خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت نور در معماری

   تعدادبرگ: 39   قیمت: 6000 تومان   حجم فایل: 2977 kb  تعدادمشاهده  3


نور در معماری – پاورپوینت

مقدمه یا نتیجه گیری!!؟....
تعريف
منابع نور
تفاوت نور طبیعی و ساختگی
هماهنگی بین نور طبیعی و ساختگی
نور و بینایی
اهمیت  نور:
تاثيرنور در طبيعت:
نور درطبیعت:
تأثیرات روانی نورطبیعی
نوروبشر:
استفاده از نور طبیعی در معماری سنتی ایران
نورگیر:
1.نورگیر سقفی
2. نورگیرهای عمودی و افقی دیوارها
تمرکزو تاکيد برروی سوژه به وسيله نور
هدايت کنندگی نور
پراکنده کردن وعبور غيرمستقيم نور
ايجاد بافت به وسيله نور ورودی از پنجره مشبک
عبورنور به صورت روحانی
هدايت کنندگی به سمت مقصد
زيبايی در انعکاس نور
نوردرمعماری  مدرن:
تادائو آندو :
تادائو آندودرباره نور درمعماری می گوید:
لویی کان سال(1969):
لوکوربوزیه:
هاندیش کرامر:
موریس لاپیدوس:
نور پردازی اماکن قدیمی
به طورکلی هر اتاق به 3نوع نورپردازی نیازمند است :
نورپردازی ونورمناسب:
حل وابستگی شديد وضع روشنايی درون به محيط بيرون:
در نور پردازی طبيعی دو عامل در نظر گرفته میشود:
نور پردازی طبيعی:
معماری موفقیت امیز :
منابع:




از جمله علوم و هنرهایی که می توان به نقش نور در آن اشاره داشت ،هنر معماری است که بحث مفصلی را در زمینه روند بهره گیری از نور طبیعی به خود اختصاص می دهد.درهنر معماری نور یکی از اجزایی است که کنار عناصر و مفاهیم دیگر از قبیل ساختار ،نظم فضایی، مصالح، رنگ و … مطرح می شود و در طراحی به عنوان یک عنصر مجزا باید نقش خود را ایفا کند.

Light In Architecture – نور در معماری
یکی از مهمترین مشخصه های نور طبیعی، توالی و دگرگونی آن در طول روز است که باعث حرکت و تغییر حالت در ساعات مختلف می شود. در تاریخ نقاشی توجه به نور در دوره امپرسیونیست ها دیده می شود. هنگامی که نقاشان آتلیه های خود را ترک می کردند و در زیر نور خورشید با نور طبیعی مشغول نقاشی شدند. از مشخصات این سبک توجه به رنگ و نور در ساعات مختلف روز و انعکاس رنگ های اشیاء مختلف در یکدیگر و تأثیر رنگ های پیرامونی و به کار بردن رنگ های خاص و ناب می شد.

نور و معماری
نور، اولین شرط برای هر نوع ادراک بینایی است . در تاریکی مطلق ، ما نه فضا را می توانیم ببینیم و نه فرم و رنگ را . اما نور تنها یک ضرورت فیزیکی نیست . بلکه ارزش روانشناختی آن یکی از مهمترین عوامل زندگی انسانی در همة زمینه هاست . موریس لاپیدوس (Morris Lapidus) می گوید «انسانها مانند پشه هستند . هر کجا نوری باشد به سمت آن هجوم می برند بدون اینکه بدانند چرا. چه بخواهیم و چه نخواهیم به سمت روشنایی می رویم .

نور، ما را به خود جذب می کند » . نور همیشه علاوه بر استفادة کاربردی دارای ارزش نمادین نیز بوده است . نور جزیی از ذات زندگی بوده و در بسیاری از فرهنگ ها نور ، یا خورشید ، به عنوان منبع نور ، عنصری خدایی محسوب می شده و آن را ارج می نهاده اند.
در مصر باستان نیز نور دارای اهمیتی ویژه بوده است. بنا به موقعیت سرزمین مصر ، شدت نور و در نتیجه تضاد میان سایه و روشن بسیار زیاد می باشد .
فرم های صریح و هندسی که در معماری مصر از آن استفاده می شده است با گوشه های تیز و دقیق در زیر نور شدید اثری خاص داشته اند .
معماری بازی هنرمندانه دقیق و خیره کننده مجموعه ای از اجسام ساخته شده در زیر نور است . چشم های ما برای این آفریده شده اند که فرم ها را زیر نور ببینیم :” این سایه و روشن هاد که فرمها را در مقابل ما برهنه می سازند . مکعب، مخروط، کره ، استوانه و هرم اولین فرمهائی هستند که نور آنها را به ما عرضه می کند . تصاویر آنها ناب ، ملموس و صریح هستند.
اما در معماری مصر بازی نور و سایه تنها محدود به فرم های بزرگ اولیه نیست . سطوح این احجام از نقوش برجسته ای پوشیده شده اند که با کمال ظرافت نقش پردازی و بر سنگ تراشیده شده اند و به این ترتیب پدیده سایه- روشن در اینجا در مقیاسی کوچکتر نیز تکرار شده است. برای مصریان وجود ذات خداوندی برای بشر غیر قابل دسترس و نامرئی بوده است پس به ناچار بایستی در تاریکی باشد .
راه رسیدن به این خداوند بایستی از روشنایی به تاریکی ختم شود با کمک چنین پدیده های نوری کمی واضح تر می شده است. از طریق انتخاب محل صحیح ساختمان با توجه دقیق به مسیر خورشید ، از نورآن به ترتیب استفاده می شد که شعاع خورشید در زمانی معین تشکیل یک محور می داده و محل خاصی را روشن می ساخت و جاهای دیگر را در تاریکی باقی می گذاشت .
ژان لوئی دوکانیوال Jean- Louis de Canival روشنائی مجسمه های معبد خفرن را به این ترتیب توصیف می کند : «نور از پنجره های کوچک بین دیوار و سقف به داخل و به تک تک مجسمه می تابید و به وسیله سنگهای کف که مرمر سفید سیقلی بودند به ترتیب منعکس می شد که نوری کاملاً محو و فاقد جهت ، فضا را روشن می کرد و ستونها و دیوارها که از گرانیت سرخ بودند در تاریکی باقی می ماندند». مجسمه های خدایان زیاد بودند و این
تاریکی نیز بیشتر بر اسرار آمیز بودن دنیای آنها تأکید می کرده است .
تنها اشخاص معدود و منتخبی اجازه ورود به این بخش معبد را داشته اند و می توانستند چنین چیزی را که از دیدگاه امروز نمی توان به سادگی آن را هنر خواند بلکه بایستی آن را سعی در بیان بصری یک ترکیب روحانی – مذهبی نامید ، از نزدیک ببینید . استفاده این چنین از نور به ترتیبی که گفته شد به عمد بوده است و در خدمت تقویت و مادیت بخشیدن به ایده اصلی بکار می رفت.
معابد یونانی چنانکه گفتیم بیشتر مجسمه وار بودند و اثر آنها می بایستی بیشتر بر فضای آزاد جلوی محراب که در میان آن نیز قرار داشت ، انجام می شد . به این ترتیب جای تعجبی هم باقی نمی ماند که بیشتر این فضاهای داخلی تنها یک روزنه یعنی تنها یک در به خارج داشتند . در بسیاری از معابد یونانی نیز باروشی شبیه به مبعد خون با استفاده از یک آب نما که در فاصله بین مجسمه و در ورودی ساخته می شد نورپردازی مجسمه را اصلاح می کردند . نوری که به داخل می تابید با برخورد به سطح آب منعکس می شد و مجسمه را روشن می ساخت . در فضاهائی که احتیاج به نور بیشتر داشتند ، یونانیان از نور سقف استفاده می کردند : بخشی از سقف را با ارتفاع بیشتر ساخته و از فضائی که به این ترتیب به وجود می آمد برای تاباندن نور به داخل استفاده می کردند.


کلمات کلیدی مرتبط:
نور در معماری – پاورپوینت , ,مقدمه یا نتیجه گیری!!؟.... ,تعريف ,منابع نور ,تفاوت نور طبیعی و ساختگی ,هماهنگی بین نور طبیعی و ساختگی ,نور و بینایی ,اهمیت نور: ,تاثيرنور در طبيعت: ,نور درطبیعت: ,تأثیرات روانی نورطبیعی ,نوروبشر: ,استفاده از نور طبیعی در معماری سنتی ایران ,نورگیر: ,1.نورگیر سقفی ,2. ن,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نظریات ارسطو در معماري
بررسی طبیعت منبع الهام بخش معماری
پاورپوینت بررسی تاثير فرهنگ بر معماري
پاورپوینت بررسی الگوهای معماری و طبیعت
پاورپوینت بررسی معماری خانه حلزونی پروژه انسان طبیعت معماری
پاورپوینت بررسی اصول و راهکارهای طبيعت در طراحي معماری
پاورپوینت برداشت از طبیعت در طراحی ، سازه در معماری
پاورپوینت بررسی معماری برج درختی محیط بانان در گلن ژان ، ایالات متحده اثر معماران: میثون
پاورپوینت بررسی انسان سنگ معماری
پاورپوینت بررسی قرآن ، طبیعت ، معماري
پاورپوینت بررسی رابطه متقابل معماری و طبیعت
پاورپوینت پروژه انسان طبیعت معماری با موضوع درخت
دانلود بررسی پاورپوینت انسان و طبیعت در معماری با موضوع مورچه به همراه کلیپ بسیار مناسب از لانه مورچه
پاورپوینت بررسی لانه سازی عنکبوت
پاورپوینت بررسی ایده های و الگوهای تعامل با طبیعت در معماری
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی لانه سازی زنبورعسل و مرغ تاق نصرت
دانلود بررسی پاورپوینت فضای سبز برای مجتمع های مسکونی
دانلود بررسی پاورپوینت بحران طبیعت
دانلود بررسی پاورپوینت کانسپت ، استعاره
دانلود بررسی پاورپوینت امپراطوری مورچه ها و الگو برداری از شهرسازی مورچه ها

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد