خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی روستای کُند سفلی و علیا از توابع لواسان تهران

   تعدادبرگ: 78 اسلاید.   قیمت: 7800 تومان   حجم فایل: 24864 kb  تعدادمشاهده  13


پاورپوینت بررسی روستای کُند سفلی و علیا از توابع لواسان تهران

مردم روستای کند نامگذاری روستا را مربوط به چند صد سال پیش می دانند. به گفته اهالی روستا ، در دوران باستان ، مخالفان دولت را به این روستا تبعید و آنها را به زنجیر بسته بودند ، به همین دلیل این روستا را کند می نامند.
دلیل پیدایش روستای کند مانند سایر سکونتگاه های انسانی در مناطق کوهستانی تحت تأثیر عوامل مختلفی بوده است. با شیب مثبت مستقر شوید.
از جاذبه های طبیعی روستای کند دو آبشار زیبا ناران و کفارلو در حاشیه طبیعت زیبای این روستا است. این دو آبشار یک ساعت (پیاده) از روستا واقع شده اند و در تابستان و بهار مهمترین دلیل جذب گردشگر به این روستا هستند.
ارتفاعات شمالی این روستا از جمله تپه پیرزن از چشم انداز و طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است. همجواری این روستا با شهر تهران این ارتفاعات را به مقصدی مناسب برای تعطیلات آخر هفته کوهنوردان تهرانی تبدیل کرده است.
قلعه پیرزن در کوههای شمالی روستا واقع شده که یکی از جاذبه های تاریخی روستا است. تاریخ این قلعه تاریخی که در ارتفاعات و دور از دسترس عموم واقع شده دقیقاً مشخص نیست.
در روستا واحدهای دامی پراکنده و سنتی وجود دارد که عملاً مورد بهره برداری قرار نمی گیرد و برخی رها می شوند. مساحت آنها 192 متر مربع است و سرانه 13.2 متر مربع را شامل می شود.
سطح زیر کشت: سطح باغات پایین کند 9160 متر مربع است که شامل سرانه 55.5 متر مربع برای هر روستا است. به دلیل درهم آمیختگی روستا ، زمین های باغ در منطقه مورد مطالعه واقع شده است.
سطح زیر کشت روستای کند علیا 455 هکتار از زمین های حاصلخیز باغ است. این روستا هیچ زمین کشاورزی ندارد. محصولات باغی شامل گردو ، سیب و گیلاس است.
ارکان اصلی تولید: زمین و آب دو رکن اصلی تولید محصولات کشاورزی هستند. منابع آب در این روستا شامل رودخانه اشکستان و دره کند است. روش آبیاری غرقابی است.
الگوی استقرار در روستاهای بالا و پایین کند ، در وهله اول ، بیش از هر چیز ، در خصوصیات محیط طبیعی منعکس می شود. طبیعتاً موقعیت روستا کوهستانی است. وجود رودخانه های دائمی در اطراف روستا و ایجاد فعالیت های باغبانی و دامداری از مهمترین عوامل شکل گیری روستا است.
بافت روستا به دلیل ویژگی های طبیعی آن ، از نظر فیزیکی با محیط پیرامونی ارتباط فیزیکی خاصی دارد. استرس واحدهای مسکونی و وجود باغات در بدنه روستا که به صورت ارگانیک و نامنظم انجام می شود ، عملاً هیچ تمایزی بین روستا و محیط اطراف ایجاد نکرده است. شد. تلفیق فضا و باغهای ممنوع و تفکیک نشدن آنها به این روستا به عنوان دهکده ییلاقی هویت بخشیده است.
روستای کند سفلی به دلیل کاهش روند رشد جمعیت و مهاجرت روستایی نمی تواند رشد جسمی داشته باشد. اما هسته های اولیه روستا که در قسمت های شرقی و غربی روستا تشکیل می شود ، همراه با مراکز آموزشی ، بهداشتی و فرهنگی ، از هسته های اولیه روستا محسوب می شوند و رشد و نمو ویلا ها را می توان در اطراف آنها دیده می شود.
به طور کلی ، چهار نوع دارایی عمده در روستا وجود دارد که شامل اموال شخصی ، دولتی ، عمومی و موقوفه است.
از آنجا که این دهکده در منطقه ای کوهستانی واقع شده است ، بیشتر ساختمانها به گونه ای قرار گرفته اند که بیشترین میزان نور خورشید را دریافت می کنند.


فهرست مطالب

فصل اول

ویژگی‌های جغرافیایی اقلیمی

موقعیت روستاهای کند علیا و سفلی

بررسی موقعیت نسبی

ایران تا روستا

شرایت اقلیمی

پوشش گیاهی

حیات جانوری

فصل دوم

ویژگی‌های اجتماعی-فرهنگی روستای کُند

وجه تسمیه‌ی روستا

علت پیدایش روستا

جمعیت روستا

ساختار سنی و جنسی روستا

سطح سواد روستا

مرگ ومیر و موالید روستا

مهاجرت روستائیان

جمعیت فعال، شاغل و بیکار

جمعیت بیکار و نرخ بیکاری

زبان گویش ،پوشش محلی ،آداب و رسوم روستا

غذاهای محلی

فصل سوم

ویژگی‌های تاریخی توریستی روستای کُند

رودخانه

آبشار

کوه تپه پیرزن

قلعه پیرزن

امامزاده محمد شعیب

توریست پذیری

فصل چهارم

ویژگی‌های اقتصادی روستای کُند


وضع فعالیت

دامداری

کشاورزی

صنعت

خدمات

فصل پنجم

معمارانه‌های روستای کند

شناخت عوامل طبیعی یا مصنوع موثر در شکل گیری و استقرار روستا

بافت روستا

مراحل گسترش روستا

هسته اولیه روستا

عوامل محدود کننده توسعه روستا

کاربری اراضی

گره ها و مراکز محله

کیفیت ابنیه

محلات و تعیین حدود آنها

دسترسی ها

شبکه معابر

معبر فرعی

مدیریت روستا

مالکیت اراضی

بررسی مصالح

رولووه‌ها
 


کلمات کلیدی مرتبط:
روستای کُند سفلی و علیا ,روستای کُند سفلی لواسان تهران ,پاورپوینت روستای کُند سفلی ,پیدایش روستای کُند سفلی ,پروژه روستای کُند سفلی و علیا ,وجه تسمیه‌ی روستا ,علت پیدایش روستا ,جمعیت , اثار تاریخی روستای کُند, امامزاده محمد شعیب, بیکاری در روستای کُند, تحلیل روستای کُند, جمعیت روستای کُند, روستا,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی روستای حصار مهتر رباط کریم تهران - پروژه روستا 2
پروژه روستای کنگ از توابع شهرستان طرقبه شاندیز
پاورپوینت بررسی معماری روستای رمدان گلوگاه مازندران
پاورپوینت بررسی روستا و قلعه تاریخی مهرپادين مهريز
پاورپوینت بررسی روستای واریان کرج
پاورپوینت بررسی روستای جشوقان اصفهان
پاورپوینت بررسی تاثیر آب در پیدایش و معماری روستا
پاورپوینت بررسی روستای سینک توابع شمیرانات بخش لواسانات
پاورپوینت بررسی روستای درده از توابع فیروزکوه
پاورپوینت تحلیل مسکن ارزان قیمت در مناطق روستایی چین اثر گروه Studio
پاورپوینت بررسی روستای طرح هادي روستاي چلندر از توابع نوشهر
پاورپوینت بررسی روستای عباس کلا شهرستان نور
پاورپوینت بررسی روستای مغان مشهد
پاورپوینت بررسی روستای کوه کمر از توابع شهرستان مرند
پاورپوینت تحلیل بررسی گردشگری روستای کندوان
پاورپوینت بررسی روستای نیلق در استان اردبیل، شهرستان کوثر
پاورپوینت بررسی معماری روستاي اورامان یا هەورامان
پاورپوینت بررسی روستای شاه کوه
پاورپوینت بررسی روستای دوسیران توابع کازرون شیراز
پاورپوینت بررسی روستاي كرفس از توابع شهرستان رزن همدان

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد