پاورپوینت بررسی معماری سیتی سنتر گالریا اثر UNStudio
نقطه قوت گالری در تجزیه و تحلیل پروژه از کاربران نهفته است زیرا معماری مبتنی بر مشاهدات تمایلات رفتاری فعلی در فضاهای تجاری بزرگ است. به گفته UNStudio، به ویژه در آسیای جنوب شرقی، فروشگاههای بزرگ یک کارکرد بسیار اجتماعی دارند. مردم در این مکان ها گرد هم می آیند، گرد هم می آیند، می خورند، می نوشند و هم مغازه و هم ویترین می کنند. فروشگاه بزرگ دیگر صرفاً یک فضای تجاری نیست، اکنون به معمار این فرصت را میدهد تا تجربه اجتماعی و فرهنگی بازدیدکننده را بسازد و گسترش دهد. اگر امروز موزه را به عنوان یک سوپرمارکت می بینیم، اکنون فروشگاه بزرگ را نیز به عنوان یک موزه می بینیم.
برای افزودن جنبههای فرهنگی به ساختمان، گالری چئونان همچنین شامل یک مرکز هنری و فرهنگی است، در حالی که یک فودکورت و سوپرمارکت تخصصی یکی دیگر از مقصدهای متمایز داخل ساختمان است که به طور همزمان با استراتژی کلی طراحی ادغام میشود.
فضای داخلی ویژگی خود را از تجمع فلات های گرد بر روی ستون های بلند می گیرد. تکرار انحناها، که با نور نوارهای پیچدار در سقف سکوها تقویت شده است، به فضای داخلی ویژگی متمایز آن میدهد. چهار خوشه برنامه انباشته، که هر کدام شامل سه طبقه و شامل فلات های عمومی است، به فضای خالی مرکزی متصل هستند. این سازمان جریان روان مردم در بالادست را از طریق ساختمان، از آتریوم طبقه همکف تا تراس پشت بام، به پیش میبرد. از آنجایی که فلات ها به صورت چرخشی در فضا قرار می گیرند، فضای مرکزی را قادر می سازند تا مسیریابی، گردش عمودی، جهت گیری را در بر بگیرد و به عنوان جاذبه اصلی فروشگاه بزرگ عمل کند. ارتباطات فضایی و بصری درون فضا برای ایجاد محیطی پر جنب و جوش و محرک طراحی شده است که در آن کاربر مرکزی است. و....