خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بررسی مبانی نظری و تاریخچه تئاتر، مبانی نظری معماری آمفی تئاتر

   تعدادبرگ: 50 برگ ورد   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 217 kb  تعدادمشاهده  48


بخشی از متن

تئاتردرسراسر تاریخ خود همه کارکردهایی را که در بالا شمردیم انجام داده است وتئاتر واشکال متنوع آن ، فیلم وتلویزیون همچنان مشغول انجام کارکردها برای بسیاری از مردم این روزگارند . تئاتر هم یکی از قدیمیترین وهم یکی از جدیدترین هنرهاست .در جهان غرب ، مبادی این هنردست کم به یونانیان باستان یعنی حدود 540 سال پیش از میلاد مسیح وشاید هم پیشتر از آن می رسد. این هنربا گذشت زمان خود باقی نگهداشته است . این اصل همانا به اجرا درآوردن یا به نمایش گذاردن حوادث در بعد واحدی از مکان وزمان است که توسط عده ای تماشاگر اشغال شده باشد . موقع بازگویی رمان ، داستان درباره چیزی است که درگذشته روی داده است وعملیات باید در ذهن خواننده یا شنونده باز آفرینی شود .درتئاتر ماشاهد اعمالی هستیم که دربرابر چشمهایمان روی می دهد. 
ما نمی توانیم از آنجا به دور باشیم ، درباره ی بازی تاٌمل کرده ویا آن را قطع کنیم ، برگشته وآن را دوباره بخوانیم یا به صفحه آخر کتاب جست زنیم. باید بگذاریم بازی به پیش رود و همینکه تمام شد دیگر نمی توان آن را فراخواند ودوباره تجربه کرد مگر در ذهن.بازیگران و تماشاگران یک کار تئاتری زنده بالاتفاق (( صحنه سازی))می کنند. 
در یک تئاتر زنده جو و جاذبه ای به وجود می آید که میان صحنه و تماشاگر جریان دارد حتی اگر تماشاگر درعین سکوت سرگرم تماشا باشد .همین ارتباط دوجانبه است که تئاتر زنده را از فیلم یا یک نمایش تلویزیونی متمایز می سازد زیرا اگر چه ممکن است شخص مجذوب یک فیلم یا یک نمایش تلویزیونی و یا از آن متاثرشود ولی نمی تواند با یک ارتباط برقرار کند و تصویر نیز نمی تواند کار خود را با واکنش های او وفق دهد. در تئاتر ،بازیگران وتماشاگران در نوعی اجتماع مشترک شکل می گیرند وبرخی از گروه های تئاتری نوگرا بازهم چنین استدلال کرده اند که جدایی وتفکیک تماشاگر و بازیگر را کاملاً باید ازبین برد طوری که تماشاگر جزء بارز و فعال یک اجرا شود. وانگهی ، نظر این گروه های آن است که تئاتر باید ناظر به ایجاد یک اجتماع نه تنها در محدوده یک تماشا خانه و در زمان اجرا بلکه پس از اجرای نمایش و بیرون از محیط تماشاخانه باشد.نمایش را هر جا که بتوان بازیگر را درآن جمع کرد، در یک اتاق خالی یا یک فضای باز با اتفاده از نور طبیعی خورشید و بازیگرانی که لباس معمولی خود را به تن دارند، قابل اجرا است .ولی اکثر اجراهای تئاتری به مراتب مفصل تر از این بوده وبه اصول اساسی نمایش که متن نمایش وفضای بازیگر وتماشاگر باشد
و....
 
فهرست مطالب
تئاتر
فضای تئاتر
تئاتر ایوانی
صحنۀ میدانی
تجربه های نو 
وظیفه بازیگر 
کشف جوهر نقش 
ابلاغ جوهر نقش به تماشاگر
صفات بازیگر
تعلیم بازیگر
تربیت بدن 
تماشاگر 
عناصر فنی 
طرح صحنه پردازی
نورپردازی 
لباس
چهره آرایی
وسایل صحنه
آثار صوتی
واژگان فنی
پیدایش کارگردان 
کارگردان به عنوان سازمان دهنده
 تاریخچه و انواع سبک ها،
 شناخت و مطالعه ضوابط و استانداردها
نظریه های درباره خاستگاه تئاتر
تمدن یونان
معماری تئاتر
تالار نمایش وتماشاگران
تئاتر ودرام رومن
ساختمان تئاتر رومن
تصویر
نمایش در هند
تئاتر در چین
تئاتر ودرام در اواخر قرون وسطی
صحنه ی نمایش در اواخر قرون وسی
رنسانس ایتالیا
تراژدی
ملودرام
کمدی ولوده بازی
کمدی تراژیک
واقع گرایی
واقع گرایی : دلات ذهنی ومشکلات
سمبولیسم
انواع نمايش هاي ايراني
تقليد و خيمه شب بازي.
تعزيه در ايران


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی مبانی نظری ,تاریخچه تئاتر، مبانی نظری , معماری آمفی تئاتر ,بررسی مبانی نظری , و تاریخچه تئاتر ,و آمفی تئاتر ,تئاتر ,فضای تئاتر ,تئاتر ایوانی ,صحنۀ میدانی ,تجربه های نو ,وظیفه بازیگر ,کشف جوهر نقش ,ابلاغ جوهر نقش به تماشاگر ,صفات بازیگر ,تعلیم بازیگر ,تربیت بدن ,تماشاگر ,عنا,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی سینما استقلال و سینما آزادی تهران
دانلود, پاورپوینت بررسی کارخانه بین المللی آویوا استودیو در انگلستان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی مرمت میدان تئاتر دیل در لتونی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی تئاتر ویبرززه در گدانسک در لهستان ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگ و هنر تنگه فوژو
پاورپوینت بررسی مراکز هنرهای نمایشی تئاتر کاروژ 2021
پاورپوینت تحلیل بررسی ضوابط و برنامه فیزیکی خانه تئاتر
پاورپوینت بررسی ضوابط طراحی و برنامه فیزیکی فرهنگسرا با رویکرد معماری اصیل ایرانی
پاورپوینت بررسی ضوابط طراحی و برنامه فیزیکی طراحی خانه تئاتر
دانلود,پاورپوینت استانداردهای فضاهای شاخص آمفی تئاتر ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری طراحی آمفی تئاتر مرکز فرهنگی و هنری CorpArtes
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی تالار کنفرانس و آمفی تئاتر پلاسنسیا Plasencia در بین مایورکا، اسپانیا,pptx
پاورپوینت بررسی معماری سالن تئاتر خامس-الیزه Champs-Élysées در پاریس اثر هنری ون دو ولد
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی سالن تئاتر بسپوک در چین,pptx
پاورپوینت بررسی معماری مرکز ملی هنرهای نمایشی چین در پکن
دانلود,پاورپوینت بررسی بازتاب طبیعت و فرهنگ بومی در سالن تئاتری (Bespoke ),pptx
مجموعه سالنهای تئاتر د استوپ de stoep در هلند ، پاورپوینت بررسی معماری سالن تئاتر
پاورپوینت بررسی معماری سالن تئاتر de stoep در هلند، نمونه موردی آمفی تئاتر خارجی
پاورپوینت بررسی معماری آمفی تئاتر The Otto اثر GBBN
دانلود بررسی پاورپوینت مهندسی فاکتورهای انسانی (ارگونومی) در سالن های سینما

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد