خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود,پاورپوینت ضوابط و نمونه های طراحی هتل و مهمانسرا,pptx

   تعدادبرگ: 50 اسلاید   قیمت: 25000 تومان     تعدادمشاهده  2


دانلود,پاورپوینت ضوابط و نمونه های طراحی هتل و مهمانسرا,pptx


تاریخچه : روند تاريخي هتل در جهان

در طول تاريخ مسافران براي استراحت و غذا به مكان‌ها و استراحت‌گاه‌هاي عمومي پناه برده‌اند. روم باستان هنگامي كه به اوج قدرت خود رسيده بود تعداد زيادي مسافرخانه در مسير راه‌هاي عمومي و پناهگاه‌ها يا استراحتگاه‌ها ايجاد كرده بود. اين ها بيشتر براي مقامات دولتي و شخصيت‌هاي كشوري اهميت داشتند. در آسيا،‌استراحتگاه‌هاي كوچك در مسير كاروان‌ها ايجاد شده بود. زوار كه به محل‌هاي زيارتي مي رفتند ، مي‌توانستند در اين مكان‌ها استراحت كنند و غذاي مورد نياز را به دست آورند. واژه مهمان‌داري يك واژه قرون وسطايي است و مقصود از آن استراحت گاه يا اقامتگاه مسافران است. نكته قابل توجه اين است كه هنوز هم در اروپا مهمانخانه‌هايي وجود دارد كه پذيراي مسافران خسته است و به آنها غذا و نوشابه مي‌دهد.
مهمان پذيرهايي كه جنبه بازرگاني داشتند در سده پانزدهم در اروپا به وجود آمدند. نخستين اين نوع مهمان پذيرها با نام «تختخواب و صبحانه» به وجود آمد كه افراد در خانه‌هاي شخصي به قيمت‌هاي اندك از مسافران پذيرايي مي‌كردند. در همين زمان كساني كه مالك قطعه‌هاي بزرگي از زمين بودند، كلبه‌هاي كوچكي بر روي زمين‌هاي خود (به نام خود) مي‌ساختند و از افراد پذيرايي مي كردند.
در سده شانزدهم جاده‌سازي و مسافرت دريايي موجب افزايش مسافران گرديد و در نتيجه بر تعداد مسافرخانه‌ها و كلبه‌هايي كه به گونه‌اي از مهماناني پذيرايي مي‌كردند افزوده شد. در آخرين سال‌هاي سده هفده و نخستين سال‌هاي سده هجده تشكيلاتي براي پذيرايي مهمانان به وجود آمد كه نمونه‌هاي نخستين از مهمانخانه‌هاي امروز است. در سال 1774 نخستين ميهمانخانه (هتل)‌در لندن گشايش يافت؛ پس از آن در 1794 «سيتي هتل» در نيويورك گشايش يافت.
در ايالت متحده امريكا نخستين مهمانخانه (هتل) با تجهيزات و تسهيلات امروزي در سال 1892 در بستن‏ ماساچوست‏ ساخته شد كه نام آن «ترمانت هاس» بود. اين مهمانخانه داراي تعداد راهرو، اتاق خواب، اتاق پذيرايي، اتاق رخت كن و حمام بود. در پاريس، هتل ريتز، در لندن، ساوي و در سنگاپور رافلز نمونه‌هايي پذيرايي، نوآوري‌هايي مشاهده شد. يك آمريكايي مشهور به نام «اي. ام. استاتر» از جمله نخستين كساني بود كه توانست با ساخت اتاق‌هاي بزرگ، كه داراي حمام‌هاي خصوصي، شير آب، برق، تلفن، راديو و سيستم ذخيره جا بود ارائه كند. نوآوري‌هاي ديگر در صنعت مهمان پذيري و مهمانخانه عبارت بودند از دستگاه حرارت مركزي، تهويه هوا،‌آسانسور، روشنايي و سيستم فاضلاب كه در آمريكا ارائه شدند. مهمانخانه‌هاي سراسر دنيا به سرعت اين نوآوري را پذيرفتند.
از هتل و هتلداري در ايران از زمان دور اطلاعي در دست نيست. در تاريخ معماري ايران، نام هتل همواره با فعاليت‌هاي تجاري و در پاره‌اي موارد با سفرهاي زيارتي همراه بوده است. تنها اطلاعات موجود كاروانسراها و چاپارخانه‌هاي عهد هخامنشيان محدود مي‌شود و پس از آن با كاروانسراهاي ايران در عهد صفويه و ايجاد آب انبارها براي رفاه مسافران برخورد مي شود كه تقريباً در تمام ايران در طول مسير شاهراه‌هاي آسيايي خاور دور به وجود آمده‌اند و هنوز در گوشه و كنار بقاياي آنها ديده مي‌شود.
كاروانسراها ارزش ويژه‌اي در تاريخ معماري ايران كسب كرده‌اند چرا كه با توجه به اشكال و فرم عملكرد بسيار حساب شده آنها، همواره منزلگاه بين راه و يا داخل شهر بازرگانان و زائران بوده و كليه فعاليت‌هاي مربوط به هر دوره خاص از تمدن بشري از جمله انبار كالا، محل نگهداري دام، محل زندگي و استراحت، محل گرد هم آيي و .. را برعهده داشته‌اند. اين پديده از نقطه نظر اقتصادي در داد و ستد و حمل و نقل مال‌التجاره‌هاي روستاهاي مملكت به شهرها و از آنجا به كشورهاي خارج، وظيفه مهمي را برعهده داشته است و از نقطه نظر اجتماعي، راحتي و آسايش مردم را در سفرهاي طولاني و دراز مهيا مي‌نموده است و از ديد سياسي بهترين پست امدادي جهت آذوقه و نيروهاي تازه نفس و استراحت قشون در كشمكش‌هاي كوچك و احياي جنگ‌هاي بزرگ بوده است




فهرست مطالب

تاریخچه روند طراحی هتل در جهان
تاریخچه هتل در ایران
رباط ها و کاروانسراهای معروف
ساباط
رباط
کاربات
کاروانسرا
خان
طرح رباط و کاروانسرا
اقامت در حال حاضر
تعریف هتل
تقسیم فضاها
طراحی با نور در هتل و زیر مجموعه های آن
معرفی فضاها
پذیرش
راهروها ، نور راهنمای گذر
رستوران و نوشگاه
اتاق ها
حمام ، آب تنی در نور
سالن های جشن و اتاق های چند منظوره
اتاق های ملاقات ، ایستگاه های تجاری
امکانات رفاهی و ورزشی
نمای بیرونی ، تبلیغ شهری
پارکینگ
تاسیسات
دفاتر مهندسی
اهداف اصلی در استقرار طبقات مهمان
کف ، دال
نقشه های ساختمانی بلند مرتبه
طرح های دارای آتریوم
سوئیت ها
خدمات ضروری هتل ها
درصد زیر بنای فضاهای مختلف یک هتل
سطح بندی
ساختار و فضاهای لازم در هتل
حمام ها
تعریف هتل
خدمات ضروری هتل
بهداشت عمومی
رستوران
سالن اصلی لابی
پذیرش
حمل بار
سایر خدمات هتل های 1 تا 3 ستاره
سایر خدمات هتل های 4 تا 5 ستاره
2 ستاره
3 ستاره
4 ستاره
5 ستاره
ضوابط و نمونه های طراحی
هتل و مهمانسرا
طبقه بندی هتل ها
مکان ها
هتل های مراکز شهری
هتل های حومه شهر
موتور هتل
هتل های پناهگاهی
تحولات
روابط عملیاتی
اقامت گاه های مسافری
متل یا مجتمع های توریستی بین راهی
موقعیت مکانی انواع هتل در شبکه توریسم
جا ظرفیت درجه بندی هتل
نکاتی درباره طراحی هتل
نمونه های خارجی 


کلمات کلیدی مرتبط:
تاریخچه روند طراحی هتل در جهان ,تاریخچه هتل در ایران ,رباط ها و کاروانسراهای معروف ,ساباط ,رباط ,کاربات ,کاروانسرا ,خان ,طرح رباط و کاروانسرا ,اقامت در حال حاضر ,تعریف هتل ,تقسیم فضاها ,طراحی با نور در هتل و زیر مجموعه های آن ,معرفی فضاها ,پذیرش ,راهروها ، نور راهنمای گذر ,رستوران و نوشگاه ,ات,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مرکز توریستی استراحتگاه ملی گردشگری Qionghai
پاورپوینت بررسی معماری هتل اقامتی پنج ستاره آتلانتیس پالم دبی
پاورپوینت بررسی معماری هتل آتلانتیس دبی
پاورپوینت بررسی معماری هتل هفت ستاره برج العرب دبی
پاورپوینت بررسی معماری هتل سوئيس برلین Swissotel Berlin
پاورپوینت تحلیل معماری هتل Kyocera
پاورپوینت تحلیل معماری هتل انعطاف پذیر
پاورپوینت بررسی معماری هتل بوتیک نیلو تهران
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل بوتیک و نمونه های موردی ایرانی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مجتمع گردشگری توریستی نمونه موردی ایرانی
پاورپوینت تحلیل بررسی خوابگاه مدرسه Stowe بهمراه دو نمونه موردی دیگر
پاورپوینت بررسی معماری هتل هنری منحصر به فرد BnA STUDIO در منطقه آکیهابارا توکیو
پاورپوینت بررسی معماری بوستان جنگلی چیتگر
پاورپوینت بررسی معماری خانه سالمندان Wilder Kaiser در اتریش
پاورپوینت بررسی معماری سرای و مرکز خدمات اجتماعی سالمندان Pacov
پاورپوینت بررسی مبانی و استانداردها و نمونه های طراحی هتل اقامتی توریستی
پاورپوینت بررسی مبانی ضوابط و نمونه های هتل چهار ستاره توریستی گردشگری
پاورپوینت بررسی مطالعات طراحی معماری مجتمع اقامتی تفریحی
پاورپوینت بررسی مطالعات طراحی معماری مجتمع اقامتی تفریحی
پاورپوینت بررسی مطالعات معماری طراحی پارک آبی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد