پاورپوینت بررسی معماری دبستان مینامیاماشیرو،ژاپن، اثر ریچارد راجرز
یکی از اهداف اصلی این بنا ایجاد هم بستگی و تحول در انجمن محلی منطقه است.در واقع این مدرسه نقش گسترده تری هم چون یک مرکز اجتماع محلی نیز دارد.
بنای آن چنان طراحی شد که با طبیعت اطراف خود هماهنگ باشدو به آن احترام بگذارد و هم چنین برای کودکان و بزرگسالان در سنین مختلف مناسب باشد.بنا بر لبه ی یک تپه واقع شده است و به دهکده و مناظرطبیعی اطراف دید دارد.
کلاس ها به صورت خطی کنار راهروهایی چند منظوره قرار گرفته اند و به مسیر رفت و آمد داخلی دید دارند.یک سقف پیوسته فضاها را در بر گرفته است.
کلاس ها به صورت سه دسته ی دوتایی به هم پیوسته اند.هر دو کلاس کوچک به یک فضای مشترک باز می شوند.از این فضا می توان برای انجام فعالیت های خاص یا فعالیت های مشترک بین دوکلاس استفاده کرد.
انعطاف پذیری در کل پلان رعایت شده است.
کلاس های هر دسته به یک گروه سنی اختصاص دارد و با رنگ آمیزی خاصی (هم در جداره ی داخلی و هم در جداره ی خارجی)متمایز شده است.رنگ فضاها متناسب با استفاده کنندگان و عملکرد آن هاست.رنگ روشن دیوارها برای بچه ها به صورت کدهای تصویری عمل می کند تا فضاها و عملکردها راتشخیص دهند.
در این بنا از مصالح ساده با عمر طولانی استفاده شده که کمتر به نگهداری نیاز دارد.مصالح از منابع محلی قابل دسترس بوده اند.حتی چوب های کف ومبلمان از منابع محلی تأمین شده اند.اجزا بسیار سبک اند تا امکان باز شدن آن ها و ایجا فضاهای جدید با قابلیت ترکیب و امکان ارتباط بین بیرون و درون فضا فراهم باشد.
سطوح مورب بام به سمت شمال باز می شود . این امکان را فراهم می کند که نور غیرمستقیم به داخل کلاس ها نفوذ کند.این سطوح مانع جذب گرمای ناخواسته می شوند.صفحه های شیشه ای زیر آن ها قابل تنظیم اند و تهویه ی طبیعی بنا را امکان پذیر می سازند.بیشتر کلاس ها و فضاهای کار نیز پنل های باز شونده برای تهویه دارند که در گرمای تابستان های ژاپن ضروری است.قاب های بتنی سازه ها و قاب های فلزی سقف نمایان اند به گونه ای که خود بنا مانند ابزاری آموزشی عمل می کند.
و.....