خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی معماری مرکز ترک اعتیاد

   تعدادبرگ: 42 اسلاید   قیمت: 10000 تومان     تعدادمشاهده  13


پاورپوینت بررسی مبانی نظری معماری مرکز ترک اعتیاد

برای عادت و اعتیاد نمی توان تاریخچه دقیقی را در نظر گرفت. می توان گفت که عادت با سرشت بشر عجین شده است و از زمانی که بشر خود را شناخته، به برخی از مسائل حیات و محیط اطراف خود عادت کرده و گاهی از شدت عادت، به مسأله ای چیزی یا موضوعی معتاد شده و پس از آن از ترک و رها کردن آن به نوعی عاجز و درمانده گردیده است، بعید نیست که روزگاری، بشر مواد مخدر و دخانیات را می شناخته و تقریباً به آسانی می توانسته آن مواد را به دست آورد و از آن استفاده کند. گاهی از همین مواد برای معالجات بیماریها سود می جسته چنانکه در میان دارندگان تمدنهای اولیه مثل سومر، بابل و آشور بعضی از گیاهان حامل شیره مکیف و مخدر را می شناخته و در مسائل پزشکی و معالجاتی از آنها بهره می برده است. حتی گفته اند که: «سومریان در هفت هزار سال پیش خشخاش، طرز کشت و گرفتن شیره آن را می دانسته اند و طرق کشت و استحصال شیره آن را بر الواح خود یاد آور شده اند.»  همچنین یونانیان تریاک را به نام «اوپیوم» مورد شناسایی قرار داده و در مصارف طبی از آن استفاده می کرده اند. اروپاییان نیز قبل از میلاد مسیح، افیون را می شناختند و از آن به عنوان دارو بهره می بردند.
مواد مخدر در ایران باستان:
در مورد آشنایی مردم ایران با تریاک اطلاعات صحیحی در دست نیست گروهی عقیده دارند که ایرانیان از ادوار قدیم با این ماده آشنایی داشته اند و ریشه آن مربوط به لشگر کشی داریوش هخامنشی به هندوستان (521-485 ق.م) می دانند.
مطلب دیگری که این نقطه نظر را تقویت می کند این است که در کتب آمده؛ عهد باستان طبیعی به نام ژوواس ها کاووس قبل از عمل جراحی به بیماران خود شربتی می داده که خواب آور بده است. به نظر می رسد که این شربت حاوی تریاک بوده است و یا فردوسی در اشعار خود به ماده شفا دهنده زخمها اشاره می کند و از نوش دارو صحبت می کند.
در اوستا نیز هیچگونه ذکری از تریاک یا خشخاش به میان نامیده است ولی مخدرهای دیگری و گیاهان سکرآور به ویژه "بنگ" زیاد گردیده است.
مواد مخدر از ظهور اسلامی تا دوران صفویه:
عدّه ای ورود تریاک به ایران را مقارن ظهور اسلام و اشاعه آن را توسط اعراب می دانند. امّا دلیل محکمی در تأیید این نظر وجود ندارد و مدارک دقیق تری حاکی از آشنایی ایرانیان با بعضی از مواد مخدر قبل از ظهور اسلام است. به هر ترتیب پس از ظهور اسلام بر ایرانیان، مصرف "بنگ" همچنان ادامه داشته است و شعرای آن زمان در اشعار خود از آن یاد کرده اند.
فصیح تر کسی جایی سخن گوید            چنان بود ز پلیدی که خورده باشد بنگ
فرخی (قرن چهارم)
علاوه بر بنگ قبل از حمله مغولها کلمه پادزهر در شعرها و نوشته ها به چشم می خورد و نشان می دهد که علاوه بر "بنگ" مواد مخدر دیگری نیز وجود داشته است در تاریخ طب ایران علت شهری ابوعبدالله محمد بن احمد بن سعید از اطباء مشهور قرن چهارم هجری را اصلاح "تریاق" نامند بعد از این زمان نیز کلمه تریاق در کتابهای بوعلی سینا و زکریای رازی به چشم می خورد. اگر چه تشخیص این امر که آیا "تریاق" همان تریاک است یا نه بسیار مشکل است.
تریاک در فارسی معادل "اپیوم" یونانی است و رودکی قبل از حمله مغولها، کلمه "اپیوم" را شعر خود آورده است. مسلم است که در تهیه انواع تریاق غالباً "افیون" بکار برده می شده و مجموعاً از اطلاعات موجود دریافت می شود که تریاک در زمان سامانیان وجود داشته و احتمالاً مصرف می شده است.
مواد مخدر از دوران صفویه تا پایان دوره قاجاریه:
دوران حکومت صفویه تا پایان دوره قاجاریه از آنجا که مصادف با نکوین استعمار کلاسیک و پیشروی دول غربی برای به یغما بردن مخازن علمی و اقتصادی ملتهای شرق است. دارای اهمیت فراوانی است به صراحت می توان گفت از این زمان است که عادت و اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یک مشکل اجتماعی در ایران مطرح می گردد. بنابر اهمیت مسئله، موضوع را رد دو بخش مورد بررسی قرار می دهیم.

الف – کشت خشخاش و تجارت تریاک:
در مورد تاریخ شروع اقدام به کشت خشخاش، اغلب نویسندگان مطالب قابل توجهی نیاورده اند و بیشتر راجع به رواج و گسترش کشت آن بحث کرده اند در این مورد مؤلف کتاب "بد آموزیهای استعمار" معتقاد است: گیاه کوکنار دیر گاهیست که به ایران آمده و کشت شده است و نخست برای تزیین بوده و از سده هیجدهم برای بهره گیری از ماده تریاکش کاشته شده. 
از اقدام به کشت خشخاش که بگذریم، موضوع تجاری تریاک دارای اهمیت فراوانی است. محصول تریاک برای نخستین بار در حدود سال 1870 برابر 1291 هجری قمری دیده شد که جنس بسیار پستی داشت بعد از سال 1291 هجری قمری بود که جنس خوب تریاک ایران شناخته شد موجب گردید یک تجارت مهم بین ایران و انگلستان گردید و به قدری منابع زیاد از ان حاصل می شد که در اثر خرید انگلیسی ها، کشاورزان ایران دست از زراعت گندم کشیده و قسمت اعظم اراضی خود را به کشت خشخاش دادند و در نتیجه قحطی عجیب 72-1870 میلادی پیش آمد که هزاران قربانی در پی داشت در مورد رونق تجارت ایران دو علت خراب شدن تجارت ابریشم ایران و تصمیم استعمارگر پیر انگلستان مؤثر می باشد.
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
مبانی نظری معماری , مرکز ترک اعتیاد ,پاورپوینت بررسی ,مواد مخدر از ظهور اسلامی ,معماری مرکز ترک اعتیاد ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نقش نوردرمعماری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد