خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری پل دوازده چشمه آمل

   تعدادبرگ: 23 اسلاید   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 760 kb  تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی معماری پل دوازده چشمه آمل
 
بخشی از مطلب
پل دوازده چشمه در مرکز شهر بر روی رودخانه هراز ساخته شده است و هنوز بعد از گذشت سالها از ساخت پل ، رفت و آمد روی آن جریان دارد و محل عبور و مرور وسائل نقلیه ، اتومبیل و عابرین می باشد.
 
 
 
این پل در حال حاضر دارای 12 چشمه ( دهنه ) می باشد که در زیر 3 چشمه آن آب جریان دارد. در زیر پل فضای بازی قرار دارد که در سال های اخیر تبدیل به پارک و فضای سبز شده و در زیر دو دهنه در سمت غرب پل جاده آسفالته برای عبور و مرور اتومبیل ها می باشد. متأسفانه شهرداری جهت زیبایی روی بدنه پل را با رنگ ، سفید نموده که این عمل باعث از بین رفتن طاقنماهای بین چشمه های پل گردید . این پل امروز در محل به 12 پله معروف است.
 
شکل امروزی پل
 
نام های گوناگون این پل در طول تاریخ:
علاوه بر نام ( 12 پله ) که ساکنان آمل و مردم این شهر به این پل نسبت می دهند، این پل به نام «هراز»، «امام حسن عسگری » نیز شهرت دارد.
 
تاریخچه پل :
تارخ دقیق بنای این پل معلوم نیست، مرحوم اعتماد السلطنه بنای این پل را مربوط به قبل از اسلام می داند. بعضی از محققین آن را از آثار شاه عباس اول صفوی می دانند.در کنار پل دوازده چشمه در قسمت جنوب ،پل جدید قرار دارد که در زمان رضا شاه پهلوی ساخته شده است و به آن پل معلق می گویند.( ستوده ، منوچهر ، از آستارا تا استرآباد، ج4 ، ص 50 )
 
تاریخچه مرمت های انجام شده بر این پل :
این پل بر اثر عوامل طبیعی از جمله زلزله و یا طغیان رود هراز چندین بار آسیب دیده و بازسازی شد از آنجا که تاریخ ساخت آن دقیقاً مشخص نیست زمان نخستین مرمت آن نیز مشخص نمی باشد، ولی این احتمال وجود دارد که نخستین مرمت در دوره شاه عباس صفوی باشد، چون عده ای از طرز ساختمان و تنگی پل آن را از بناهای قبل از صفویه می دانند که در دوره شاه عباس تعمیر شده است.( شایان ، عباس، مازندران، ص112)
 
 
مصالح بنا :
مصالح اصلی این بنا آجر و ملات گچ و آهک است ، عده ای نیز تنها آجر را مصالح این بنا می دانند.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری پل دوازده چشمه آمل ,تاریخچه پل ,پاورپوینت بررسی , مصالح بنا ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی تاریخچه پل و انواع پل و نمونه ها

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد