خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی خصوصیات و هندسه باغ ایرانی

   تعدادبرگ: 50 اسلاید   قیمت: 14000 تومان     تعدادمشاهده  7


پاورپوینت بررسی خصوصیات و هندسه باغ ایرانی

بخشی از مطلب
هندسه باغ ایرانی به صورت مربع یا مستطیل است.علت این امر شاید نشانگر حرکت آب از چهار جهت تمثیلی ازچهار نهر بهشتی است که در باغ ایرانی بهکار گرفته شده است.باغ سلطنتی پاسارگاد نیز دارای یک مسیر طولانی و مرکزی بوده و به وسیله آب گذر های متقاطع ،باغ به چهار قسمت مساوی تقسیم می شده است وبنیادی ترین عاملل باغ ایرانی یعنی چهار باغ در پلان اصلی باغ کوروش در پاسارگاد وجود داشته است.اعتقاد به طبایع چهارگانه عناصر اربعه نیز می تواند دلیلی بر این مدعا باشد.
 
باغ فین

علل کاذب رد  این مدعا را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:
سهولت شخم زدن در هندسه مستقیم و موازی
-سهولت آبیاری در این هندسه
خصوصیت دیگر باغ ایرانی ،محصوربودن آن به وسیله ترکیبی از دیوارهای بلند ودرختان خاص و همچنین نظم دقیق و هندسی در نحوه کاشت درختان است؛به طوری که هر بخش از باغ که به شکل مربع یا مستطیل است ،به مربع های کوچک تقسیم شده.هر دو رأس این شبکه مربعی یک درخت با عمر طولانی تر کاشته می شود  وسپس  این مربع ها به مربع های کوچک تر تقسیم شده و در هر رأس آن درختان با عمر متوسط ،و به همین ترتیب درختان با عمر کوتاه تر ،در رئوس مربع های میان آن کاشته می شد.این نظم به گونه ای بود که در اثر گذشت زمان وجایگزینی احتمالی درختان از بین رفته تا زمان طولانی حفظ می شد وشکل کلی باغ از بین نمی رفت و به علاوه امکان نور گیری منظم درختان فراهم می شد. وجود کوشک نیز از خصوصیات دیگر باغ ایرانی است.این عنصر باغ را به دو قسمت تقسیم می کند که قسمت وسیع تر عمومی است و قسمت کوچک تر خصوصی .
از خصوصیات دیگر باغ ایرانی،قرار گیری منظره روبروی کوشک و کشیدگی کل باغ در جهت شمال - جنوب است و دلیل آن شاید تنظیم نور در محوطه باغ وایجاد بیشترین سایه در روز باشد.
به طور کلی دیگر خصوصیات با غ ایرانی را می توان در موارد زیر خلاصه  کرد:
ترکیب ساده وموزون ،سلسله مراتب ،نظم هندسی مشخص،آب بندی منظم ،خطوط  عمود بر هم  وشبکه جهت دار آب ،نظم منطقی کرت ها ،جهات جغرافیائی ،استفاده بهینه از آفتاب ،تأمین محیط مطبوع و ایجاد تنوع ،شیب دار بودن باغ،روان بودن آب برای ایجاد صدای آب ،استفاده از سنگ های تراش در کف جوی برای نمایان شدن موج آب ،استغاده از انواع گلهای زینتی وداروئی ،اختصاص دادن بیشترین قسمت باغ به کاشتن درختان میوه ،برخورداری از محرمیت ،دوری از افراط و تفریط ،تناسب سوددهی وقناعت و صرفه جوئی،در نظر گرفتن نیازهای انسان وحیوان .
باغ ها از حیث اختصاصی بودن نیز به دو قسمت تقسیم می شوند؛برخی فقط خصوصی اند مثل باغ شاهزاده ماهان و برخی نیز عمومی و حتی مذهبی اندمثل قدمگاه نیشابور.
در قرن اخیر متأسفانه بی هویتی از مرز فرهنگ و معماری و موسیقی و... نیز فرا تر رفت و به باغسازی نیز راه یافت.متأسفانه باغسازی امروز بی هویت است .باغهای سعد آباد ،پارک ملت و... با استفاده از الگوهای غربی ساخته شده اند در حالی که در قرون وسطی ،باغچه یازی خانه های اروپاییان متأثر از میانسراهای خانه های ایرانی بود.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
خصوصیات باغ ایرانی ,هندسه باغ ایرانی ,پاورپوینت باغ ایرانی ,هندسه باغ ایرانی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی اصول و عناصر معمارانه باغ ایرانی
پاورپوینت بازشناسی و بازآفرینی معماری باغ های ایرانی
پاورپوینت بررسی هندسه باغ ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری باغ هرندی شهر کرمان
پاورپوینت بررسی باغ های ایران ,و جهان
پاورپوینت بررسی باغ های ایرانی
پاورپوینت بررسی باغ سازی ایرانی
پاورپوینت بررسی باغ‎های ایرانی
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری باغهای ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری باغ های ایرانی اسلامی
دانلود تحقیق باغ ایرانی
پاورپوینت معماری باغ ایرانی
پاورپوینت بررسی باغ های تاریخی ایرانی
پاورپوینت باغ ایرانی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد