خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بررسی و تحلیل معماری ، موزه هنر کیمبل ، پاورپوینت

   تعدادبرگ: 158 اسلاید .   قیمت: 9500 تومان   حجم فایل: 705 b  تعدادمشاهده  1


بررسی و تحلیل معماری ، موزه هنر کیمبل ، پاورپوینت 
 
لویی کان نخستین معمار آمریکایی روسی تبار بود که بعد از جنگ جهانی دوم برخاست و نیز اولین کسی بود که از مکتب جهانی «فرم تابع عملکرد است» برید. معماری کان نه در قالب معماری ارگانیک فرانک لوید رایت جای می‌گیرد و نه در قالب دیگر نهضت‌های معماری مدرن، مثل مکتب معماری مدرن لوکوربوزیه و میس وندروهه.
 

فهرست مطالب
تاریخچه موزه هنر کیمبل
معرفی معمار
کلیت طرح
بررسی طراحی پلان
معرفی فضاهای داخلی
ارتباط پلان با مقطع
سیرکولاسیون ارتباطی
نور طبیعی
نورگیری‌های سقفی
تحلیل نظری پروژه
تقارن و تعادل
حیاط مرکزی
فاصله و درز پنجره و مجموعه‌ها
نور مصنوعی
مصالح به کار رفته در پروژه
مراحل ساخت
فضاها
هندسه پلان
تعادل وتقارن
کاسته افزوده
سیرکولاسیون
طبقه همکف
فضاهای پلان زیر زمین
سیرکولاسیون
زیر زمین(بخش اداری
نمای غربی
ورودی اصلی
نمای شمالی
نمای شرقی
نور گیری
نور گیری بخش اداری
نحوه نور گیری در گالری
ورودی اصلی
پله های جفتی روبروی ورودی
مجسمه واقع در نور گیر
یکی از نور گیرهای گالری
دید شمال غربی استخر منعکس کننده
سکوی حمل و نقل؛
المانهای موجود در محوطه
بررسی طرح توسعه موزه هنر کیمبل اثر رنزو پیانو
مقدمه
تجربه ی توسعه ی موزه کیمبل
زمینه و معماری توسعه ی موزه کیمبل
قرارگیری بنای جدید در مجاورت پارک
طراحی این ساختمان
بنای جدید موزه هنر کیمبل
مقطع طولی پروژه
اصول الحاق و طراحی در همجواری
اطلاعات پروژه
مدارک فنی
پلانهای پروژه
تصاویر بیرونی
منابع
 
بخشی از متن
لویی کان (Louis Kahn)
لویی کان در سال ۱۹۰۱ میلادی در جزیره “ازل” استونی که در آن زمان بخشی از امپراطوری روسیه به شمار می‌رفت، چشم به جهان گشود. خانواده کان پس از مدتی، همانند بسیاری از اروپاییان، به ینگه دنیا مهاجرت کرده و در فیلادلفیا ساکن شدند. بنابرین وی توانست استعداد خود در طراحی و نقاشی را از همان ابتدا به نمایش بگذارد و پس از اخذ مدرک دیپلم، به ادامه تحصیل در رشته معماری دانشگاه پنسیلوانیا بپردازد.
در سال ۱۹۳۱ میلادی، کی کیمبل، تاجر معروف، و همسر وی اولین اثر هنری خود را خریداری کردند. این نخستین گام برای خریدهای دیگری بود که مجموعه شخصی آنها را بیش از پیش وسعت می‌بخشید. این امر تا بدان جایی ادامه یافت که در سال ۱۹۴۸ میلادی، تصمیم به نمایش آن در کتابخانه عمومی شهر فورت ورث تگزاس گرفتند؛ چراکه این کتابخانه، تنها مرکزی به شمار می‌رفت که دارای فضای کافی برای جای دادن این حجم از آثار بود.
آثار هنری موزه هنری کیمبل
پس از مرگ کی کیمبل در سال ۱۹۶۴ میلادی و بنا بر وصیت او مبنی بر واگذاری مجموعه شخصی وی به موزه، تمامی این آثار هنری به موزه‌ای در پارک راجر مموریال انتقال یافتند که در اصل بخشی مابین موزه مدرن فورت ورث، موزه غرب امریکایی و موزه ایمون کارتر بود. با این حال ریچارد اف براون که در زمان خود یکی از موفق‌ترین مدیران به شمار می‌رفت، به ریاست این موزه برگزیده شد. او همان کسی است که بعدها طرح لویی کان را برای موزه جدید انتخاب کرد. 
مجموعه موزه هنری کیمبل
موزه هنری کیمبل در سال ۱۹۶۶ میلادی و بر طبق طرحی از لویی کان، در باغی به مساحت ۳.۸ هکتار احداث شد. این موزه که دارای زیربنایی معادل ۱۱۱۵۰ متر مربع است، در سال ۱۹۷۲ میلادی به بهره‌برداری رسید. ساختمان موزه هنری کیمبل، به گونه‌ای طراحی شده بود که توانست آن را در مدت کوتاهی به عنوان یکی از آثار شاخص معماری مطرح کند. لکن رشد روزافزون آثار هنری این موزه در سال ۱۹۸۹ میلادی، مسئولان این موزه را بر آن داشت که به فکر گسترش ساختمان آن بیفتند.
محوطه‌سازی موزه هنری کیمبل
علیرغم میل باطنی مسئولین موزه هنری کیمبل، تمامی طرح‌ها، به منظور جلوگیری از وارد شدن هرگونه خدشه‌ای به طراحی معمار برجسته این موزه، لوئی کان، کنار گذاشته شدند. با این حال، مسئله محدودیت فضا، امری قابل حل نبود و از این رو مسئولان این موزه، در سال ۲۰۱۳ میلادی، به ساخت بنایی جدید و مجزا در آنسوی خیابان موزه و به موازات آن رضایت دادند. این موزه که هم اکنون بخشی از موزه هنری کیمبل به شمار می‌رود، توسط معمار معروف، رنزو پیانو، طراحی شده است. 
فضاهای موزه هنری کیمبل:
ساختمان اصلی موزه هنری کیمبل، متشکل از ۶ حجم مکعبی با سقفی طاقی در ۳ ردیف است که فضای مابین آنها را، فضایی منفی تشکیل می‌دهد؛ احجامی که به ترتیب دارای طول، عرض و ارتفاعی معادل، ۳۰.۶، ۶ و ۶ متر هستند و در در سه ردیف شمالی، جنوبی و غربی واقع شده‌اند. با این حال احجام مذکور ، در ردیف غربی این موزه، تنها ۴ بار تکرار شده اند که به سبب جایگذاری ورودی موزه است. 
بخش داخلی موزه هنر کیمبل، متشکل از فضاهایی نظیر رواق‌ها، فروشگاه، دفاتر اداری، آزمایشگاه، تاسیسات، آشپزخانه، کافه تریا، آمفی‌تئاتر، آتلیه دو طبقه موسیقی، حیاط‌های نورگیر، گالری‌ها، کتابخانه در نیم طبقه، واحد تجاری، فروشگاه کتاب، لابی و حیاط مرکزی است. دو طرف حجم کلی ساختمان موزه هنر کیمبل، به رواق‌هایی اختصاص دارد که همچنان دارای سقفی طاقی هستند.


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی و تحلیل معماری ، موزه هنر کیمبل ، پاورپوینت , آثار رنزو پیانو, آثار لوئی کان, پاورپوینت, تحلیل موزه هنر کیمبل, تحلیل موزه هنری کیمبل, لوئی کان, موزه هنر کیمبل ,تاریخچه موزه هنر کیمبل ,معرفی معمار ,بررسی طراحی پلان ,معرفی فضاهای داخلی ,ارتباط پلان با مقطع ,سیرکولاسیون ارتباطی ,نور طبیعی ,نورگی,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل معماری مرکز هنرهای تجسمی سینزبری اثر نورمن فاستر
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری موزه واتیکان در کشور واتیکان
پاورپوینت بررسی معماری موزه باغ گیاهان دارویی کردان، ایران
پاورپوینت بررسی معماری موزه علم کوماتسو Science Hills
پاورپوینت بررسی معماری نمایشگاه ماشین هوندا در تایلند
پاورپوینت تحلیل معماری نماشگاه و موزه طراحی ویترا اثر فرانک گری
پاورپوینت بررسی معماری موزه هولون اسرائیل در فلسطین اشغالی
پاورپوینت تحلیل هنرستان موسیقی Maizières فرانسه
پاورپوینت بررسی مبانی و پیشینه طراحی باغ موزه آب بهمراه نمونه موردی
پاورپوینت بررسی معماری ارگانیک موزه گوگنهایم در نیویورک، آمریکا
پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه لوور ابوظبی اثر آتلیه ژان نوول
پاورپوینت بررسی اصول و ضوابط و استانداردهای طراحی موزه
پاورپوینت بررسی معماری موزه ی هنر کمبیل لوئی کان
پاورپوینت بررسی مرکز هنری کاخ الکساندرا و مرکز موسیقی رازبیک ، دو نمونه مرکز هنری خارجی
پاورپوینت بررسی نور پردازی در موزه و فضاهای نمایش
پاورپوینت بررسی معماری موزه گاراژ میامی
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه هنر آموس رکس مکان: هلسینکی، فنلاند
دانلود ,بررسی پاورپوینت طراحی مرکز لوکوربوزیه,موزه هایدی وبر,pptx
معماری فرهنگسرای شفق اثر کامران ، پاورپوینت بررسی و تحلیل فرهنگسرای شفق
موزه آب شهر سن پترزبورگ ، پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه آب پترزبورگ

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد