خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت معماری مدرسه عالی مدیریت

   تعدادبرگ: 88 اسلاید بهمراه نقشه ها حجم فایل: 7087 kb   قیمت: 20000 تومان   حجم فایل: 22 kb  تعدادمشاهده  2


دانلود پاورپوینت معماری مدرسه عالی مدیریت
 
بخشی از متن
شناسنامه طرح:
 
مــوقعیـــت اثـــر:   تهــــــران
 
مساحت بستر طرح:  ۴۰۰‌,۲۲ مترمربع
 
مساحت زیـــر‌بنــا:  ۰۰۰‌,۷ مترمربع
 
نــــــوع ســـــازه:  بتن مسلّح
تـاریخچـه اثـر:
 
کــــارفـــــرمــــا:  شرکت ایران کانتینِر
 
مشـــاور طــــراح:  مهندسین مشاور عبدالعزیز فرمانفرمائیان و همکاران
 
گـــروه طــــراحی:  مهندس نادر اردلان ، مهندس یحیی فیوضی
 
افراد مؤثر در طـرح:  آقای عربشاهی (طراحی و ساخت عناصر تزئینی و هنری)
 
تــاریـــخ طــراحی:  ۵۰‌ـ۱۳۴۹ ﻫ‌ . ش .
 
تاریخ بهره‌‌برداری :  ۱۳۵۱‌‌ ﻫ‌ . ش .
 
مدرسه عالي مديريت در سال ۱۳۴۹ دردفترمهندسين مشاور عبدالعزيز فرمانفرمائيان طراحي شده و توسط همان مشاور نظارت و اجرا شده است.
اين مدرسه شاخه‎اي از دانشگاه ‎هاروارد در ايران بوده و به نيت تربيت دانشجويان در سطح عالي و بصورت شبانه‎روزي تأسيس شده است.
مدرسه در بستري بر فراز تپه‎اي درشمال شهر تهران بنا شده است. اين تپه از سمت شرق توسط مَسيل دركه از اتوبان چمران (پاركْ وي) جدا مي‎شود. بستر طرح همچنين از شمال به بلوار دريا و از جنوب به بلوار ايران زمين منتهي مي‎شود.
 
نقشه اتوکد مدرسه عالی مدیریت (DWG) شامل برش و نما و پلان
 
الف ـ معرفي بنا
 
– ساختمان مدرسه، بناي كم ارتفاع و عموماً يك طبقه‎اي است كه به شكل يك مستطيل توخالي طرح شده است. ابعاد آن در جداره بيروني ۱۱۰* ۱۷۰ متر و در جداره داخلي ۸۰* ۱۳۰ متر است كه فضاي سبز وسيع و مشجري را در برگرفته است. در ميانة اين حياط، ساختمان سه طبقه‎اي به ابعاد ۱۵*۱۵ متر ساخته شده كه كتابخانة مدرسه را در خود جاي داده است. در چهارضلع اين مستطيل بخش‎هاي مختلف مدرسه مستقر شده‎اند. ضلع شرقي مدرسه كه ساختماني دو طبقه است ورودي اصلي مدرسه را در خود داردو به بخش اداري و اتاق اساتيد اختصاص داده شده است. در اضلاع شمالي وجنوبي حجره‎هاي دانشجويان قرار گرفته و در ضلع غربي نيز كلاسهاي درس (مَدرسها) واقع شده‎اند. ساختمان سالن غذاخوري نيز ازطريق ورودي آن به ميانة ضلع شمالي مدرسه متصل شده است. مدرسه، همچنين ورودي فرعي‎اي نيز از ميانه ضلع غربي دارد.
– در سالهاي بعد از انقلاب اسلامي اين مدرسه به دانشگاه امام صادق (ع) تغيير نام داد و به دليل توسعة دانشگاه بخش‎هائي در اطراف به آن ضميمه گرديد، كه از جملة‌ آنها مجموعه خوابگاهها و مسجد دانشگاه است. همچنين در همين سالها تغييراتي نيز در ساختمان مدرسه ايجاد شده است. بدين ترتيب كه بخش‎هائي به مدرسه در بخش كلاسهاي درس افزوده شده است ؛ زيرِسكوي مقابل كتابخانه خالي شده و سالن قرائتخانه‎اي در داخل آن ايجاد شده و دسترسي مستقيمي نيز از طريق دو رامپ از سمت شمال و جنوب براي آن فراهم شده است. به همين دليل هم آبنماي مقابل كتابخانه كه روي اين سكو قرار داشت برچيده شده است. سالن غذاخوري مدرسه و حجرات دانشجويان نيز بنا به نيازهاي جديد تغيير عملكرد داده است.
– در گزارشي كه پيش روست بناي موضوع بحث براساس طرح اوليه و نيات مربوط به آن، و در نتيجه با همان نام قديمي آن (مدرسه عالي مديريت) مورد تجزيه و تحليل و نقد قرار مي‎گيرد.
 
ب ـ طرح و پيرامون
 
– مجموعة مدرسة عالي مديريت در شمايي كليْ “باغي درونگرا” است كه در بستري مشجر و دور از بافتِ متراكم شهر واقع شده است؛ بنائي قلعه مانند، متمايز و جدا شده كه باغِ پيرامونش آن را عزتمند مي‎سازد و از ميان درختان و بر فراز تپه خود را مي‎نماياند. آنچه در وهلة اول از اين استقرار به ذهن مي‎رسد آن است كه در انتخاب كلي، عوامل و شرائط بيروني، چشم‎اندازها،‌ و بهره‎گيري از طبيعت اطراف چندان مورد توجه نبوده است. در عين حال، ساختمان از جانب ورودي ـ كه از بزرگراهِ زير پاي ساختمان به خوبي رؤيت مي‎شود ـ نظرها را به خود مي‎خواند.
– عبور از باغ پيرامون مجموعه و طيِ مسيري نه چندان كوتاه براي رسيدن به وروديِ چشمگيرِ بنا در رأس تپه ضروري است. بريده شدن بنا از اطراف و انزواي آنْ به بنا كيفيتي خاص مي‎بخشد .
– مدرسة عالي مديريت‎، مركزي شبانه روزي با برنامة آموزشي فشرده است. عملكردي كه نياز به محيطي دنج و آرام دارد و از اين نظر، انتخاب “صورتي درونگرا” كه اين كيفيت را ايجاد كند كارآيي مجموعه را افزايش مي‎دهد و بر غناي كيفي آن مي‎افزايد؛ اما بايد توجه كنيم كه با انتخاب بستر وسيعي براي طرح و جدا كردن آن از بافت متراكم شهري به طور طبيعي محيط دنج و آرام را به وجود مي‎آورْد و ضرورتي براي انتخاب فرمي درونگرا وجود نداشت.
 
ج ـ سازماندهي كلي طرح
 
– مجموعه بر محور شرقي ـ غربي استقرار دارد، و ورود به آن از جانب شرق صورت مي‎پذيرد. شيب زمين از سمت شرق به غرب است. نتيجه اينكه فرد پس از ورود، براي رسيدن به نقطة اوجِ طرح يعني كوشك (كتابخانه) بايد بر روي شيب حركت كرده به سطحي پائين‎تر برود. و اين انتخابي است كه معمولاً در سنت طراحي باغهاي قديمي كمتر اتفاق افتاده است. طراح براي رفع اين معضلْ سكويي براي كوشك به وجود آورده است ـ سكويي كه وسعت كوشك در باغ را افزايش داده است؛ چنانكه گاه احساس مي‎كنيم كه اين كوشك با اين ابعاد و اندازه در اين فضاي باز بيش از اندازه بزرگ است. سپس براي اينكه اين سكو بسيار بلند جلوه نكند، محوطة شيبداري بين جداره‎هاي اطراف و كوشك ايجاد شده‎است كه شيب آن بواسطة رشد درختان محوطه كمتر به چشم مي‎آيد. اما مسالة اختلاف سطح بين كتابخانه و مدَرَسها، عليرغم تمهيداتي كه آمد، مشكلي است كه كاملاً به چشم مي‎آيد. بُعد محدود بين مَدرسها و كوشك و اختلاف سطحِ قابل توجهِ اين دو، مَدرسها را در پسِ پرده و كم اهميت جلوه مي‎دهد، گويي كوشكْ فضاهاي آموزشي را در پشت خود پنهان كرده است و اجازة ابراز وجود به آنها نمي‎دهد. (تصوير شمارة ۱)
و.......


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت ,معماری مدرسه عالی مدیریت ,پلان مدرسه عالی مدیریت ,معماری مدرسه عالی مدیریت ,نقشه مدرسه عالی مدیریت ,نما مقطع مدرسه عالی مدیریت ,پرسپکتیو مدرسه عالی مدیریت ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت بررسی معماری مهدکودک و کودکستان اوبی ،ژاپن
دانلود پاورپوینت بررسی باغ کتاب - بزرگترین کتاب فروشی جهان در تهران
دانلود پاورپوینت بررسی طراحی فضای های جدید آموزشی
دانلود پاورپوینت بررسی مرکز چند رسانه ای فرهنگی توریستی برت (مدیاتک برت)
دانلود پاورپوینت بررسی مهدکودک کروچه رپونماتسو Creche Ropponmatsu
دانلود پاورپوینت بررسی کالج ارستاد کپنهاگ
دانلود پاورپوینت بررسی طراحی دانشکده معماری
دانلود پاورپوینت بررسی ضوابط و استانداردها و تحلیل نمونه های داخلی و خارجی دانشگاه
دانلود پاورپوینت بررسی ارگونومی در محیط آموزشی
دانلود پاورپوینت بررسی کتابخانه ملی بلاروس
دانلود پاورپوینت بررسی مرکز پژوهشی فرهنگی پالائون Palaon
دانلود پاورپوینت بررسی طراحی مهدکودک فردیریکسبرگ در دانمارک
دانلود پاورپوینت بررسی کتابخانه monterrey's conarte
دانلود پاورپوینت مطالعات تکمیلی و تحلیلی دانشکده هنر و معماری
دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی دانشکده هنر کالیفرنیا
دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی اکادمی اولین گریس از زاها حدید
دانلود پاورپوینت مرکز دانش و کتابخانه محلی ، مجارستان
دانلود پاورپوینت معماری و طراحی دانشکده ی فنی SDU دانشگاه دانمارک جنوبی
دانلود پاورپوینت ساختمان دانشگاه کوپر یونیون در نیویرک: تام مین،
دانلود پاورپوینت بررسی معماری آکادمی علوم کالیفرنیا بهمراه نقشه ها

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد