خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی حمام شاهزاده اصفهان

   تعدادبرگ: 27 اسلاید شامل پلانها برشها و تصاویر   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 1656 kb  تعدادمشاهده  3


پاورپوینت بررسی حمام شاهزاده اصفهان
بخشی از مطلب
حمام شاهزاده مربوط به اواخر دوره صفوی است و در اصفهان، خیابان مسجد حکیم، کوچه شاهزاده‌ها، نبش بازارچه نوی شرقی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱ آبان ۱۳۵۴ با شمارهٔ ثبت ۱۱۱۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


حمام شاهزاده در تقاطع بازار رنگرزها با بازارچه نو در شهر اصفهان قرار دارد. بانی این حمام از شاهزادگان صفوی بوده که مدرسه ای دو طبقه نیز، به همین نام در جوار حمام بنا کرده. این مدرسه در دوره اخیر تخریب و به جای آن، مدرسه ای برای دوره ابتدایی احداث شد.

این حمام صفوی به مرور زمان آسیب های بسیاری دیده و بخش هایی از آن خراب شده است. همچنین قسمتهایی از سردر آن در دیوارکشی جدید بازار مجاور از بین رفته است. این حمام از بخشهای سربینه و گرم خانه و میان در و فضای چال حوض تشکیل شده که هر یک نیز فضاها و بخشهایی دارد. در میان سربینه حمام، فضایی هست با قاعده هشت و نیم هشت و گنبدی رسمی بندی بر فراز آن. در درون آلتهای بزرگ این رسمی بندی، علائم بروج دوازده گانه را بر روی گچ نقاشی کرده بوده اند که امروزه بخشهایی از آن باقی است. سکویی گرداگرد بخش میانی را فراگرفته که در دو سوی شمال و جنوب گسترش یافته و در نتیجه، غرفه هایی خصوصی پدید آمده است. قسمت جنوبی کوچک تر است و غرفه ای با قاعده نیم هشت در یک ضلع آن عقب نشسته است.

سربینه حمام شاهزاده اصفهان

گرداگرد قسمت شمالی را نیز طاق نماهایی فراگرفته است. در میانه سربینه، حوضی نسبتا کوچک به شکل هشت ضلعی با سنگابی در کنار آن و نورگیری بزرگ بر فرازش دیده می شود. سه حوض مستطیل شکل هم با اندازه های مختلف در سکوهای اطراف سربینه تعبیه شده است که پیش از ورود به سکوها، پا در آنها می گذاشته اند. ازاره سربینه کاشی فیروزه ای ساده است و کاشی های دیگری با گلهای رنگی ساده به آن تنوع می بخشد. میان در فضایی وسیع است که با اغلب حمام ها متفاوت می نماید. در ضلع شمالی این فضا، سکویی بالاتر نشسته و حوضی در درون آن است. این قسمت که صورت غرفه ای خصوصی دارد، جداگانه نیز با سربینه مرتبط است. ازاره میان در کاشی های هشت گوش به رنگهای مختلف و با نقشی ساده است.

ازاره میان در حمام شاهزاده اصفهان

گرم خانه نیز فضایی با قاعده هشت و نیم هشت و هم اندازه با فضای میانی سربینه دارد. این فضا را با گنبدی کوتاه تر از گنبد سربینه پوشانده اند. راه ورود به گرم خانه در ضلع شرقی این فضاست و ورودی خزینه در سینه رو به روی آن قرار دارد. فضای میانی گرم خانه از دو سو، شمال و جنوب، گسترش یافته و هر یک از فضاهای شمالی و جنوبی حوضی در میانه دارد که محلی برای شستشو می باشد. دو غرفه شستشوی خصوصی تر در گوشه های گرم خانه واقع است که غرفه جنوب غربی خزینه اختصاصی کوچکی نیز دارد.

بخشی از گرم خانه حمام شاهزاده اصفهان

فضای چال حوض در شمال گرم خانه واقع است. ورودی این فضا با ستونی به دو درگاه تقسیم شده است، اما از اینجا فقط می توان مستقیما به چال حوض وارد شد و راه فرعی دیگری در این  قسمت به کناره چال حوض راه می یابد. ازاره گرم خانه کاشیهای مربع شکل فیروزه ای و ازاره چال حوض کاشیهای سبز و سفید است.

فضای چال حوض حمام شاهزاده اصفهان

تون حمام و چاه آب و گاورو در ضلع غربی حمام و در پشت خزینه ها و فضای چال حوض قرار داشته است. (منابع: الف-1)
 

و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی حمام شاهزاده اصفهان ,پلانها حمام شاهزاده ,برشها حمام شاهزاده ,معماری حمام شاهزاده ,پرسپکتیو حمام شاهزاده ,حمام شاهزاده , , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نقاشی روی آهک در حمام مهدی قلی بیگ مشهد
حمام شاه اصفهان پاورپوینت تحلیل بررسی معماری حمام شاه
پاورپوینت بررسی معماری حمام یعقوبیه اردبیل
پاورپوینت تحلیل معماری حمام گلشن یزد
پاورپوینت بررسی تطبیقی معماری حمام های ایران و روم
پاورپوینت بررسی معماری حمام تاریخی قلعه همدان
پاورپوینت بررسی معماری حمام شنب غازان تبریز
پاورپوینت بررسی معماری حمام تاریخی خور لارستان
پاورپوینت بررسی معماری حمام تاریخی میمند فارس
پاورپوینت بررسی معماری حمام قصلان کردستان
پاورپوینت بررسی معماری حمام تاریخی کیلیچ علی پاشا
پاورپوینت بررسی معماری حمام تاریخی خرم سلطان ایاصوفیه Hurrem Sultan Hammam
پاورپوینت بررسی معماری حمام تاریخی اوچ دکان اردبیل
پاورپوینت بررسی معماری كالبدی گرمابه های تاریخی ایران
پاورپوینت بررسی معماری حمام تاریخی خسرو آقا اصفهان
پاورپوینت بررسی معماری گرمابه تاریخی کردشت آذربايجان
پاورپوینت بررسی معماری حمام تاریخی محله درویش دماوند
پاوروینت تحلیل معماری حمام محمد رحیم خان گرمابه صفا قزوین
پاورپوینت بررسی معماری حمام ابراهیم خان کرمان
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری حمام علی قلی آقا و حمام شیخ بهایی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد