پاورپوینت بررسی طرح معماری موزه هواپیما و اتومبیل کرشهیر
پروژه موزه هواپیما و اتومبیل کرشهر یک مجموعه پویا است که در نمایشگاه اتومبیل و اجزای خودرو ، تاسیسات آموزشی ، مرکز طراحی ، دفتر ، آزمایشگاه های کارگاه ها ، آزمایشگاه های فنی ، اتاق کنفرانس ، فضای مخصوص برنامه های خاص ، رستوران ها ، خرده فروشی ، دفتر فروش ، کتابخانه ، کتاب ، نور ، مش ، فروشگاه ابزار در قلب کرشهیر. از جنبش توپوگرافی الهام می گیرد ، زیرا این امر به نیاز طراحی موزه بستگی دارد.
این پروژه نه تنها ماشین را به روشی غیرمعمول نشان می دهد ، بلکه به شما امکان می دهد موزه را تجربه کنید "تجربه اتومبیل" پروژه ای برای ساختمانی است که باید به اتومبیل اختصاص یابد: ماشین به عنوان یک هدف تمایل ، جهانی برای کاوش ، یک فناوری برای مطالعه ، یک مقاله برای نمایش و یک وسیله برای سفر در اطراف ساختمان.
در اینجا دنیای اتومبیل با دنیای انسان و ارگانیک تلاقی می کند و یک ساختار تکتونیکی جدید ایجاد می کند با روش های متفاوت از فضای مسطح باز ، مربع ها ... همه در مقیاس انسانی. در اینجا همه چیز به خودرو متصل شده است - ماشین نقطه مرجع است. در اینجا نمی توان پله ها را به طبقات ، دیوارها و آسانسورهای مختلف پیدا کرد ، اما رمپ هایی را می پیماید که به طرز صعودی به سمت بالا ایجاد می شوند و تصوری مایع از فضا را ایجاد می کنند و جاهایی که اتومبیل ها می توانند آزادانه حرکت کنند و به سطوح مختلف ساختمان برسند.
بازدید کننده وارد موزه می شود و از مارپیچ خارجی بالا می رود و حسی کاملاً "شدید" را تجربه می کند - زیرا سطح شیب دار متشکل از صعودها و فرودهای سریع است که باعث ایجاد یک سطح متلاطم و ناهموار می شود تا نمایشگاه اتومبیل را از زوایای مختلف تسهیل کند و بازدیدکننده را قادر به مشاهده کند. آنها را از بالا یا پایین. این حرکت متناوب با عملکرد عملی و در عین حال سرگرم کننده ، یک اثر بصری متناظر در نمای خارجی ساختمان ایجاد می کند ، که به عنوان یک حرکت توپوگرافی ظاهر می شود ، تنظیم شده با نیاز عملکردها ، و جایی که هر برابر یک فرصت برای نمایش در یک مکان مناسب است اتومبیل هایی را که به کف شیب متصل شده اند زاویه دهید.
در مقیاس کلی ، این منطقه از نظر ساختاری شبیه یک جاده است ، ساختاری شبیه به بزرگراه مرتفع یا پارکینگ ، اما در مقیاس انسانی تر ، ساختار به اندازه فضای داخلی ماشین پیچیده ، ارگونومیک و پیچیده است.
ساختار اصلی ساختمان یک رمپ مارپیچی است که دارای یک پارتیشن شیشه ای است که قسمت خارجی آن را از داخل تقسیم می کند. در قسمت داخلی که مخصوص عابران پیاده است ، شیب تدریجی تر است ، در حالی که سمت خارجی و تندتر برای عبور و مرور اتومبیل ها است.
.و....