خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی استاندارد سايبان‌ها و انواع آن در معماری

   تعدادبرگ: 52 اسلاید .   قیمت: 13500 تومان   حجم فایل: 2699 kb  تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی استاندارد سايبان‌ها و انواع آن در معماری

سايبان‌ها براي كنترل ميزان تابش آفتاب به سطوح نورگذر ساختمان به كار مي‌روند. لزوماً در همه مناطق اقليمي به وجود سايبان نياز نخواهد بود. براي تعيين نياز به وجود سايبان بايد اقليم منطقه به طور دقيق مطالعه شود تا اوقات گرم سال در منطقه موردنظر تعيين شود. در صورت وجود اوقات گرم بايد در جبهه‌هاي مختلف ساختمان با توجه به اوقات گرم سال و زواياي تابش خورشيد در اوقات مزبور زاويه سايبان افقي يا عمودي تعيين شود. به اين ترتيب در اوقات مزبور تمامي سطح پنجره در سايه قرار گرفته و مانع از ورود تابش خورشيد به داخل و افزايش دما و ايجاد شرايط نامطلوب حرارتي در فضاي داخل مي‌شود.
استفاده از عايق حرارت در پوسته خارجي ساختمان، سبب مي‌شود كه حرارت حاصل از منابع گرمايشي طبيعي نظير انرژي تابشي خورشيد، گرماي حاصل از ساكنين و گرماي حاصل از وسايل الكتريكي در فضاي داخلي باقي بماند و به عنوان منبع گرمايش كمكي مورد استفاده قرار گيرد. در نتيجه اگر در مناطق با نياز سرمايي زياد بر روي پنجره‌ها سايبان‌ مناسب پيش‌بيني نشود، در اوقات گرم سال نه فقط دماي داخل طاقت‌فرسا شده، بلكه بار برودتي ساختمان نيز به مقدار قابل توجهي افزايش يافته و انرژي زيادي براي تامين سرمايش لازم خواهد بود.
براي پيشگيري از اين امر بايد روي پنجره‌هاي ساختماني واقع در اين مناطق سايباني با عمق مناسب تعبيه گردد. منظور از عمق مناسب سايبان، عمقي است كه در اوقات گرم سال از تابش خورشيد به داخل ممانعت به عمل آيد در اوقات سرد براي استفاده از گرماي تابشي خورشيد امكان ورود تشعشع خورشيد به داخل فراهم شود. به همين منظور براي عرض‌هاي جغرافيايي 25 تا 37 درجه شمالي و براي پنجره‌هاي واقع در جهت‌هاي مختلف جغرافيايي، سايبان‌هايي پيشنهاد شده است تا 100% در اوقات گرم بر روي پنجره سايه ايجاد مي‌كند. براي تامين سايبان مناسب مي‌توان با استفاده از زواياي پيشنهادي اشكال متنوعي را براي سايبان ارائه كرد تا ضمن آزادي در طراحي و حفظ زيبايي، سايه موردنظر نيز بر روي تمام پنجره‌ ايجاد شود.
نكته قابل توجه اينكه در مواردي فقط سايبان افقي يا فقط سايبان عمودي و يا استفاده همزمان از هر دو آنها توصيه شده است. در مواردي نظير وضعيت عرض جغرافيايي 35 درجه  جهت‌گيري پنجره به سوي 60 درجه شمال شرقي، استفاده از سايبان افقي يا عمودي بستگي به انتخاب طرح دارد.
اينرسي حرارتي
برخي عناصر ساختمان مانند كف، سقف يا ديوارها كه داراي اينرسي حرارتي يا ظرفيت حرارتي زياد (جرم زياد) هستند، توانايي ذخيره‌سازي حرارت را در خود دارند. گرما يا سرماي موجود در فضا مي‌تواند در اثر وجود ظرفيت حرارتي زياد، در عنصر مزبور ذخيره شود و در ساعاتي كه گرما يا سرما مورد نياز است، به محيط پس داده شود. در نتيجه به كمك ظرفيت حرارتي عناصر ساختمان از نوسان شديد دما در فضاي داخل كاسته خواهد شد. نياز به عناصر حرارتي با ظرفيت حرارت زياد بستگي به نوع استفاده از فضا دارد. در فضاهايي كه در طول شبانه‌روز به طور مداوم استفاده مي‌شوند، اينرسي حرارتي زياد مطلوب مي‌باشد و عايقكاري حرارتي در سمت خارجي پوسته ساختمان توصيه مي‌شود. در فضاهايي با استفاده از منقطع در طول شبانه‌روز، اينرسي حرارتي بهتر است تا حد ممكن كم باشد و عايقكاري حرارتي در سمت داخلي پوسته ساختمان توصيه مي‌گردد.
و.....

پاورپوینت بررسی استاندارد سايبان‌ها و انواع آن در معماری
فهرست مطالب
تاریخچه سایبان ها
مزایای استفاده از سایبان
محافظ در مقابل نور خورشید
انواع سایبان
سایبان ثابت
مزایا سایبان ثابت
معایب سایبان ثابت
سایبان متحرک
سایبان متحرک دستی
سایبان برقی
سایبان کشویی
مزایا سایبان کشویی
معایب سایبان کشویی
پرکاربردترین سایبان ها
سایبان پارکینگ ها
پلی کربنات
مزایای پلی کربنات تخت
سایبان پی وی سی
سایبان ماشین
جنس سایبان
تعيين نياز به وجود سايبان
استفاده از عايق حرارت در پوسته خارجي
عمق مناسب پنجره‌هاي ساختماني
اينرسي حرارتي
تاثیرسایبان
جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب
درختان برگ ریز
درختان برای پوشش دیوارهای روبه آفتاب
پوشش سبز مجاور پوسته ساختمان
بام سبز
پوشش بام باسطوح گیاهکاری شده
طراحی ساختمان
پیش بینی حفظ فضاهای اختصاصی و خلوت زندگی خصوصی
رنگ و پنجره‌های ساختمان
ایجاد سایه با استفاده از توپوگرافی و پوشش گیاهی
سایبان
درختان را جهت استفاده در محیط مسکونی
بوته‌های کوتاه در هدایت باد
نور خورشید برای حیات انسان
منابع و ماخذ
 


کلمات کلیدی مرتبط:
استاندارد سايبان‌ ,انواع سايبان‌ها ,سايبان‌ها در معماری ,پاورپوینت سايبان‌ها ,سايبان‌ها ,تابش آفتاب ,نورگذر ساختمان , ,پاورپوینت بررسی استاندارد سايبان‌ها و انواع آن در معماری ,فهرست مطالب ,تاریخچه سایبان ها ,مزایای استفاده از سایبان ,محافظ در مقابل نور خورشید ,انواع سایبان ,سایبان ثابت ,مزای,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی برنامه فیزیکی هتل ضوابط هتل دیاگرام هتل و ضوابط طراحی هتل
برنامه فیزیکی دانشکده هنر و معماری
برنامه فیزیکی و جدول سرانه های مجتمع تفريحي توريستي فرهنگي
پاورپوینت برنامه فیزیکی سرانه دیاگرام استاندارد مجتمع تفریحی توریستی
بررسی برنامه فیزیکی سرانه دیاگرام استاندارد مجتمع تفریحی توریستی
پاورپوینت بررسی برنامه فيزيکي و سرانه های معماری فرودگاه
پاورپوینت بررسی برنامه فيزيکي و سرانه های معماری موزه خودرو
بررسی پیشینه بازارهای ایرانی و مبانی نظری طراحی مراکز تجاری امروزی
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و استاندارد معماری تالار کنسرت موسیقی
بررسی برنامه فیزیکی و استاندارد و ضوابط طراحی سالن کنسرت موسیقی
شرایط کالبدی و جدول برنامه فیزیکی مهد کودک
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی بانک
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و ضوابط طراحی موزه
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و ریزفضاها و استانداردهای فرهنگسرای کودک
بررسی جدول برنامه فیزیکی و دیاگرام خانه هنر
بررسی برنامه فیزیکی و سرانه دانشکده معماری بهمراه دیاگرام
پاورپوینت بررسی ضوابط معماری کلاس ، آتلیه و کارگاه معماری
پاورپوینت بررسی استانداردها و ضوابط طراحی دانشکده هنر و معماری
بررسی ریز فضاها و حوزه بندي فضاها دانشكده معماري و شهرسازي
پاورپوینت بررسی برنامه فیزیکی و ریز فضاهای مرکز ترک اعتیاد

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد