پاورپوینت بررسی معماری مرکز تجاری امپوریا Emporia اثرGert Wingardh سوئد
فهرست مطالب
مقدمه
مشخصات کلی مرکز تجاری امپوریا
طرح معماری مرکز تجاری امپوریا
کانسپت طراحی مرکز تجاری امپوریا
فضاهای مرکز تجاری امپوریا
سازه ومتریال مرکز تجاری امپوریا
تصاویرفضاهای داخلی مرکز تجاری امپوریا
تصاویرنماهای بیرونی مرکز تجاری امپوریا
تصاویرخام ازروند طراحی وشکل گیری حجم پروژه
سایت پلان مرکز تجاری امپوریا
پلانهای معماری مرکز تجاری امپوریا
مقطع معماری مرکز تجاری امپوریا
نمای معماری مرکز تجاری امپوریا
منابع
Emporia یک پروژه برنامه ریزی شهری است که در آن دفاتر ، مسکن و خرده فروشی در یک کاربری مختلط در امتداد بلوار و Stationsgatan در Hyllie ، در ضلع جنوبی مالمو ، گرد هم می آیند. معماری خاص Emporia توسط Wingårdhs ، یکی از شناخته شده ترین شرکت های معماری سوئد در سطح بین المللی طراحی شده است. معماری این واقعیت را نشان می دهد که امپوریا پناهگاهی است ، مکانی برای شگفتی ها. ساختمان هم هوایی است و هم محصور. این نشان دهنده گشودگی و کنجکاوی است و همچنین حبابی در اطراف جهان هیجان انگیز امپوریا ایجاد می کند. لوگوی Emporia که نرمی و گرما را از خود ساطع می کند ، بر اساس ورودی بزرگ کهربا طراحی شده است. با وجود یک دوره ناآرامی های مالی ، زمستان های سرد و تابستان های بارانی ، ساخت و ساز طبق برنامه ریزی انجام شده از فوریه 2008 آغاز شده است. ورودی ها - چالش بزرگ آنچه Emporia را منحصر به فرد می کند این است که Steen & Ström برای ایجاد یک مرکز خرید با وسعت وسیع انتخاب کرده است. طیف وسیعی از ویژگی های زیباشناختی مختلف. بزرگترین چالش در روند ساخت خود پیاده سازی ورودی های ابتکاری ، ورودی کهربا و ورودی دریا بود. تبدیل مفهوم طراحی منحصر به فرد Gert Wingårdh به واقعیت نیاز به مهندسی نخبه داشت. این کار توسط تأمین کنندگان از جمله تولید کننده Folcrá در بارسلونا انجام شد ، که قبلاً در ساخت نمای سفید Turning Torso ، اثری از خود در مالمو گذاشته بود. بیش از 800 صفحه شیشه ای رنگی همه به شکل منحصر به فردی شبیه پوست یک قسمت پرتقال خم شده بودند. دو شیشه شیشه ای در قالبی که تا 540 درجه گرم شده بود قرار داده شد و باعث نرم شدن شیشه و وزن آن در خطوط قالب شد. یک لایه پلاستیکی نازک رنگ واقعی کهربایی یا آبی دریایی را به شیشه می بخشد. شیشه ها و قاب فولادی به طور جداگانه از اسپانیا به مالمو ارسال شد ، جایی که قطعات در نهایت در ساختار سبدی شبیه به ورودی ها قرار گرفت. برای امکان مونتاژ سازه ، قطعات مختلف باید با دقت میلی متر مناسب باشند.