خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی جامع کر مرکزی یا هسته مرکزی در سازه های بلند و برجها

   تعدادبرگ: 92 اسلاید   قیمت: 38000 تومان   حجم فایل: 4441 kb  تعدادمشاهده  17


پاورپوینت بررسی جامع کر مرکزی یا هسته مرکزی در سازه های بلند و برجها

همانطور که تکنولوژی مواد پیشرفت کرده است و فولاد و بتن توانسته اند به مقاومت فشاری بالاتر و بالاتری دست یابند، بنابراین ارتفاع آسمان خراش ها به ارتفاعاتی افزایش یافته است که قبلا غیر واقعی تلقی می شد.
آسمان خراش اساساً یک تیر فولادی کنسولی است، اما استحکام و مقاومت آن در برابر نیروهای جانبی و عمودی توسط هسته ای که تمام طول آن را طی می کند ممکن می شود. در واقع، هسته یک لوله توخالی در یک لوله توخالی است و ساختار معمولاً شامل یک قاب بیرونی و یک هسته داخلی است.
چه یک ساختمان با اسکلت فلزی یا بتنی، هسته آن معمولاً یک لوله بتن مسلح مربع یا مستطیل است که در داخل ساختمان قرار دارد. این شامل دیوارهای بتنی است که دارای منافذی برای دسترسی و خروج هستند و معمولاً به طور مرکزی در پلان طبقه قرار می گیرند و فضای قابل استفاده - برای آپارتمان ها، دفاتر و غیره - در اطراف آن چیده شده است. اما همچنین می توان آن را جبران کرد که می تواند استفاده بهتری از فضای کف داشته باشد.
یک هسته عملکردهای زیر را انجام می دهد:
به پایداری سازه ساختمان کمک می کند.
دسترسی و فرار را به عنوان مثال از طریق آسانسور و پله فراهم می کند
امکان دسته بندی راحت خدماتی مانند سرویس های بهداشتی، انبارداری و آتش نشانی را فراهم می کند.
یک محفظه آتش محافظت شده ایجاد می کند.
آسمان‌خراش‌های امروزی معمولاً ساختارهای ترکیبی هستند که شامل یک قاب فولادی نسبتاً سبک بیرونی است که به یک هسته بتنی داخلی متصل است. روکش ساختمان معمولاً غیر باربر است. فولاد معمولاً برای قاب استفاده می شود زیرا می توان آن را در سطوح بالاتری نسبت به بتن مسلح ساخت. آرایش معمولی که در بسیاری از ساختمان‌های بلند دنیا دیده می‌شود، شامل یک قاب فولادی خارجی و هسته بتنی داخلی است.
دیوارهای هسته معمولاً دیوارهای برشی نامیده می شوند و به سختی جانبی که بسیار بیشتر از قاب بیرونی است، می رسند. این به هسته اجازه می دهد تا در برابر نیروهای جانبی ناشی از باد و زلزله که می تواند بر روی ساختمان ها تأثیر بگذارد، مقاومت کند. هسته به همراه یک قاب فولادی بیرونی در برابر بارهای افقی مقاومت می کند در حالی که ستون های فولادی سبک تر در برابر بار عمودی مقاومت می کنند.
به عنوان جایگزینی برای هسته بتنی، ساختمان‌های با اسکلت فولادی ممکن است دارای هسته‌های فولادی باشند که مزیت ساخت سریع را بدون نیاز به منتظر ماندن برای سخت شدن بتن می‌دهند. در چنین مواردی، سختی ممکن است توسط مهاربندی های مورب فولادی یا صفحات بتنی پیش ساخته که در حین ساخت و ساز در محفظه قرار می گیرند، به هسته فولادی وارد شود.
بارهای جانبی از سازه فولادی بیرونی به هسته از طریق سازه کف منتقل می شود که معمولاً شامل تیرهای با دهانه بلند، همتایان ثانویه آنها و دال های بتنی یا عرشه های فولادی است.
ترکیب قاب و عملکرد دیوار برشی هسته به آسمان‌خراش‌ها اجازه می‌دهد تا در برابر نیروهای جانبی عظیم مقاومت کنند در حالی که فقط از انحراف خفیفی رنج می‌برند: قبل از تخریب، برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک دارای یک نوسان (یا رانش) در بالا هستند. سفارش حدود 900 میلی متر
هسته‌های بتنی در ساختمان‌های مرتفع را می‌توان با استفاده از خرپاها تثبیت کرد - خرپاهایی که برای مهار هسته قرار می‌گیرند و ممکن است توسط ستون‌های فوق‌العاده بلند (یا مگا) پشتیبانی شوند. بیرونگرها می توانند یک یا دو طبقه عمق داشته باشند و هسته را به ستون های محیطی متصل کنند.
مقالات مرتبط در ویکی طراحی ساختمان ها

فهرست مطالب
7 عجایب مهندسی جهان.
مزایای پوسته و هسته.
ساخت پایه.
ارتفاع ساختمان
مقررات ساختمانی
تجهیزات.
خطر آتش سوزی در ساختمان های بلند و فوق بلند DG 533.
زمین خراش.
ساختمان کم ارتفاع.
ابرساختار.
مگاتال.
سازه چند طبقه.
بیرون زده.
تکمیل عملی
دوره اجاره رایگان.
پشته های تهویه ثانویه در ساختمان های بلند.
دیوار برشی.
قاب اسکلت.
آسمان خراش.
طبقه
سیستم های سازه ای برای دفاتر
فوق العاده باریک.
فوق العاده بلند.
ساختمان بلند.
بلندترین ساختمان های جهان.
مایل.
10 آسمان خراش برتر واقع در امارات.
برج.
منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
کر مرکزی برج ,هسته مرکزی برج ,در سازه های بلند و برجها ,پاورپوینت بررسی جامع ,7 عجایب مهندسی جهان. ,مزایای پوسته و هسته. ,ساخت پایه. ,ارتفاع ساختمان ,مقررات ساختمانی ,تجهیزات. ,خطر آتش سوزی در ساختمان های بلند ,فوق بلند DG 533. ,زمین خراش. ,ساختمان کم ارتفاع. ,ابرساختار. ,مگاتال. ,سازه چند طبقه. ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد