پاورپوینت بررسی معماری زمینه گرا
طبیعت یکی از اولین نقاط مرجع معماری متنی است. به عنوان مثال، محیط طبیعی با شرایط منحصر به فرد زمین می تواند بر سازه های معماری تأثیر بگذارد. وقتی در مرحله طراحی هستیم، باید توپوگرافی را در نظر بگیریم. کار با یک مدل برای طراحی سازگار با توپوگرافی یک سازه معماری بسیار مهم است.
مدل های توپوگرافی نه تنها رابطه بصری بین عناصر طبیعی موجود در محیط و ساختار ما را نشان می دهد، بلکه به شکل دادن به معماری نیز کمک می کند. در یک زمین بسیار شیبدار، می توانید به صورت پلکانی به شیب پاسخ دهید. یا می توانید بخشی از سازه را در زمین های شیب دار دفن کنید. سازه می تواند به موازات شیب ادامه یابد و طبیعت را دنبال کند یا کنسول را روی شیب اجرا کند. توصیه می کنیم که همه این تصمیمات را بدون کار بر روی بخش ها در کنار مدل ها نگیرید.
طبیعت همچنین می تواند ساختارهای ما را با شرایط آب و هوایی و آب و هوایی تحت تأثیر قرار دهد. معماری فقط یک هنر سه بعدی نیست. بزرگترین تفاوت معماری با هنر مجسمه سازی این است که از آنجایی که در درون آن زندگی وجود دارد، معماری ابعادی بی نهایت دارد. دمای مطلوب، رطوبت و حرکت هوا برای راحتی زندگی درونی ضروری است. برای غلبه بر این نیازها، جهت گیری به خورشید و تهویه مطبوع غیرفعال ضروری است.
فهرست مطالب:
زمینه گرایی
مقیاس زمینه گرایی
طرح مساله
تولد معماری زمینه گرا
مدرنیسم و زمینه گرایی
اقدام در بافتهای تاریخی اروپا
اهداف معماری زمینه گرا
راهبردهای تصمیم سازی و طراحی زمینه گرا
راهبردهای برنامه دهی وطراحی
فرآیند برنامه دهی موضوع محور
تصمیم سازی در خصوص راهبردهای کلان و خرد طراحی
راهبردهای طراحی معماری
معیارهای طراحی و ارزیابی طرح قبل از اجرا
درسهایی برای طراحی معماری زمینه گرا
روشهای عمومی زمینه گرایی
هماهنگی با زمینه تاریخی
جداگزینی و جداسازی
غیر قابل رویت
سادگی و غلبۀ توده در فرم (تضاد و تباین)
تلفیق تدریجی حجم و نما
نقاشی بر روی دیوار بنای شهری (نقاشی دیواری)
استتار: با درختان
استتار: ساختن در زیر زمین
استتار: با آینه
استتار با پوسته خارجی نما
انتخاب ساختار سازه ای مناسب