خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری مسجد جامع اصفهان

   تعدادبرگ: 60 اسلاید   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  4


پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری مسجد جامع اصفهان

فهرست مطالب

مقدمه

مشخصات کلي مسجد جامع اصفهان

تاريخچه مسجد جامع اصفهان

طرح معماري مسجد جامع اصفهان

تصاويرفضاهاي مسجد جامع اصفهان

سايت پلان مسجد جامع اصفهان

پلانهاي معماري مسجد جامع اصفهان

مقاطع معماري مسجد جامع اصفهان

پرسپکتيو سه بعدي   مسجد جامع اصفهان

منابع

اولین مسجد در این مکان در حدود سال 771 در زمان خلیفه عباسی المنصور ساخته شد .این اولین ساختمان نسبتا کوچک بود و ابعادی در حدود 52 در 90 متر داشت.  این بنا با خشت و گل ساخته شده بود و دارای تزئینات گچبری به سبک معماری سیری- بین النهرینی عباسی بود. بقایای آن در دهه 1970 در جریان مطالعات مسجد امروزی حفاری شد.
پس از آن مسجد بزرگ‌تری در 840-841 در زمان سلطنت معتصم جایگزین شد . ابعاد این ساختمان جدید حدود 88 در 128 متر بود و جهت قبله ای متفاوت از ساختمان اول داشت.دارای یک حیاط مرکزی بزرگ بود که توسط یک تالار طاقدار و کم‌سبک از ستون‌های آجری پخته احاطه شده بود که از سقفی صاف یا سقفی از طاق‌های آجری حمایت می‌کرد.تالار هیپواستایل، دو خلیج در امتداد طرفین، این فایل توسط نقش برتر پارس تهیه شده است چهار خلیج عمیق در سمت مقابل قبله بود.(شمال غربی) و شش خلیج در اعماق سمت قبله که نمازخانه اصلی بود. راهروی منتهی به محراب مسجد کمی وسیعتر از راهروهای دیگر بود.  با وجود وجود این ویژگی در سایر مساجد آن دوره، هیچ نشانه ای از مناره بودن مسجد جدید وجود ندارد.
تحت کنترل سلسله آل بویه (قرن 10-11) طاقچه دیگری از پایه های آجری چندلوبی در اطراف حیاط، در مقابل نماهای موجود حیاط اضافه شد. به جای تزئینات گچ بری قبلی، الحاقات جدید با نقوش ایجاد شده با آجرهای دایره‌ای، اشکال الماسی، زیگزاگ‌ها و سایر نقش‌های هندسی مشابه آجرکاری‌های موجود در سایر بناهای تاریخی دوره بویه تزئین شده‌اند.  تاریخ دقیق این بازسازی نامشخص است اما برخی تخمین زده اند که حدود 975 یا اواخر قرن 10 باشد.
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماري مسجد ,نقشه مسجد جامع اصفهان ,پلان مسجد جامع اصفهان ,معماري مسجد جامع اصفهان ,نمونه اجرايي مسجد جامع اصفهان ,طرح نمونه مسجد جامع اصفهان ,کانسپت مسجد جامع اصفهان ,مبلمان مسجد جامع اصفهان ,فضاهاي مسجد جامع اصفهان , مسجد جامع اصفهانخارجي ,پاورپوینت تحلیل و بررسی , معماری مسجد جامع اصفها,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مسجد جامع اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری مسجد جامع اصفهان
دانلود پاورپوینت بررسی مسجد جامع اصفهان
دانلود مقاله مسجد جامع اصفهان
پاورپوینت تحلیل و بررسی مسجد شیخ لطف الله
دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی مسجد جامع اصفهان به همراه پلانها و تصاویر

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد