خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود,پاورپوینت مبانی نظری هتل و کیفیت فضایی هتل ,pptx

   تعدادبرگ: 30 اسلاید   قیمت: 20000 تومان     تعدادمشاهده  1


دانلود,پاورپوینت مبانی نظری هتل و کیفیت فضایی هتل ,pptx


انواع هتل
امروز انواع بسیار متفاوت هتل در سراسر جهان ساخته شده که دسته بندی آن ها بسیار دشوار است. در نگرش کلی می توان به انواع زیر که رایج تر هستند اشاره کرد. باید توجه داشت که بعضی هتل ها در دو یا سه گروه قرار  می گیرند. برای مثال هتل شراتون شارل دوگل پاریس در دو گروه هتل های فرودگاهی و هتلهای زنجیره ای قرار   می گیرد.
 هتل زنجیره ای
هتل های شناخته شده این روه مثل شراتون ، هیلتون ، ماریوت هتل هایی در مقیاس بزرگ اند که عموماً در نقاط استراتژیک شهرهای بزرگ ، در مسیر بزرگراه ها یا فرودگاه ها بنا شده اند و خدمات استانداردی را عرضه  می کنند. معماری هتل های شراتون مرکز تاریخی کلونیا در مکزیکو 457 اتاق و فضای گردهمایی برای 5 هزار نفر دارد. همچنین خدماتی از جمله ترجمه همزمان ، مرکز تجارت و پیست فرود هلیکوپتر ارائه می دهد. اتاقهای هتل اینترنت سریع ، تلویزیون ، یخچال مجهز، دستگاه قهوه و جکوزی (فقط برای سوئیتها) دارند.
حجم کل بنا یک مکعب مستطیل است که بخش هایی از آن شیشه ای و بخش هایی پوشیده است. زیبایی شناسی کلی و ساده بنا در جزئیات معماری فضاهای عمومی انعکاس یافته است.
 هتلهای شهری
هتل های شهری بر اساس الگوی هتل های زنجیره ای ولی اغلب در مقیاس کوچک تر ساخته می شوند و معماری خاص تری ارائه می کنند. بسیاری از هتل های شهری اروپا ساختمان های مرمت شده به سبک ترکیب معاصر و تاریخی هستند. ولی بعضی دیگر از آثار قابل توجه معماری محسوب می شوند. در دوران اخیر مفهوم «لوکس» تغییر کرده است و به جای فضاهای کلاسیک با تزئینات اغراق آمیز طلایی و نقره ای ، ترجیح داده می شود. فضاها بسیار ساده ، شفاف ، با جزئیات ساختمانی عالی و اشیای طراحی صنعتی باشند. برای این منظور معماران موج نو و بیشتر و به کار خوانده می شوند. در هتل رماکار دفتر طراحی کینگ و ورزلی در رم مفهوم تجمل دگرگون شده است. در دکوراسیون داخل هتل که با معماری ساده و مینی مالیستی آن هماهنگی دارد از اشیای طراح ژان نوول و جاسپوموریسون استفاده شده است.
2-2-3- هتلهای ییلاقی _ تفریحی
هتل ها به طور عمده پذیرای مهمانانی هستند که به قصدی غیر از جهانگردی ، کار و تجارت به آن مراجعه       می کنند. هتل های ییلاقی _ تفریحی به صورت مقصد نهایی مورد استفاده قرار می گیرند. این هتل ها در مناطق ویژه از نظر طبیعی و چشم انداز واقع شده اند و فضاهای عمومی وسیع و امکانات تفریحی ، سلامتی و ورزشی مفصل تر از هتلهای دیگر در مقیاس مشابه دارند.
هتل اکسپلورا در سن پدروداتاکاما در شیلی با زیر بنای 13935 متر مربع در واحه ای با طبیعت خاص با چشم اندازی وسیع و باز به سوی دشت اطراف واقع شده اند. معماری و معماری داخل هتل کار برمن دل سل با توجه به ینت های کهن شیلی طرح شده است. سطوح ، پرداخت نشده اند تا حالت روستایی را تداعی کنند. به نظر       می رسد درهای چوبی ویرایش مدرن و هنرمندانه درهای اصطبل و انبار آذوقه بناهای روستایی باشند. سطوح دیوارها به سبک سنتی این نواحی به رنگ سفید است و جزئیات چوبی به رنگ طبیعی چوب و سبز برای هماهنگی با طبیعت اطراف رنگ آمیزی شده اند.

 هتل آپارتمان و هتل اقامتگاه
هر دو این هتل ها واحدهای مسکونی به ابعاد یک آپارتمانی کوچک را دربرمی گیرند و برای اقامت های     طولانی تر از هتل های معمولی طراحی شده اند. هتل آپارتمان ها عموماً در محیط های بشری با بافت فشرده قرار دارند و اغلب خدمات استاندارد هتل ها را عرضه می کنند ، با این تفاوت که داخل واحدها آشپزخانه ای کوچک و 1 یا 2 اتاق خواب مجزا و نشیمن و گاه 2 حمام و توالت وجود دارد. اقامتگاه ها بیشتر در شهرهای ساحلی ، ییلاقی و مناطق توریستی نزدیک به طبیعت ساخته می شوند و سازماندهی فضایی آن ها بازتر از هتل آپارتمان است. آن ها اغلب به وسیله راهروها و پلکان های نیمه باز قابل دسترسی هستند و تعداد طبقات ساختمان 1 تا 3 است: آن ها عموماً حیاط محوطه سازی نسبتاً قابل توجیهی دارند.




فهرست مطالب

مبانی نظری و کیفیت فضایی هتل
تاریخچه هتل
انواع هتل
هتل زنجیره ای
هتلهای شهری
هتلهای ییلاقی - تفریحی
هتل آپارتمان و هتل اقامتگاه
هتل فرودگاهی
هتل بوتیک
هتل هنری (هتل موزه)
هتل موضوعی
هتل - دهکده
هتل های خاص یا غیر متعارف    14
هتلهای کپسولی    14
هتلهای بومی
متل ها
آشنایی با فضاهای هتل
عرصه اقامتی  
طبقات اتاق خواب
انواع ترکیب اتاق های خواب در طبقات
اهداف در طراحی اتاق های خواب
ارتباط بلوک اتاق های خواب با محوطه های عمومی    
ابعاد و اندازه اتاق خواب ها
سوئیت ها
عرصه عمومی
ورودی
لابی
فضاهای عرضه غذا و نوشیدنی
فضای برگزاری مراسم و فعالیت ها
فضاهای ورزشی
عرصه اداری
پیشخوان و لابی
دفتر حسابداری
دفتر مدیر اجرایی
دفاتر فروش و تدارکات
عرصه خدماتی
فضاهای آماده سازی غذا و انبار آذوقه
بارانداز ، زباله ، انبار عمومی
نواحی و فضاهای مربوط به کارکنان    
رختشویخانه و خانه داری
بخش مهندسی و تأسیسات


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود,پاورپوینت مبانی نظری هتل و کیفیت فضایی هتل ,pptx ,مبانی نظری و کیفیت فضایی هتل ,تاریخچه هتل ,انواع هتل ,هتل زنجیره ای ,هتلهای شهری ,هتلهای ییلاقی - تفریحی ,هتل آپارتمان و هتل اقامتگاه ,هتل فرودگاهی ,هتل بوتیک ,هتل هنری (هتل موزه) ,هتل موضوعی ,هتل - دهکده ,هتل های خاص یا غیر متعارف ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل بوتیک و نمونه های موردی ایرانی
دانلود,پاورپوینت بررسی باغ شازده ماهان کرمان,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی استاندارد های معماری پارک کودک,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی پارک حافظ (فاز 1),pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معماری پارک پلیس تهران,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی نمونه های موردی هتل داخلی و خارجی,pptx
دانلود,پاورپوینت نمونه موردی هتل,pptx
دانلود,پاورپوینت ضوابط و قوانین طراحی هتل ها و جداول برنامه فیزیکی ,pptx
دانلود,پاورپوینت مهمانسرای عباسی، قدیمی ترین هتل جهان ,pptx
دانلود,پاورپوینت ضوابط و استاندارد های مجتمع اقامتی بین راهی,pptx
دانلود,پاورپوینت سرانه برنامه فیزیکی و دیاگرام فضایی خوابگاه دانشجویی ,pptx
دانلود,پاورپوینت طراحی و ارگونومی هتل ,pptx
پاورپوینت بررسی پروژه تبدیل ساختمان فانوس دریایی به هتل توریستی محلی
پاورپوینت بررسی معماری هتل EME Fusion سویل ، اسپانیا اثر ساندرا تاررولا
دانلود بررسی هتل سونگ جیانگ
دانلود بررسی هتل سونگ جیانگ
دانلود ,بررسی پاورپوینت معماری هتل ملی پکن معماری تام ویسکامب,pptx
پاورپوینت بررسی معماری هتل شرایتون اسپانیا
پاورپوینت بررسی استانداردها و ضوابط طراحی معماری هتل و مراکز اقامتی
دانلود ,پاورپوینت تحلیل فرهنگسرا (طرح معماری 3),pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد