خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری مساجد مهم شهر یزد

   تعدادبرگ: 120 اسلاید   قیمت: 28000 تومان     تعدادمشاهده  6


پاورپوینت بررسی معماری مساجد مهم شهر یزد


فهرست
پیشگفتار
مقدمه
« مسجد » در معماری ایران
عملکرد های مساجد مختلف
خصوصیات فضاهای کالبدی مسجد
مسجد جامع
مسجد جامع یزد
مسجد میر چقماق
مسجد فرط
مسجد ریگ
مسجد شاه طهماسب
مسجد و مصلی عتیق
مسجد چهل محراب
مسجد خواجه ابوالمعالی
مسجد ساباط
مسجد جامع بندر آباد
منابع


اين مسجد در روستاي بندر آباد از روستاهاي بخش اشكذر واقع است . فاصله روستا تا اشكذر تقريباً 13 كيلومتر و تا شهر يزد 30 كيلو متر است .
بناي آبادي بندر آباد ، طبق نقل « جامع مفيدي » به « بندار   » از پادشاهان عجم نسبت داده شده است .   آن طور كه در تواريخ يزد نقل شده ، اين آبادي محل استقرار و عبادتگاه شيخ تقي الدين دارامحمد ( از عرفاي مشهور قرن هفتم و متوفي سال 700 هـ . ) و پسران او بوده است . بناي شبيه مسجد متصل به مسجد جامع است كه محل دفن تعدادي از فرزندان شيخ تقي الدين داراست . اين بنا به نام يكي از فرزندان شيخ به « مسجد سلطان محمود شاه » شهرت يافت و در واقع خانقاه و عبادتگاه اين خاندان بوده است . جسد خود تقي الدين دادا نيز به مدت 26 سال در اين جا به امانت گذاشته شده بوده و بعد در 726 به يرد و محل فعلي موسوم به « بقعه شيخداد » منتقل شده است .   
مسجد جامع بندر آباد و مسجد سلطان محمود شاه و خرابه هايي كه موسوم به « مدرسه علميه » است ، مجموعه اي را تشكيل داده كه  در قالب يك كهندژ   به وسيله هشت برج و با روي آن حراست مي شود .   
دروازه اصلي اين مجموع در جهت شرقي قرار گرفته ولي با آجر مسدود شده است   . به علت بالا آمدن سطح خيابان مجاور ، درگاه و سردر ، بسيار كوتاه جلوه مي كند ولي از داخل رفعت آن نمايان است .   در كنار آن سردر كوتاه ترين نيز وجود دارد كه مختصري از تزئينات كاشي آن باقي مانده است .
قسمت غربي مجموعه را مسجد جامع تشكيل مي دهد كه از نوع دو ايواني است  و در طرفين شرقي   و  غربي   سه چشمه طاق دارد كه به فرش اندازه ها  و فضاي متعدد پيرامون ميانسرا مرتبط مي شود به طوريكه دو  ايوان را از دو طرف به هم ارتباط داده است . قسمت هاي بيروني نماي مسجد گل اندود و قسمت هاي داخلي بنا گچ كاري شده كه به دليل عدم رسيدگي كافي ، بخش هايي از آن ريخته است . تزئينات آن هم محدود به نقول و برنخش هاي جزر ها و رخ طاق ها در بيرون و همچنين ابزار بندي هاي  گچي و كاربندي و كاشي هي معرق داخل بنا مي باشد .
در طرفين ايران اصلي دو رواق دو طبق قرار دارد   كه به صفه هاي طرفين ارتباط مي يابد . ارتباط ايران با گنبد خانه هم از طريق درگاه رفيعي كه از وسط به دو دهنده تقسيم شده ، برقرار مي گردد .
گنبد خانه مسجد داراي تزئينات زيبايي از كاربندي دو تا دور زير گنبد است كه تا دورن گوشواره ها ادامه يافت و نيز ابزاربندي گچي در اطراف آن . دور در گاه هم در طرفين ، باعث ارتباط گنبد خانه با صفه هاي دو طرف شده  است .


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,مساجد مهم شهر یزد ,پاورپوینت مساجد شهر یزد ,« مسجد » در معماری ایران ,عملکرد های مساجد مختلف ,خصوصیات فضاهای کالبدی مسجد ,مسجد جامع ,مسجد جامع یزد ,مسجد میر چقماق ,مسجد فرط ,مسجد ریگ ,مسجد شاه طهماسب ,مسجد و مصلی عتیق ,مسجد چهل محراب ,مسجد خواجه ابوالمعالی ,مسجد ساباط ,مسجد جامع بندر ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی جامع معماری مسجد نصیرالملک شیراز ، 170 اسلاید
پاورپوینت بررسی معماری کلیسای جامع ارتدکس بلغارستان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری برج آزادی تهران ، برج شهیاد آریا مهر
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد عمادالدوله کرمانشاه
پاورپوینت تحلیل مبانی معماری مساجد ایرانی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد جامع زواره
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد جامع ورامین
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد مدرسه های دوره قاجار و مدارس دوره صفویه
پاورپوینت تحلیل معماری مسجد مدرسه آقا بزرگ کاشان پاورپوینت _ اتوکد
نقشه اتوکد معماری مسجد گوهرشاد مشهد
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری قلعه سنت آنجلو در رم
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری مسجد جامع یزد
مسجد جامع بروجرد پاورپوینت بررسی معماری
پاورپوینت بررسی معماری جمعه‌ مسجد اردبیل بهمراه نقشه های اتوکد
پاورپوینت بررسی معماری مساجد تاریخی ایران
بررسی معماری مسجد جامع قائن به همراه تصاویر نقشه ها
پاورپوینت بررسی معماری مسجد جامع ساوه
پاورپوینت بررسی معماری مسجد جامع شوشتر
پاورپوینت بررسی نقش نور در معماری مسجد شیخ لطف الله اصفهان
پاورپوینت بررسی اقلیمی و معماری بومی خانه روستایی در روستای دینک

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد