خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بررسی نقش نقوش اسلیمی در معماری ایرانی ، پاورپوینت نقوش اسلیمی

   تعدادبرگ: 44 اسلاید .   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 3460 kb  تعدادمشاهده  1


بررسی نقش نقوش اسلیمی در معماری ایرانی ، پاورپوینت نقوش اسلیمی 
 
فهرست
مقدمه
مفهوم اسليمي
انواع اسليمي
پيشينه تاريخي اسليمي
اسليمي در معماري و فرش
نقش باورهاي كهن در پيدايش اسليمي
نقش اسليمي در مفاهيم اسلامي
ويژگيهاي اسليمي
نقش باورهاي كهن در پيدايش ترنج
نقش ترنج در مفاهيم اسلامي
نقش باورهاي كهن در پيدايش شمسه
نقش شمسه در مفاهيم اسلامي
نتيجه
منابع
 
 
آرابسك يا اسليمي ، شيوه اي از تزئين با استفاده از شكلهاي دقيق هندسي و نقشهاي گياهي ساده شده و انتزاعي با پيچ و خمهاي متقاطع و مكرر كه در تذهيب، کاشی‎سازی، قالی‎بافی، گچ‎بری، قلم‎زني، منبّت‎کاری، حجّاری و ديگر زمينه‎های هنری به کار می‎رود . شايد اين كاملترين تعريف براي معرفي اين هنر باشد . با اين حال تعاريف ديگري نيز از اسليمي وجود دارد . 
طرحهاي اسليمي اساسأ نمودار طرح درختان است با همة پيچ‌وخم و شاخ‌وبرگشان كه تجريد يافته ـ خلاصه شده ـ و بصور قراردادي درآمده است. گاه اسليمي‌ها نموداري هستند از حركت هيجان‌اور و داراي انحناي بدن مار (اسليمي‌ماري) و گاه تركيبي از خطوطي كه يادآور خرطوم فيل است. گردش موزون طرحهاي اسليمي با انحناهاي مداوم، همة جزئيات نقوش از قبيل برگها و گلها و غنچه‌ها را در برميگيرد و يك نوع هم‌آهنگي و نظم را ميان اجزاء‌اثر هنري برقرار ميسازد. طرح درختهاي مو و انار و انجير و نخل و برگهاي كنگر و مو بيش از درختان و برگهاي ديگر در اسليمي مورد استفاده قرار ميگيرند. 
لغت اسليمي مقلوب كلمة اسلامي است … بطور كلي اسليمي طرحي است انتزاعي از يكدرخت با تمام پيچ‌وخمهايش بنابراين طرحي است قوي و خشن از خطوط سيالي كه با بندهاي متناسب بيكديگر مي‌پيوندند و غالبأ در سرتاسر اثر هنري گردش ميكند. گلها و غنچه‌ها را دربرميگيرند وميان كلية اجزاء و ريزه‌كاريهاي اثر هنري يكنوع نظم و هم‌آهنگي ايجاد ميكنند. البته اسليمي‌هاي مجزا هم مانند اسليمي ماري وجود دارد. اسليمي ماري نمودار و كنايه‌اي است از حركت پرپيچ وخم‌مار ـ اسليمي‌هاي مجزا گردش نميكنند و بيكديگر نمي‌پيوندند اما دراثر هنري جابجا تكرار ميشوند و تكرار آنها براي هدايت خشم است. براي آنست كه يكنوع تجانس و هم‌آهنگي ميان اثر هنري بيابيم . 
طرحهاي اسليمي يك ساخته مختص اسلام است، يك نوع جدل تزئيني است كه در آن منطق با پيوستگي زنده  وزن توام شده است و از دو عنصر تركيب يافته است، طرحهاي درهم بافته و طرحهاي نباتي. طرحهاي درهم بافته اساساً نمودار تفكر هندسي است در حاليكه طرحهاي نباتي نشانه ترسيم وزن است، و چون از صور و اشكال مارپيچ تركيب يافته است شايد بتوان گفت كمتر از يك گياه واقعي اخذ شده تا از يك شيوه صرفاً خطي.  
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,بررسی نقش نقوش اسلیمی ,معماری ایرانی ، پاورپوینت نقوش اسلیمی ,مفهوم اسليمي ,انواع اسليمي ,پيشينه تاريخي اسليمي ,اسليمي در معماري و فرش ,نقش باورهاي كهن در پيدايش اسليمي ,نقش اسليمي در مفاهيم اسلامي ,ويژگيهاي اسليمي ,نقش باورهاي كهن در پيدايش ترنج ,نقش ترنج در مفاهيم اسلامي ,نقش باورهاي كهن,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مقابر دوره سلجوقیان
پاورپوینت بررسی کاشی هفت رنگ در معماری
پاورپوینت بررسی مقرنس کاری در معماری سنتی
پاورپوینت بررسی پوشش طاق و قوس ها و چفت ها در معماری ایرانی
پاورپوینت بررسی ساختمایه در معماری ایرانی
دانلود بررسی پاورپوینت معماری اسلامی ترکیه
دانلود بررسی پاورپوینت کاشی و کاشی کاری در معماری
دانلود بررسی پاورپوینت مقرنس در معماری ایرانی و اسلامی
دانلود بررسی گنبد در معماری ایران
دانلود بررسی نگرش معناگرا
دانلود بررسی مهمترین اصول معماری اسلامی
دانلود بررسی زیبایی شناسی در معماری
دانلود بررسی طاق و قوس در ومعماری ایرانی
دانلود بررسی شیوه خراسانی و رازی
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل مسجد الارشاد در اندونزی
دانلود بررسی پاورپوینت محراب در معماری
دانلود بررسی محراب در معماری پاورپوینت
دانلود بررسی مرقد شاه چراغ پاورپوینت
دانلود بررسی اصول و طراحی مسجدپاورپوینت
دانلود بررسی معماری ایرانی معماری درون‌گراپاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد