خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی معماری موزه هنر

   تعدادبرگ: 40 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی مبانی نظری طراحی موزه هنر

بخشی از مطلب
اندازه اتاقها و ارتفاع سقفها با ماهیت و ابعاد آثاری که ارائه داده میشود تعیین می گردد. در این زمینه یک حداقل اندازه شخص به منظور توانایی انطباق یافتن با نقاشیهای قدیمی که معمولاً بزرگ هستند.وبا اندازه های متوسط آثار مدرن ، تعیین می گردد.
یک اتاق مناسب می تواند اندازهایی در حدود8 /4×7  متر با ارتفاع 25/4متر می باشد که در این صورت برای هنرهای تزئینی مثل شیشه،سرامیک و در ویترین سازی و دیگر نیازی به سقف بلند نیست.گالریها بصورت کریدور شدن لازم نباشد بیننده به منظور نگاه به نمایشگاهی که در میترینهای ن دیوارهای طولانی تنظیم شده است.
موزه ای که همه اتاقهایش به یک اندازه باشد بسیار خسته کننده می باشد.به سبب تغییر در نسبت بین بلندی و پهنای اتاقها نیز در رنگ دیوارها وکف می توانیم و این مساله بخصوص در موزه های کوچک مناسب به جای می رسد که مسائل امنیتی و خدماتی نیز مطرح می شود.
بیننده نمی بایست از مسیر اتاقهایی که از آنها عبور کرده اند برگردد هر چند که می بایستی آنها این امکان را داشته باشند که هر زمانی که میخواهند از مسیرش برگردد و یا مسیر بازدیدش کوتاه کنید و یا به منظور دیدن یک اثر که نظر آنها را جلب کرده و فکر اورا به خود معطوف داشته است ،برگردد.حتی چنانچه موزه در حالتی باشد که نمایش یکسرش از آثار بصورت ترتیبی باشد،باید امکان را در نظر داشت منظر دیدن یک اثر،بازدید کننده اجباربه بازدید کل بنا نداشته باشد.برای مثال تنظیم اتاقها در اطراف یک فضای مرکزی میتواند مفید باشد. اگر طراح ترجیح می دهد و یا محدودیت ها اورا مجبور میکنند که یکسری از اتاقها را در راستای یک محور در نظر بگیرد مناسب است که همه آنها از طریق یک راهرو به هم ارتباط یابند اما نباید این تنها مسیر اتاقها باشد چرا که باعث سردرگمی وخستگی بازدید کننده میشود.
اندازه سالنهای نمایش با میزان بازدید کننده، ابعاد اندازه آثار بستگی پیدا می کند،به طور کلی باید مدنظر داشت که در نمایشگاههایی که آثار آن ثابت نیستند ،هر چه قدر فضا بزرگتر در نظر گرفته شود توانایی نمایشگاه برای ارائه آثار افزایش می یابد و در نتیجه مناسب تر است در عین حال می توان فضا را به طرق مختلف به اندازه های مورد نیاز تقسیم کرد برای بهتر دیدن تابلو مطلوبتر آن،بازدید کننده را 2الی 3برابر بزرگتر از تابلو در نظر گرفت، یا به حداقل 2 برابر قطر تابلو رامنظور نمود گاهی فرد مجبور میشود از دور ناظر تابلو باشد.
هر چه اثر بزرگتر باشد فاصله بیننده تا اثر باید بیشتر در نظر گرفته شود،به طور مثال اگر ارتفاع اثر بین 3متر باشد فاصله باید 4متر در نظر گرفته شود.
همچنین باید برای تعیین فاصله بازدیدکننده از تابلو واثر مورد نمایشی از حوزه دید بیننده کمک گرفت.حوزه،دید ناظر فضایی مخروطی شکل با زاویه عمودی 40 درجه با در اختیار داشتن این فواصل که هر بار تنها محوطه یک شی دیده می شود ممکن است آثار نمایشی را طوری قرارداد که تنها یک اثر یا تعداد شیء هم گروه در حوضه دید بطور کامل مشاهده گردند.
ساخت لازم برای تصویر حدود 3تا5 متر مربع سطح دیوار ومساحت لازم برای نمایش شیء هندسی 6تا10 متر مربع سطح می باشدبطور متوسط هر 2 متر یک تابلو بطور کلی پیرامون زاویه تابلو با دیوار استاندارد خاصی وجود ندارد ولی به هر حال تابلو را باید طوری در نظر گرفت که دید به مرکز تابلو عمود باشد.
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,مبانی نظری معماری ,طراحی معماری موزه هنر ,مبانی نظری طراحی موزه هنر ,اندازه اتاقها و ارتفاع سقفها ,ماهیت و ابعاد آثاری ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نقش رنگ در طبیعت و معماری
پاورپوینت بررسی مبانی نظریه در معماری از منظر تاریخی
پاورپوینت بررسی و تحلیل تقارن در معماری
پاورپوینت بررسی زمان و مسیر در معماری
پاورپوینت بررسی اصول و مبانی محرمیت در معماری سنتی ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی تناسبات و هندسه در طبيعت و معماری
پاورپوینت بررسی تقارن در معماری قرینه سازی در معماری
پاورپوینت بررسی جامع هندسه در معماری ، مشخصات ویژگیها کاربرد و انواع
پاورپوینت بررسی تعادل و تقارن در معماری ایران
پاورپوینت بررسی ايده و کانسبت در معماری
پاورپوینت بررسی زیباشناسی سازه در معماری معاصر جهان
پاورپوینت بررسی اصول کلی و مراحل شکل گیری پروژه و روند طراحی معماری
پاورپوینت بررسی مبانی نظری معماری فرآیند طراحی
پاورپوینت بررسی نگرش های ادراکی به فضای معماری
پاورپوینت بررسی حس فضا و حس مکان در معماری هزاره سوم
پاورپوینت بررسی معماری ارگ حلب
پاورپوینت بررسی روانشناسی رنگها در معماری
پاورپوینت بررسی ادراک محیطی در معماری ، روانشناسی محیط در معماری
پاورپوینت بررسی فرایند طراحی معماری
پاورپوینت بررسی نورپردازی در معماری فضاهای مسکونی

Text/HTML
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد