پاورپوینت بررسی معماری موزه و نمایشگاه مبلمان ویترا هاوس اثر هرزوک دمورن
فهرست مطالب
مقدمه
مشخصات کلی موزه و نمایشگاه مبلمان ویترا هاوس
طرح معماری موزه و نمایشگاه مبلمان ویترا هاوس
کانسپت طراحی موزه و نمایشگاه مبلمان ویترا هاوس
ابعاد وسیع این طرح
معمار پروژه موزه و نمایشگاه مبلمان ویترا هاوس
Herzog & de Meuron
ویژگی کلی فضای نمایشگاهی
هسته اصلی
جهت گیری متناسب با چشم اندازهای مناظر اطراف
پیچیدگی فضای داخلی
نمای متفاوت روز و شب
تصاویر فضاهای داخلی موزه و نمایشگاه مبلمان ویترا هاوس
تصاویر نماهای بیرونی موزه و نمایشگاه مبلمان ویترا هاوس
شکل حجمی و تناسبات اولیه
سیرکولاسیون و مسیرهای حرکت پروژه
سایت پلان موزه و نمایشگاه مبلمان ویترا هاوس
پلانهای معماری موزه و نمایشگاه مبلمان ویترا هاوس
مقاطع معماری موزه و نمایشگاه مبلمان ویترا هاوس
نما مقاطع مفهومی نمایشگاه مبلمان ویترا هاوس
تصویر ماکت پروژه
تصاویر پروژه در حین احداث
منابع و ماخذ
شرح متن ارائه شده توسط معماران. با گذشت سالها ، پردیس ویترا به موزه ای از معماری تبدیل شده است که شامل آثاری از مشهورترین معماران است: فرانک گری ، زاها حدید ، آلوارو سیزا ، تادائو آندو ، ژان پروو ، نیکلاس گریمشاو ، باک مینستر فولر و SANAA (در حال ساخت).
آخرین مورد اضافه شده به مجموعه ، ساختمان VitraHaus است ، مجموعه ای از جعبه های سقفی شیب دار انباشته ، که توسط Herzog & de Meuron برای مجموعه خانه ویترا طراحی شده است:
در ژانویه 2004 ، ویترا مجموعه خانگی خود را راه اندازی کرد که شامل کارهای کلاسیک طراحی و همچنین نسخه های جدید و محصولات طراحان معاصر است. ویترا به عنوان شرکتی که فعالیت اصلی آن عمدتاً مبلمان اداری و مشتریان تجاری بود ، مجموعه خانه را با در نظر گرفتن یک گروه هدف جدید ایجاد کرد: مشتری های منفرد با علاقه به طراحی.
از آنجا که فضای داخلی برای ارائه مجموعه خانه در پردیس Vitra در Weil am Rhein در دسترس نبود ، این شرکت در سال 2006 معماران مستقر در بازل ، Herzog & de Meuron را برای طراحی VitraHaus سفارش داد. به لطف موقعیت در معرض آن و ظاهر چشمگیر آن ، نه تنها مجموعه برجسته معماری ویترا را ارتقا می بخشد ، بلکه نقش مهم علامت گذاری پردیس ویترا را بر عهده دارد. VitraHaus که در ضلع شمالی محوطه مقابل محوطه محصور شده محوطه تولید ایستاده است ، به دو ساختمان دیگر در این منطقه پیوست ، موزه طراحی ویترا توسط فرانک گری (1989) و غرفه کنفرانس توسط تادائو آندو (1993). ابعاد وسیع این طرح باعث شده است که بتوان ساختمان جدید را در فاصله بسیار کمی از موزه طراحی ویترا و دروازه خانه مجاور قرار داد ، و این امر باعث ایجاد فضایی برای گسترش باغ چمنزار در جلوی ساختمان ها ، یکی از ویژگی های معمول منظره محلی می شود.