای شریفیه بازار تاریخی همدان
پاورپوینت بررسی سرای نو در بازار تاریخی همدان
پاورپوینت بررسی معماری بازار تاریخی همدان
پاورپوینت بررسی معماری اسلامی بازار تاریخی همدان
پاورپوینت بررسی بازارهای ایرانی از دیدگاه طراحی معماری
پاورپوینت بررسی پیشینه تاریخی بازار در ایران و یزد
پاورپوینت بررسی بازار زنجان بهمراه نقشه اتوکد بازار زنجان
پاورپوینت بررسی معماری تیمچه بانک شاهی سرا یزد
پاورپوینت بررسی معماری سرای سعدالسلطنه قزوین
پاورپوینت بررسی شکل بازار در اقلیم های مختلف ایران
تحلیل معماری بازارچه نایب السلطنه در تهران ، پاورپوینت
تحلیل معماری بازار وکیل شیراز ، پاورپوینت بازار وکیل شیراز
پاورپوینت بررسی معماری بخارا و مساجد و مدارس و بازار قدیم بخارا
دانلود,پاورپوینت بررسی بازارهای سنتی و جدید,pptx
پاورپوینت بررسی مبانی معماری بازارهای ایرانی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد