خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود آنالیز نمونه موردی مدرسه باهاوس,پاورپوینت

   تعدادبرگ: 97 اسلاید .   قیمت: 9000 تومان   حجم فایل: 6908 kb  تعدادمشاهده  3


تاریخچه مدرسه هنری باهاوس :
§مدرسه در شهر دسائو آلمان قرار دارد.
§در سال 1925 ساخته شده است.
§مدرسه باهاوس در بین دو جنگ جهانی اول و دوم ساخته شده است.
§معمار ساختمان والتر گروپیوس میباشد.
§مدرسه باهاوس اولین مدرسه معماری مدرن میباشد.
§بنیانگذار و متفکر اصلی این مدرسه والتر گروپیوس میباشد.
§فلسفه اصلی باهاوس آشتی و پیوند هنر و صنعت بود.
§باهاوس در زبان آلمانی به معنی خانه معماری میباشد.
§مدرسه باهاوس از لحاظ دوره معماری جزو معماری مدرن متعالی(اوج معماری مدرن) میباشد.
•او در نخستین بیانیه خود، نظر ویلیام ماریس درباره تعالی صنایع دستی را با فکر وحدت همهٔ هنرها (با رعایت تقدم معماری) درآمیخت و مرزبندی میان جنبه‌های تزیینی و کاربردی در هنرها را مردود شمرد. وی با تاکید بر نیاز به تربیت طراحانی صنعتگر، "تولید صنعتی" و "تولید انبوه" را اساسی ترین رویکرد هنرهای کاربردی در عصر جدید دانسته و آن را به عنوان خط مشی اصلی در باوهاوس اعلام نمود. بدین ترتیب کارگاه ها و آتلیه های باوهاوس به آزمایشگاه های ساخت پیش نمونه برای تولیدات انبوه تبدیل شده و بسیاری از آثار طراحان، به خصوص مبلمان داخلی نظیر میز و صندلی، منسجوات و صنایع روشنایی، پس از تایید اولیه و موافقت صاحبان صنایع در خط تولید کارخانه ها قرار گرفتند. خلوص، سادگی، تولید انبوه و ارزانی مهم ترین شاخصه های آثار طراحان در این مدرسه بود.
•اعتبار سبک بین المللی در سال های نخست شکل گیری معماری مدرن، وامدار اندیشه های والتر گریپوس (Walter Gropius) در خصوص ویژگی های معماری عصر جدید است.گروپیوس اعتقاد داشت که با پایان جنگ جهانی اول، دوره جدیدی از تاریخ آغاز شده است و قصد داشت در مدرسه باهاوس، سبک معماری جدیدی را که بازتابی از این دوران باشد، به وجود بیاورد. به اعتقاد گروپیوس، این سبک معماری که می‌شد اصول آن را به تمام کالاهای مصرفی تعمیم داد، باید ارزان، کارکردگرا و سازگار با تولید انبوه می‌بود. گروپیوس برای دستیابی به این هدف، می‌خواست هنرمندان و صنعت‌گران را با هم متحد کند تا به محصولی کارکردی و قابل استفاده، و در عین حال با ارزش از لحاظ هنری، دست یابد. این ایده در بیانیه افتتاحیه مدرسه باهاوس به خوبی مشخص است: «ما در پی آنیم که جامعه تازه‌ای از هنرمندان پدید آوریم تا در میان آن‌ها دیگر تعصب حرفه‌ای که اکنون چون دیواری بلند هنرمندان و صنعتگران را از هم جدا می‌سازد، وجود نداشته باشد». دورانی که در طی آن نه تنها معماری، بلکه شیوه زیستن بشر و به طبع آن تمامی عرصه های فنی و هنری دستخوش تغییراتی اساسی گردید. گروپیوس در سال 1919 با ادغام آکادمی هنرهای زیبا و مدرسه هنر وفن "مدرسه معماری و هنرهای کاربردی باوهاوس" را در "وایمار" بنیان نهاد.
بیوگرافی

•والتر گروپیوس : در سال ۱۹۱۹ با ادغام آکادمی هنرهای زیبا و مدرسه هنرها و پیشه‌ها، مدرسه باوهاوس را در وایمار بنیان نهاد. او در نخستین بیانیه خود، نظر ویلیام ماریس درباره تعالی صنایع دستی را با فکر وحدت همهٔ هنرها (با رعایت تقدم معماری) درآمیخت و مرزبندی میان جنبه‌های تزیینی و کاربردی در هنرها را مردود شمرد. او چندی بعد در سال ۱۹۲۳ اهمیت طراح-صنعتگر در تولید صنعتی کلان را مورد تاکید قرار داد، که به عنوان اصل عمده‌ آموزه باوهاوس دانسته شد. پس از آن کارگاه‌های باوهاوس به صورت آزمایشگاه‌های ساخت پیش نمونه برای تولید ماشینی درآمدند و بسیاری از فرآورده‌های این کارگاه‌ها (به خصوص میز و صندلی، منسوجات و لوازم چراغ برقی) با موافقت صاحبان صنایع در خط تولید کارخانه‌ای قرار گرفتند. سبک فرآورده‌های باوهاوس خصلت هندسی و ساده داشت و به سبب صرفه‌جویی در وسایل و مطالعه در کیفیت مواد از پالودگی خط و شکل برخوردار بود. با طراحی تعدادی ساختمان تازه در دسائو (که نتیجه کار گروهی گروپیوس، معلمان و شاگردان بود) باوهاوس از وایمار به مکان جدید انتقال یافت. پس از این تغییر مکان، تأثیر باوهاوس در معماری و هنرهای کاربردی اروپا رخ نمود و تا پایان جنگ دوم نیز پایدار ماند. در سال ۱۹۳۲ میس ون باوهاوس را به برلین انتقال داد، اما فعالیت آن در برلین دیری نپایید چراکه یک سال بعد، در ۱۱ آوریل ۱۹۳۳ دولت نازی باوهاوس را تعطیل کرد. چندی بعد موهولی ناگی و برخی دیگر از معلمان مدرسهٔ جدیدی به همین نام در شیکاگو برپا کردند. تا اواخر دههٔ ۱۹۶۰ اکثر مدارس طراحی و معماری اروپا و ایلات متحده دست‌کم بخشی از برنامه‌های آموزشی باوهاوس را پذیرفتند.
•تعدادی از هنرمندان بزرگ قرن بیستم همچون پل کله، واسیلی کاندینسکی، والتر گروپیوس، موهولی ناگی، یوزف آلبرس و دیگران در این مدرسه هنری تدریس می‌کردند. استادان باهاوس به شاگردان خود یاد می‌دادند که همه چیز را بر مبنای نیازها طراحی کنند و از هیچ عنصری که فاقد کارکرد باشد و تنها جنبه زیباشناسانه داشته باشد استفاده نکنند. در مدرسه باهاوس تاریخ معماری جایی میان دروس دانشجویان نداشتند، چرا که در باهاوس قرار بود همه چیز بر مبنای اصول اولیه معماری و بدون توجه به آثار گذشتگان ساخته شود.تفاوت دیدگاه های اساتید این مدرسه و نقش آنها در جنبش های هنری اروپا، رفته رفته بر اهمیت این مدرسه افزود تا جایی که باوهاوس به عنوان سبکی در طراحی، به رسمیت شناخته شد.
§از جمله مهم‌ترین ساختمان‌ها و آثاری که در طول فعالیت مدرسه باهاوس عمدتاً به دست استادان و مدیران مدرسه ساخته شد می‌توان به عمارت سامرفیلد و خانه اوته در برلین، خانه اوئرباخ در یانا و برج تریبیون در شیکاگو (که مدرسه باهاوس پس از برنده شدن در یک مسابقه بین‌المللی طراحی آن را بر عهده گرفت) اشاره کرد. اما در این میان ساختمانی که بیشتر از همه موثر بود؛ ساختمان اصلی دانشکده بود که توسط گروپیوس و در دسائو و مطابق با آرمان هایش در سال 1926 طراحی گردید.
•ساختمان باوهاوس نمونه مناسبی از معماری مدرن است که در آن هر عملکرد نظیر کلاس ها، کارگاه ها، خوابگاه دانشجویان و فضاهای اداری در بخش هایی مستقل قرار گرفته اند و به جای آنکه در پشت نمایی یکنواخت پنهان شوند، هر یک شخصیت مستقل خود را دارند.ساختمان از سه بال متفاوت الزاویه تشکیل می شود که توسط پلی به یکدیگر متصل شده اند. بخش اداری و دفتر معماری شخصی گروپیوس در طبقات این پل قرار گرفته اند. علاوه بر همکاری اساتید باوهاوس در تکمیل طرح، تمامی دکوراسیون داخلی نیز با کمک دانش آموزان انجام گرفت.مدرسه باوهاوس در سه شهر آلمان ؛ از سال 1919 تا 1925 در وایمار، سپس از سال 1925 تا 1932 در دسائو(Dessau) و بالاخره از سال 1932 تا 1933 در برلین به فعالیت پرداخت. مدیریت این مدرسه نیز به ترتیب بر عهده "والترگروپیوس"، "هانس مه یر" و "میس وندر روهه" بوده است


کلمات کلیدی مرتبط:
مدرسه ,شهر دسائو آلمان , , , ,§مدرسه باهاوس ,جنگ جهانی اول و دوم , ,§معمار ساختمان , والتر گروپیوس , ,§مدرسه باهاوس ,اولین مدرسه معماری مدرن , ,§بنیانگذار ,متفکر اصلی ,مدرسه والتر گروپیوس , ,§فلسفه اصلی , باهاوس آشتی ,پیوند هنر و صنعت بود. ,§باهاوس در زبان آلمانی ,معنی خانه معماری میباشد.,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مدرسه ابتدایی Itoi و مدرسه Ultimo
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری آپارتمان مسکونی احتشامیه تهران
پاورپوینت تحلیل بررسی مدرسه ابتدایی با رویکرد روانشناسی کودک
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری سبز مدرسه بینهای Binhai Xiaowai چین
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مهد کودک لینهای شیچنگ در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مهد کودک The Nest در انگلستان ,pptx
پاورپوینت بررسی اصول و نمونه های باغ مدرسه
پاورپوینت بررسی پنج مزیت طراحی مدرسه پایدار
پاورپوینت بررسی دانشگاه علم و صنعت ایران
پاورپوینت بررسی ضوابط استانداردهای طراحی مدارس ابتدایی
پاورپوینت بررسی تطبیقی معماری ساختمانهای آموزشی و مدارس
پاورپوینت بررسی معیار ها و ضوابط استاندارد طراحی دانشکده معماری
پاورپوینت بررسی ضوابط و استاندارد و معیارهای طراحی مهد کودک
پاورپوینت بررسی ضوابط و استانداردهای طراحی هنرستان
پاورپوینت بررسی معماری کتابخانه ملی سی جونگ کره جنوبی
پاورپوینت بررسی مدرسه غير انتفاعي راه رشد و مجموعه غير انتفاعي مهدوي زعفرانيه
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مهدکودک محله در آلمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی پردیس - مهدکودک مرسبرگ در آلمان ,pptx
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کتابخانه و موزه ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی کتابخانه و مرکز دانشجویی BBU در مجارستان ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد