پاورپوینت بررسی دیاگرام معماری فضاها استاندارد ها و برنامه فیزیکی مجتمع تجاری اداری
به قول مشاور طراحی دفتر و نویسنده فرانسیس دافی ، "ساختمان اداری یکی از نمادهای بزرگ قرن بیستم است. برج های اداری بر آسمان شهرهای هر قاره تسلط دارند ... [به عنوان] نمایان ترین شاخص فعالیت اقتصادی از نظر پیشرفت اجتماعی ، تکنولوژیکی و مالی ، آنها نماد بسیاری از آنچه در این قرن بوده است بوده اند. "
این درست است زیرا ساختمان اداری ملموس ترین بازتاب تغییر عمیق در الگوهای اشتغال است که در صد سال گذشته رخ داده است. در آمریکای کنونی ، شمال اروپا و ژاپن ، حداقل 50 درصد از جمعیت شاغل در محیط های اداری مشغول به کار هستند در حالی که 5 درصد از جمعیت در آغاز قرن بیستم مشغول به کار بودند.
جالب است که توزیع هزینه های چرخه عمر برای یک سازمان خدماتی معمولی حدود 3 تا 4 درصد برای تاسیسات ، 4 درصد برای عملیات ، 1 درصد برای مبلمان و 90 تا 91 درصد برای حقوق است. به این ترتیب ، اگر ساختار اداری بتواند هزینه 3 تا 4 درصد برای تسهیلات را برای بهبود بهره وری محل کار به کار گیرد ، می تواند تأثیر بسیار چشمگیری بر مشارکت پرسنل که 90 تا 91 درصد از هزینه های سازمان خدمات را تشکیل می دهد ، داشته باشد.
برای دستیابی به این تأثیر ، ساختمانها باید از رویکرد طراحی یکپارچه که بر تحقق فهرستی از اهداف متمرکز است ، بهره مند شوند. از طریق طراحی یکپارچه ، نسل جدیدی از ساختمانهای اداری با کارایی بالا در حال ظهور است که به صاحبان و کاربران رضایت و بهره وری کارگران را افزایش می دهد ، سلامت را افزایش می دهد ، انعطاف پذیری بیشتری دارد و عملکرد انرژی و محیط زیست را افزایش می دهد. به طور معمول ، این پروژه ها از تجزیه و تحلیل چرخه عمر برای بهینه سازی سرمایه گذاری های اولیه در طراحی معماری ، انتخاب سیستم ها و ساخت ساختمان استفاده می کنند.
ایجاد ویژگی ها
یک ساختمان اداری باید دارای محیطهای کاری انعطاف پذیر و از نظر فناوری پیشرفته باشد که ایمن ، سالم ، راحت ، با دوام ، زیباشناختی و در دسترس باشد. باید بتواند نیازهای فضا و تجهیزات خاص مستاجر را برآورده کند. توجه ویژه باید به انتخاب تزئینات داخلی و تاسیسات هنری ، به ویژه در فضاهای ورودی ، اتاقهای کنفرانس و سایر مناطق با دسترسی عمومی باشد.
فهرست مطالب
لیست فضاهای مورد نیاز (برنامه فیزیکی ) مجتمع تجاری اداری
فضاهاي تأسيساتي وتجهيزاتي
نكات قابل توجه در برنامه ريزي
نکاتی اولیه که از کتاب مبانی برنامه ریزی و طراحی مراکز تجاری اداری
دیاگرام واحدهای تجاری
دیاگرام حبابی واحدهای خدماتی مجتمع تجاری
دیاگرام فضاهای ارتباطی واحدهای تجاری اداری
تقسم بندی فضاها
نوع فروشگاها
ورودی های شکسته و منحنی ، قفسه های نگهدارنده ، اتاق پرو ، صندوق
پوشاک
جواهرآلات
لوازم خانگی
صنایع دستی
لوازم ورزشی
جواهر آلات
لوازم خانگی
پوشاک
فضاهای لوازم ورزشی
تقسیم بندی فضاها در طبقات و مساحت های آنها
طبقه دوم شامل
مراکز تجاری اداری که من از آنها در طراحی خودم ایده گرفتم
مرکز تجاری اداری اسکان
برنامه فيزيکی و فضاهاي مورد نياز
فصل ششم:استانداردومباني مطالعاتي فضاها وبرنامه فيزيكي
بررسي استاندارد و مباني مطالعاتي فضاها
ابعاد و اندازه هاي استاندارد خرده فروشي ها
آماده نمودن مواد براي طبخ غذا و توزيع آن.
فضا براي مبلمان و اثاثيه
ابعاد و استاندارد هاي فضاي اداري
نحوههاي قرار گيري پله برقي
معرفی و تحلیل مصداق ها و نمونه های داخلی و خارجی
موقعیت مجتمع
مساحت زمین
حدود , متر مربع که در سه ضلع آن خیابان واقع شده است.
سطح زیر بنای مجتمع
برابر با در صد کل زمین معادل ، متر مربع است.
سطح محوطه و فضای باز مجتمع
مشخصات بنا و واحدهای تجاری اداری
تاسیسات برودتی و حرارتی
پارکینگ طبقاتی
نوع نما سازی و پوشش سقف
نوع سازه: سازه این مجتمع به صورت ترکیبی از بتن و فلز اجرا می گردد.
مدت زمان اجرا
مشخصات کالبدی
فضاهای جانبی
تاسیسات ساختمانی سیستم تامین سرمایش و گرمایش واحدهای تجاری: فن کویل سقفیسیستم تامین سرمایش و گرمایش فضاهای عمومی: تهویه مطبوع (هوا ساز) سیستم تولید سرمایش و گرمایش: چیلر جذبی شعله مستقیم
ویژگیهای مجتمع
مركز شهر اروهد گلندان در آريزوناي ايالت متحده
رنگ و نور
اهداف چيدمان مركز
منابع و ماخذ