خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماري باهاوس، طراحي صنعتي در معماري

   تعدادبرگ: 94 اسلاید   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 27 kb  تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی معماري باهاوس، طراحي صنعتي در معماري

بخشی از مطلب
عدم اعتقاد گروپيوس به تاريخ معماري و يا لااقل به عدم لزوم ارائه آن دروس پايه، بر هيچ كس پوشيده نيست. آنچه درباره او كمتر شناخته شده است، تمايل ول به محو و از ميان برداشتن ساير موضوعات مورد علاقه نظام قديم، مانند طراحي دست آزاد و مجسمه سازي بود. درسهاي ترسيمي در نزد او محدود بود، به ترسيم هايي كه به طور معمول و فط به كمك خطوط تهيه مي شوند. ارائه كارها بسيار ساده بود.
اين چنين است كه مي بينيم دستورالعمل هاي پيشنهادي وي، كاملا در جهت تحول بود و كوشش نمي شد، كه يك الگوي كمال مطلوب آموزش گرافيك براي دانشجويان طراحي ارائه شود و متاسفانه اين نقطه ضعف كار بود، زيرا دانشجويان وي، طوري تربيت مي شدند كه فقط از عهده آنچه كه او به آنها آموخته بود، بر مي آمدند ونه آنچه كه خود مي توانستند. در نتيجه قواعد عمومي ترسيمي سقطو كردند.
اقدامات در جهت بسط و تكميل جنبه هاي تجسمي و رنگ در طراحي، نسبت به آنچه كه مي بايست به عنوان تواناييهاي معماران، در جهت مطالعه و بيان چنين كيفيت هايي وجود مي داشت، كمتر با موفقيت روبرو شد.
به طور خلاصه مي توان گفت، آنچه كه گروپيوس وضع كرد يك برنامه درسي بود كه به صورتي با ارزش سرشته شده بود، تا پاسخگوي مسايل محوري عصر وي باشد. مسايلي كه دانشجويان داراي يك سابقه جامد كلاسيكي را از ذهنيات قبليشان آزاد مي كرد و آنها را رودروي امكانات جديد قرار مي داد.

باهاوس
آشتي هنر و صنعت (اصول نظري-فني و عملي)
دوره تعليمات باهاوس
         دوره اول                  دوره دوم
مطالعه مواد و كار با دست روي آنها        مطالعه نظريه هاي شكل و طراحي
دوره مقدماتي 6ماهه:
آشنايي با مواد مختلف (سنگ، چوب، فلز، خاك رس، شيشه، مواد رنگي، منسوجات)

كشف استعداد خلاقه دانشجو
- آموزش مقدماتي نظريه شكل و طرح - مطالعه و عرضه مجدد شكل طبيعت در هنده
و اصول ساخت بناها در تركيب و نظريه هاي احجام، رنگها و طرحها بود.
هدف اصلي اين مدرسه: آشكار كردن ذهنيت خلاق نهفته فرد است.
عناصر خلاقيت: قوانين ريتم، تناسبات، ارزشهاي نوري و فضاهاي پر و خالي
اصول سيستم آموزشي باهاوس:
1- تعليم و تربيت در طراحي
2- تكنيك و صنعتگري (به ويژه ساختمان)
3- اجراي كارهاي تجربي (به ويژه ساختمان و مبلمان داخلي)
4- ساخت مدلها براي توليد صنعتي و فروش

برنامه آموزشي باهاوس:
1- آموزش در فن:
سنگ    چوب    فلز    گل    شيشه    رنگ    منسوجات
كارگاه    كارگاه    كارگاه    كارگاه    كارگاه    كارگاه    كارگاه
مجسمه سازي    نجاري    فلز    كوزه    شيشه    نقاشي    پارچه بافي
-    آموزش مصالح و ابزار
-    اصول تهيه صورت وضعيت ها، برآوردها، قراردادها
2- آموزش درم مسائل شكل:
مشاهده: مطالعه طبيعت-تجزيه و تحليل
عرضه كار: هندسه تشريحي-تكنيك ساختماني-تهيه نقشه ها و ساختن مدل براي انواع ساختمانها
كار هنري: نظريه فضا-نظريه رنگ-نظريه طراحي
3- آموزش تكميلي:
دوره مقدماتي: مدت دوره نيم سال-مطالعات نظري و عملي به منظور آزادسازي نيروهاي خلاقه دانشجو-تمرين با مصالح در كارگاههاي مقدماتي-به صورت انفرادي
نتيجه: پذيرفته شدن در يكي از كارگاهها
آموزش فنون و مسائل شكل: آموزش هماهنگ به وسيله دو استاد (صنعتگر-هنرمند)
-آماده سازي براي توليد كلي آموزش دستي، آموزش در يك فن (آموزش فنون)
- آموزش فكري عناصر شكل، رنگ و قوانين ساختن آنها، دوره پيشرفته نظريه شكل (مسائل شكل)


نتيجه: ديپلم مهارت در قسمت فنون
آموزش معماري: مدت بستگي به شرايط فعاليت در كار معماري و كار تجربي، موازي با آموزش فنون و شكل
-    مشاركت عملي در بناهاي در دست ساختمان
-    آموزش مستقل معماري در قسمت تحقيقاتي – مخصوص استادكاران تاييد شده، كه قادر به حل مسائل تكنيك و شكل باشند.
نتيجه: ديپلم استادي قسمت فنون (ديپلم باهاوس)
آخرين و مهمترين مرحله آموزش باهاوس، دوره معماري با تجربه علمي در قسمت تحقيقاتي، همراه با كار روي بناهاي واقعي در دست ساختمان است.
ساختمان مدرسه:
برنامه ساختمان:
ساختمان جديد مدرسه در دساء براساس شرائط كاملا متفاوت بسيار طرح شد. نخست خود باهاوس مدرسه طراحي آن بود كه مي بايستي احتياجاتش در نظر گرفته شود، سپس مدرسه عالي پيشه و هنر متعلق به شهر دساء و سرانجام كارگاه ها و خانه هاي دانشجويان. آمفي تئاتر، سالن غذاخوري، قسمت اداري و كارگاهي خصوصي براي خود گروپيوس نيز لازم بود كه هر كدام مي بايست بر طبق وظيفه هايي كه بر آنها مترتب بود، ساخته شوند.
هدف اصلي معمار، تركيب اين قسمتهاي مختلف با يكديگر و پديد آوردن مجموعه اي واحد بود، بي آنكه شرائط كار يكي از آنها موجب مزاحت و وقفه كار ديگري شود.
اين ساختمان از سه بال اصلي تشكيل شده بود:
1- مدرسه طراحي 2- كارگاه ها 3-خوابگاه دانشجويان.
دو قسمت اوليه به وسيله پلي كه از روي خيابان مي گذشت، به هم وصل مي شدند. خود باهاوس، در كانون مجموعه ساخته شد، كه شامل آتليه ها، تالارهاي نمايشگاه، كلاسها و تالارهاي سخنراني بود. خانه و كارگاه دانشجويان در ساختماني بود. خانه و كارگاه دانشجويان در ساختماني شش طبقه ساخته شد كه 28اتاق داشت. هر اتاق واجد كارگاه خصوصي براي هر محصل بود و بالكني كوچك داشت كه كف آن از صفحه اي نازك از بتن مسلح سلخته شده بود. راهرويي سرپوشيده اين ساختمان 6طبقه را مستقيما به ساختمان اصلي مدرسه مربوط مي كرد، در كنار اين راهرو تالار اجتماعات، سالن غذاخوري و آمفي تئاتر مدرسه، قرار داشت كه مي توانستند به يكديگر ارتباط يابند. در اصلي مدرسه به اين راهرو باز مي شد. در شاخه جداگانه اي از اين مجموعه، مدرسه پيشه و هنر شهر دساء قرار داشت كه با پلي به ساير قسمتهاي مجموعه ارتباط مي يافت. به اين راهروي پل مانند، قسمت اداري مدرسه، اتاق هايي كه به شوراي استادان و دانشجويان اختصاص يافته بود، دفتر شعبه معماري مدرسه و كارگاه خصوصي گروپيوس راه مي يافت.
قسمت اعظم بنا، از بتن مسلح، ساخته شده بود و در قسمت كارگاهها بلكوهاي بتني كف و پايه هاي قارچي شكل، طوري در مجموعه نگاهدارنده بنا تركيب شده بودند كه در جلوي بنا، امكان ساختن ديوار شيشه اي به ارتفاع سه طبقه را بدون هيچ انقطاعي بوجود آورده بودند. اين نخستين كاربرد نماي تمام شيشه در يك ساختمان صنعتي بود.
در ساختمان باهاوس دو نكته اساسي كه مورد توجه معماري جديد بوده است، رعايت شد. نظر دلپذيري كه از تركيب سطوح مختلف به وجود آمده است، از يك جانب و استفاده از شيشه ميسر مي دارد درون و بيرون ساختمان در آن واحد به ديده آيد، از جانب ديگر.
اين مدرسه در سال 1925 و 1933 به دساء و برلن انتقال يافت. در اواسط سال 1933بود نيروهاي محافظه كار براي انتقال مكان مدرسه از دسو به برلن پافشاري كردند. سرانجام حزب به طور كامل آنرا تعطيل كرد. اين مكتب به طور متوالي، توسط سه نفر از معماران بزرگ به ؟؟؟ والتر گروپيوس، هانس مير، لوديك ميس ون در دهه اداره
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماري باهاوس، طراحي صنعتي ,معماري آوانگارد ,پاورپوینت بررسی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه معماری آرانف Aranoff دانشگاه Cincinnati
پاورپوینت بررسی معماری دانشکده مدیریت و طراحی زولورین سانا در اسن، آلمان
پاورپوینت بررسی نمونه های مشابه خارجی مدیا تک
پاورپوینت بررسی معماری دبستان جوزپه پارینی اثر معمار انریکو کاستیلیونی
پاورپوینت بررسی معماری مهدکودک مدرن جیدینگ
پاورپوینت بررسی نمونه های داخلی و خارجی مهدکودک
پاورپوینت بررسی معماری کتابخانه دانشگاه بالتیمور واقع در آمریکا
پاورپوینت بررسی معماری کتابخانه آندره چدید در فرانسه Andree Chedid
پاورپوینت بررسی معماری مرکز کودکان بی سرپرست آمستردام ، معمار: آلدو ون ایک
پاورپوینت بررسی معماری خانه موسیقی پیو دی سنتو اثر معماران ماریو کوچینلا
پاورپوینت بررسی معماری هنرستان موسیقی در منطقه 17 پاریس
پاورپوینت بررسی معماری پاورپوینت بررسی خانه بازی کودک لگو در بیلهاند دانمارک ، اثر گروه بیارکه اینگلس
پاورپوینت بررسی معماری کتابخانه fábrica das palavras در پرتغال
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان پردیس میدلند در دانشگاه کرتین اثر لیون + توماس هانلی
پاورپوینت بررسی معماری مهدکودک و کودکستان با حیاط سنتی چین با سقف شناور
پاورپوینت بررسی معماری کتابخانه کوئینز Hunters Point اثر معماران استیون هول
پاورپوینت بررسی معماری دانشگاه امام خمینی قزوین
پاورپوینت بررسی معماری مدرسه در کاجس لس پینز فرانسه
پاورپوینت بررسی معماری دبیرستان هنرهای بصری و نمایشی لس آنجلس
پاورپوینت بررسی معماری کتابخانه ملی بریتانیا

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد