خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت ساختمان دانشگاه کوپر یونیون در نیویرک: تام مین،

   تعدادبرگ: 64 اسلاید بهمراه نقشه ها دیاگرامها وتصاویر .   قیمت: 3000 تومان   حجم فایل: 3840 kb  تعدادمشاهده  2


دانلود پاورپوینت ساختمان دانشگاه کوپر یونیون در نیویرک: تام مین،

بخشی از مطلب
از خیابان، ساختمان دانشگاه کوپر یونیون، که دانشکده های علوم انسانی و علوم اجتماعی و همچنین مدرسه مهندسی عمران البرت نرکون را در خود جای داده است، شبیه به حجمی از وسط برش خورده، نامنظم و پر از گوشه و تا اندازه ای تاریک به نظر می اید، چرا که کلیت این حجم درونِ پوسته استنلس استیل الگودار ولی پر حفره ای محاط شده است که روی فضاهای داخلی پوشیده در دیوارهای شیشه ای و حجمی که به واسطه چندین برش بد منظر و غیر مترقبه تکه تکه شده، به سمت درون و بیرون تا خورده است. برخلاف این ظاهر بیرونی، در داخل، ساختمان غرق نوری است که از فراز سقف شیشیه ای مثلث مانند تعریف شده بر بالای راه پله عظیم و پیچ خورده مرکزی به درون می تابد؛ گویی گردبادی معکوس از پایین ساختمان به سمت بالای ساختمان شروع به وزیدن کرده است، البته گردبادی در قامت سازه متشکله راه پله، راه پله ای کاملا مجزا و معلق با پله هایی از بتن هیدراته نشده ی بدون سنگریزه که ارام ارام به سمت بالا شیب می گیرند و سقف ساختمان که گویی در باد وزیدن گرفته است. البته اسانسورهایی هم تعبیه شده اند که بسیار سریع اند و در هر طبقه توقف دارند، پله کان مرکزی با نورگیری از سقف، هم ارتباط کالبدی بنا را فراهم می اورد و هم بعد اجتماعی ساختمان را تقویت می کند، ساختمانی که اتلیه های هنری، کتابخانه ها، کلاس های درس مناسب و دفاتر اساتید، گالری های هنری، سالن های اجتماعات و ادیتوریم و همچنین چندین فضای مستقر بر روی سقف مجموعه را در خود جای داده است.
 
نگاهی به ساختمان اولیه کوپر یونیون که به سال 1895 با سنگ قهوه ای و در سبک کلاسیک یونانی ساخته شد و مدارس هنرهای زیبا، معماری و مهندسی در ان تاسیس گردید یاداور مجموعه ای از طاق نماها در ابعاد و اندازه های متنوع در برگیرنده استودیوهای معماری، بخش اداری و کلاس های درسی است که به سقف شیب دارِ دندانه دندانه ایِ اره مانند saw-tooth roof ش ختم می شدند، تمهیداتی که ساختمان را در زمان خود به بنایی سبک، با نور کافی و زنده تبدیل کرده بودند. البته به غیر از ادیتوریم مشهور زیرزمینیِ مملو از ستون هایش ـ که آبراهام لینکلن یک بار در انجا سخرانی کرد ـ مابقی فضاهای داخلی ساختمان به واسطه دیوارهای سفید و تقسیم بندی های فضایی چه از نظر هندسی و چه از نظر فضایی پیچیده مدرن بودند. این ساختمان در سال 1975 و به وسیله رئیس وقت دانشکده معماری اش؛ جان هیدوک بازسازی شد و مجددا تبدیل به یکی از گوهرهای نیویرک گردید.
 
جز این عقبه تاریخی، تام مین و همکارانش در دفتر معماری مورفوسس در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، برای مواجه با وضعیت امروز گرینویچ ویلج نیز کار سختی پیش رو داشتند، ساختمان های جاه طلبانه ای که به وسیله هرتزوگ دمورن، سانا، کارلوس زاپاتا و گواتمی زیمل همین اواخر به بافت اضافه شده بودند و ساختمان تجاری 13 طبقه ی چندوجهی طراحی شده توسط فمیهیکو ماکی که به تازگی جایگزین سازه مکعبی با اجرهای زرد چسبیده به مدرسه مهندسی کوپر شده بود، از جمله ی ساختمان هایی بودند که عصاره ای از معماری معاصر را پیرامون پروژه تعریف می کردند.
 
رویکرد تام مین در طراحی ساختمان کوپر یونیون هوشمندانه بود؛ خلق دراماتیک ترین سازه ممکن در محله برای رقابت با اثار دیگر معمارانی که در این بافت اثری خلق کرده بودند، البته سازه ای که حداقل در ظاهر هیچ سرنخی از اطرافش نگرفته باشد، جنبه ای از طراحی که به خوبی درک شد و از کار هم درامد. از انجایی که حجم کارهای انجام گرفته داخل ساختمان خیلی زیاد است و حتی برخی از این اعمال از بیرون هم قابل مشاهده اند، زیرکانه و البته جسورانه ترین کار ان بود که تمهیداتی معمول گردد تا شخصیت ساختمان تدریجا اشکار گردد و البته ظرافت امر انجاست که ساختمان به گونه ای طراحی شود که کارت ویزیت مورفوسس هم نباشد و البته این ساختمان همچنین نباید به گونه طراحی می شد که گویی این محدوده به حضور ارام و بی سر و صدای یک ساختمان جدید احتیاج دارد، چرا که ان بخش از خیابان سوم که دو ساختمان کوپر یونیون را از هم جدا می کند، به ان اندازه عریض بود که بتواند شاهد کوپر یونیون جدیدی باشد غالب بر ان دوتای قدیمی، نهایتا ساختمان چهل و یکم میدان کوپر، نه فقط در بعد زیبایی شناسی که در بعد براورد تسهیلات شهری نیز مکملی شد بر اسلافش.          
 
از انجایی که ساختمان قدیمی فاقد فضای مرکزی ای است که به صورتی غیر رسمی و خودجوش همْ آیند کننده انسان ها باشد، تام مین فضای خیره کننده ی اینچنینی ای فراهم اورد که هم تسهیلات فراوانی برای مخاطبان ایجاد کند و هم بتواند دانشجویان هر دانشکده و مدرسه را گرد هم اورد و ساختمان را از نور و هوا و انرژی پر کند. قوام این فضای جالب، تا اندازه ای تغلیظ شده و معجوج به کمک یک سیستم قاب بندی فولادی مقرر گردیده و به کمک یک شبکه عظیم سازه تار عنکبوتی که ان را شبکه بزرگ مدور بر اتریوم نیز می خوانند احاطه شده است؛ ترکیبی ابتکاری از لوله های مستقیم و منحنی که هم این میانْ فضا را تعریف می کنند و هم با اعمال گشودگی هایی بر ان در امتداد دیوارهای بیرونی، کلاس های درس و بخش های اداری را تدقیق می نمایند.
 و.......


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت ,ساختمان دانشگاه , کوپر یونیون ,در نیویرک: تام مین، ,از خیابان , ساختمان دانشگاه کوپر ,یونیون ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل و بررسی مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل ساختمان خدمات عمومی دانشگاه علوم بهداشتی Granada اسپانیا
دانلود بررسی مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک
دانلود بررسی دانشگاه شینگ هواپاورپوینت
دانلود بررسی و معرفی مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک فایل پاورپوینت
دانلود بررسی مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک پاورپوینت
پاورپوینت تحلیل بررسی مدرسه معماری کوپر یونیون
پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری کوپر یونیون - 47 اسلاید
دانلود بررسی مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک پاورپوینت
دانلود پاورپوینت معماری مدرسه عالی مدیریت
دانلود پاورپوینت بررسی معماری مهدکودک و کودکستان اوبی ،ژاپن
دانلود پاورپوینت بررسی باغ کتاب - بزرگترین کتاب فروشی جهان در تهران
دانلود پاورپوینت بررسی طراحی فضای های جدید آموزشی
دانلود پاورپوینت بررسی مرکز چند رسانه ای فرهنگی توریستی برت (مدیاتک برت)
دانلود پاورپوینت بررسی مهدکودک کروچه رپونماتسو Creche Ropponmatsu
دانلود پاورپوینت بررسی کالج ارستاد کپنهاگ
دانلود پاورپوینت بررسی طراحی دانشکده معماری
دانلود پاورپوینت بررسی ضوابط و استانداردها و تحلیل نمونه های داخلی و خارجی دانشگاه
دانلود پاورپوینت بررسی ارگونومی در محیط آموزشی
دانلود پاورپوینت بررسی کتابخانه ملی بلاروس

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد